דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


ההבדלים בין סוגי הדיור המוגן השונים 

מאת    [ 25/06/2012 ]

מילים במאמר: 536   [ נצפה 2575 פעמים ]

בית דיור מוגן בוחרים בראש ובראשונה בהתאם למצבו הרפואי של המבוגר והעדפות אישיות שלו. רשתות של דיור מוגן בישראל מציעות שורה ארוכה של מתקנים בעלי רמה משתנה של עצמאות, שירותים רפואיים, פאר, פעילות חברתית, השגחה ועלויות. ההבדלים בין הבתים באים לידי ביטוי בכל אחת מהקטגוריות הנ"ל, את פתרון המגורים המתאים ביותר למבוגר בוחרים לאחר ביצוע רשימה מסודרת של צרכים רפואיים, צרכים נפשיים וציפיות אישיות.

איתור נכון של כל הצרכים הנוכחיים והעתידיים של המבוגר מבטיחים בחירה נכונה של בית דיור מוגן וקבלת תמורה מלאה בעבור התשלום למקום. החלוקה העיקרית בתחום מפצלת את פתרונות המגורים למבוגרים בישראל לשני חלקים: בתים של דיור מוגן אל מול בתי אבות. שני סוגי הבתים מתאימים לטיפול במבוגרים, ההבדל המהותי ביניהם מתבטא בתנאי המגורים במקום, גודל המתחם, מחירים והאווירה החברתית.

 

 

 

ההבדל בין בית אבות ובית דיור מוגן בישראל

בתים של דיור מוגן מיועדים לדיירים מבוגרים עצמאיים שלא זקוקים להשגחה רפואית וטיפול רפואי צמוד. הדיירים במקום נהנים ממגורים במתחם מטופח, פעילויות ספורט, אווירה חברתית תוססת, היכרויות רומנטיות ועוד. בית דיור מוגן מציע למבוגרים פתרון מגורים נוח ומטופח להפגת הבדידות והשעמום, הסביבה עשירה במבוגרים בני אותם הגילאים שמחפשים לעצמם איכות חיים. הדיירים מתגוררים בחדרי מגורים מיוחדים ליחידים או זוגות בסביבה מוגנת, מאורגנת, נקייה ומפנקת.

השירות הרפואי שניתן בבתי דיור מוגן מצומצם, במידת הצורך אפשר יהיה להזעיק פינוי מיידי באמבולנס לבית חולים או שירות של בדיקת רופא במתחם. מתחמי דיור מוגן שמפעילים גם מחלקה סיעודית מיוחדת יוכלו להמשיך ולטפל במבוגר גם לאחר הידרדרות במצבו, בשאר המתחמים אפשר יהיה לשכור שירותי מטפל זר סיעודי אישי. במידת הצורך אפשר יהיה לשכן את המטפל בחדרו של הדייר ולספק לו טיפול סיעודי והשגחה 24 שעות ביממה.

 

בתי אבות מציעים למבוגרים תנאי מגורים מצומצמים יותר, ברוב המקרים מסתכם מתחם בית האבות לבניין אחד גבוה בו מקבל כל דייר חדר למגורים. המקום מתנהל תחת השגחה רפואית ומתן טיפול רפואי תומך וטיפול סיעודי לדיירים. בתי האבות בישראל נמצאים תחת פיקוח של משרד הבריאות ומשרד הרווחה, קשישים יוכלו לקבל הנחות במימון השהייה במקום בהתאם למצבם הגופני והכלכלי. החלוקה הפנימית במקום מבדילה בין קשישים סיעודיים וקשישים תשושים שזקוקים רק לעזרה מינימלית. 

 

חשוב להדגיש כי ההבדלים בין בתי דיור מוגן ובתי אבות באים לידי ביטוי גם במחירים. תעריף של בית אבות מסתכם בתשלום של כמה אלפי שקלים בחודש, מעבר אל בית דיור מוגן כרוך בעלויות גבוהות יותר. פעמים רבות מוכרים המבוגרים את דירתם הפרטית בכדי לממן את המעבר למתחם המגורים המפואר והמפנק. ההחלטה האם לבחור בית דיור מוגן או בית אבות מושפעת משיקולים כלכליים, מצבו הגופני של המבוגר והעדפות אישיות שלו.

 

 

 

סוגים נוספים של בתי דיור מוגן

דיור מוגן עצמאי מציע למבוגרים מגורים בסביבה מוגנת ללא אבדן של עצמאות, פרטיות והתערבות של אנשי הצוות באורח החיים של המבוגר. הדיירים במקום רשאים לעצב את דירות המגורים כרצונם, לארח חברים ובני משפחה, לצאת ולהיכנס מהמתחם בכל שעות היום ולהשתתף בשורה ארוכה של פעילויות חברתיות ותרבותיות לגוף ולנשמה.

דיור מוגן לזוגות מיועד לזוגות של מבוגרים שמבקשים לעבור יחדיו אל הבית המוגן. בני הזוג מקבלים יחידת דיור זוגית אליה יוכלו להביא את הרהיטים המוכרים מהבית. המעבר המשותף יחד עם בן הזוג מעניק תמיכה הדדית ומזרז את תהליך הקליטה במקום. שני בני הזוג נהנים להשתתף בפעילויות ביחד ובנפרד ולהעשיר את עולמם בהיכרויות חדשות ושאר פעילויות. 




מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב