דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


טיפול בהשמנה בעזרת מאמן כושר אישי 

מאת    [ 25/06/2012 ]

מילים במאמר: 546   [ נצפה 1624 פעמים ]

השמנה היא מגיפה עולמית שהולכת ומתפתחת בעשור האחרון ולא בכדי היא מוכרזת כך על ידי ארגון הבריאות העולמית, וישראל נמצאת במקום הלא מכובד בעשירייה הפותחת.


השמנה קיצונית מכילה בתוכה אינספור בעיות רפואיות ולא בכדי כל קופת חולים הגדילה לעשות בהרחבת שירותיה שאינם חלק מהמערך התרופתי - מאמני כושר אישיים, שהם הפתרון המונע הגעה למצב זה, או טיפול בו בדרך האמיתית היומיומית והחסרת פשרות שהמטרה שלה זה לסגל אורח חיים שהוא בריא ויציב.


בריאות הוא מילת מפתח שכוללת בתוכה עולם שלם, חיים שלמים, שמתחיל בנתונים בסיסיים פיזיים וגנטיים, דרך חשיבה צלולה, אהבה עצמית וטיפול בגוף, ועד התנהגות ברמה היומיומית כלפי כל דבר שאנחנו מכניסים לפה וכל דבר שנמצא בסביבתנו. אורח החיים שלנו משתרש ולכן יש חשיבות גבוהה להפוך את המצב (להבדיל מפתרונות אינסטנט בדומה לתרופות) מאמן כושר אישי יחולל שינוי יסודי בכל מה שקשור לאורח חיים פעיל, וכלה בתזונה נכונה והתכווננות אמיתית על בסיס יומיומי לחיים מלאים בכל אשר נוגע לבריאות.

 

כיוון שאורח חיים נצרב כדפוס שמלווה אותנו ונדחס לדרך חיים, סביר מאוד שילדים שמנים יהפכו למבוגרים שמנים, וזוהי תוצאתה של הירידה בהוצאת אנרגיה שקשורה לאלמנטים במציאות הקולקטיבית - עיור, מינוע, מיחשוב ומיכון או כמו שנקרא בשפת המומחים "מודל היושבנות" שהולך ומתרחב בעשור האחרון ומצריך נקיטת פעולה של מאמן אישי ביחד עם המתאמן, שינויים שהמתאמן מתקשה להשיג בעצמו. מאמן כושר אישי הוא הדרך הטובה לילדים ולבני נוער בעלית פיטנס מאמני כושר בעלי מומחיות והכשרה מתאימה לעבודה עם אוכלוסיית המתפתחים להיות בוגרים עצמאיים מלאי ביטחון ושליטה בחיים. כושר ותזונה יעניקו לילד חיים טובים ופעילים בתור ילד, וידע ותחושה של אחריות בהתבגרותם.

 

אימוני כושר אישיים בקרב ילדים ובני נוער בפן הריגשי - המטרה העמוקה יותר, שקודמת אפילו בנושא הבריאותי שעדיין לא נותן אותותיו מפאת הגיל והסתגלות הגוף, הוא הפן הריגשי. לא מעט מספרים מאמני הכושר על ילדים שנפתחים בפניהם ומספרים להם על עלבונות וירידות של חבריהם לכיתה ובבי"ס וזה תמיד עצוב לשמוע, נכון שיש ילדים עם ביטחון עצמי, שאינם סופגים יחס ביקורתי, אך בדר"כ זה לא המצב ומאמן הכושר האישי עובד על חיזוקו של הילד, חוזק שהוא פיזי אך גם ריגשי. מחקרים מראים בבירור שילדים מעדיפים ילד נכה כחבר מאשר חבר שמן, הם מיטיבים לזהות מתי מגבלה היא קיימת ולא ניתנת לשינוי ומתי לא, גם כאשר ההשמנה היא נטייה גנטית, הסיכויים שילד שקיבל ליווי והדרכה של מאמן כושר אישי יאמץ אותם במקרה הטוב בתור מבוגר, או לפחות יידע שיש לו את הפוטנציאל והיכולת להשיג תוצאות רצויות בעתיד. בעזרת מאמן הכושר או בלעדיו.

 

חיזוקו של הילד על ידי מאמן כושר אישי היא בעלת חשיבות בנושא הדימוי העצמי, ילדים בעלי ביטחון עצמי נמוך, פגועים חברתית מפתחים דימוי עצמי נמוך ונמצאים בסיכון לפתח הפרעות אכילה בעתיד, הרבה פעמים חווים פגיעה גם מצד המשפחה שמעורבת ריגשית ורוצה לעזור לילדם אך בפועל לא רק שלא תורמת, לעיתים תורמת להפרעות האכילה שהילד פגוע גם ממנה ומוצא נחמה באוכל ביחסים של נחמה-שנאה. ולכן ולרוב, המשפחה לא מסוגלת לתת מענה לילד ומכניסה לתמונה את מאמן הכושר האישי, אובייקטיבי, ניטראלי שיכול לקלוט את התמונה הרחבה, בלי המעורבות הריגשית ולתת לילד הכוונה נכונה באימון הכושר האישי.
מאמן הכושר מגיע לתוכנית האימונים תוך שהוא והילד קובעים מטרות, יעדים - פיזיים וריגשיים ממש כמו עם כל מתאמן בגיר. אך עם יכולת סנסטיבית אליו והתאמה פיזית למידותיו.

Webz- קידום אתרים בגוגל.


 




מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב