דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


חומרי איטום גגות יתרונות וחסרונות 

מאת    [ 24/06/2012 ]

מילים במאמר: 398   [ נצפה 3007 פעמים ]

חומרי איטום גגות – יתרונות וחסרונות

אף על פי שרבים סבורים כי פעולת איטום גגות חשובה למניעת רטיבויות בגג, ההשפעות הרבות שיש לפעולת האיטום משמעותיות לשמירה על בטיחות חיי הדיירים והגנה מפני פגעים חיצוניים שונים. ברבות השנים, מפגעי הטבע, בלאי טבעי ופעולות שוטפות של המערכות השונות גורמות לאיכותו של האיטום להתדרדר ולהוות מחיצה רעועה בין מפגעי הטבע השונים לבין השכבות הפנימיות של הבניין, והיווצרות סכנה ממשית לחיי הדיירים.

למרות שגגות משופעים העשויים ברובם רעפים נחשבים לחסיני רטיבות בשל המבנה הייחודי שלהם המונע הצטברות מים וחלחולם אל תוך השכבות הפנימיות של הגג, אין הרעפים חסינים לחלוטין בפני חדירות מים, ומחייבים אטימה מושלמת של השכבות התחתונות. גגות רעפים אינם מחייבים פעולה של איטום גגות אולם בידוד טרמי העשוי פיברגלאס, חומר מוקצף או פלאסטי הינה הכרחית.

ישנן מספר שיטות איטום גגות נפוצות יותר ופחות, ביניהן שיטות איטום קלות יותר לביצוע או פחות המתאימות לגגות שטוחים, ישרים או משופעים ישרים. איטום אקרילי הוא שיטת האיטום הקלה והמהירה ביותר המבוססת על פולימר, באמצעות התזה או מריחה. שיטות איטום גגות זו אורכת פחות מיום עבודה ולכן הינה השיטה הפופולארית ביותר. כמו כן, זמן הייבוש של חומר הפולימר הינו קצר מאד, ולכן מאפיין צורת עבודה האופיינית ל'רגע האחרון' לפני החורף. מאחר וחומר האיטום מגיע בצבע לבן וחוסך את הצורך בצביעת השכבה הראשונה, העשויה זפת במקרים אחרים.

אם לא די בכך, שיטת איטום גגות המבוססת על חומרים אקריליים אינה פוגעת באיכות הסביבה מאחר ואינה מבוססת על נפט. ברם ועל אף כל זאת, חומרים אקריליים אינם עומדים בתנאי מזג אוויר של רטיבויות קיצוניות, ולכן מתאים רק לגגות בעלי מערכת ניקוז איכותיות.

איטום בזפת הינה השיטה השנייה של איטום גגות ומיועד לבידוד הגג. שיטת איטום בזפת נחשבת לשיטה האיכותית והטובה ביותר כיום, אולם השימוש בה נמוך מאחר ותהליך איטום הגג באמצעות זפת עשוי לארוך זמן רב ומצריך השקעה מרובה. כיום, השיטה הנפוצה ביותר הינה באמצעות הנחת יריעות ביטומניות, שהן למעשה דמויות זפת. רצועות אלה מאפשרות תהליך עבודה קצר יותר מאחר ואינו מצריך את חימום הזפת. 

לאטימות של הגג שלנו יש חשיבות רבה מאד ורובינו לא ממש מודעים לגודל החשיבות הזו. תחשבו על כך קצת לעומק ותבינו שגג דולף בזמן החורף יכול להיות עניין מאד מדכא. למען הבריאות הנפשית שלנו בעיקר, כדי לא להרגיש מתוסכלים בעקבות גג דולף חייבים לדאוג לאטום את הגג לפני שהוא מתחיל לדלוף. איכות החיים שלנו בתוך סביבת המגורים חשובה גם לבריאות הפיזית וגם לבריאות הנפשית שלנו כאחד.

אודות הכותב: מובא לכם על ידי איזי אינטרנט קידום אתרים אורגני מומחה. מקדם חברות ועסקים בתחומים שונים כגון איטום גגות בישראל.




מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב