דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


אין לערבב רגשות עם מטח 

מאת    [ 09/01/2008 ]

מילים במאמר: 450   [ נצפה 2463 פעמים ]

כשאומרים מט"ח, יש החושבים שמדובר בתושבי שדרות המסכנים, או בפרוייקטים חינוכיים. אך לאלה שמבחינים במילה "שוק" הקודמת ל"מט"ח", מתגלה עולם הסחר האדיר של מטבע החוץ.
בדומה לעולם ההימורים, שוק המט"ח מושך רבים המחפשים התעשרות מהירה. הוא מציע הזדמנויות רבות להצלחה כלכלית, ולעומת עולם ההימורים, נתפס לכאורה כשוק בטוח ויציב. אך לשוק זה יכולת לרמוס כלכלית את שוכניו עד עפר. אם תירצו דימוי ירוק יותר, ניתן לדמות שוק זה לג'ונגל. מבחוץ נראה שקט, רגוע ובטוח, אך בפנים הוא שוקק חיים ובצד מראות מרהיבים, אורבות סכנות בכל פינה.
כפי שניתן להסיק מהתיאור לעיל, שוק זה טומן בחובו עולם רגשי נרחב. אחרי הכל מדובר בכסף. יעידו רבים שסערת האמוציות הנוצרת, פעמים רבות נמצאת בעוכריהם של המשקיעים בשווקים הפיננסיים. היא מונעת הצלחה מהמשקיע שאינו מצליח להתמודד עם רגשותיו. רק אם יכיר המשקיע במגבלותיו הרגשיות, לא יערבב business and pleasure" " במסחר, וינטרל רגשות אלו, יוכל להצליח במסחר.
מהם הרגשות הללו?
עם הרגש הראשון נכנסים רבים לשוק המט"ח והוא החמדנות. יצר הקיים באופן אוטומטי כשמדובר בכסף. אם כבר הרווחנו אז למה לא להרוויח עוד?
החמדנות מופיעה בשתי צורות עיקריות. אחת, הדחף להוציא עוד מעסקה, עוד כמה אחוזים יותר ממה שהיא מסוגלת לתת, דבר שעלול לגרום לאיבוד הרווח כולו בסופו של יום. השנייה, הנסיון להתעשר בן לילה ועקב כך לפתוח פוזיציה הגדולה על מידותיך הטובות. העובדה שהמשקיע יודע שהוא שוחה בעמוקים, מכניסה אותו לפאניקה. אותה הפאניקה גורמת לניהול פוזיציה בצורה אמוציונלית ולא שיטתית, וכך הופכת עסקה עם פוטנציאל לרווח, להפסד.
אותה החמדנות יוצרת בעקבותיה רגש נוסף, פחד. רגש זה לא קיים סתם ובמינונים נכונים אף מסייע לנו לשרוד (כמו בג'ונגל...). אך במינונים לא נכונים, הופך הפחד לחרדה ולאויבו הגדול של המשקיע. גם הפחד מתחלק לשני סוגים.
הראשון, פחד ההפסד, מתעורר בייחוד עקב מעגל קסמים של עסקאות כושלות. משקיע העוסק בשוק המט"ח חייב להשלים עם העובדה שהפסד הוא חלק מהמשחק, ובלעדיו הוא לא יילמד כלום.
השני, פחד ההחמצה, שיכול להעביר משקיע על דעתו. משקיע חכם, מבין שהשווקים הפיננסיים מספקים אין ספור הזדמנויות ואין להצטער על עסקה שהחמיץ.
הרגש האחרון, שפילוסופים טוענים שיצא היישר מקופסתא של פנדורה, הוא התקווה. בשוק המט"ח מוצא רגש זה ביטוי בקניית מניה או השקעה אחרת ע"פ תחושה או תקווה להצלחה, ולא ע"פ שיטה מוגדרת וברורה. בחירה כזו תעביר את אותו המשקיע לחבורת ה"אלוהים, רק תעשה שיצליח", וסביר להניח שיאבד כספו במהרה. סימפטום תקווה נוסף, הוא הזזת הוראת קטיעת ההפסד. המשקיע מזיז הוראה זו רגע לפני שהוא נתפס, מתוך אמונה שמשם הדרך היא רק למעלה, ולפי חוק מרפי, עוד משקיע חובב איבד את כספו.
בסופו של דבר, על המשקיע לזכור ברגע האמת לגבור על סערת הרגשות. המסחר בשווקים הפיננסיים הוא עסק מורכב למדי ואין להתייחס לשוק המט"ח ודומיו בקלות דעת כשווקי רווח קל.
לכן, כדי להצליח ולשרוד לאורך זמן יש להיצמד לשיטה ולנהוג בסבלנות ועיקביות.
וכמובן, ללמוד ממי שיודע, כי הנסיון קובע המון.
אלבריה- מרכז מידע בינלאומי למט"ח
http://www.elbaria.com/



מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב