דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


כלים לטיפול זוגי - עשה זאת בעצמך 

מאת    [ 24/06/2012 ]

מילים במאמר: 477   [ נצפה 2780 פעמים ]

זוגות רבים שפונים לטיפול זוגי נוטים לחזור על אותן טעויות כל הזמן, על מנת לעזור לכם להחליט מה הבעיה שלכם בדיוק והאם אתם זקוקים לפנות לטיפול זוגי ריכזנו עבורכם את הטעויות הנפוצות שאנשים עושים במערכות יחסים.

לא לשמור דברים בבטן

יש סיבות רבות למה אנשים שומרים דברים בבטן ולא אומרים אותם, כולן אולי נשמעות מוצדקות אבל מובילות לדבר שגוי. כאשר אנו שומרים דברים בבטן אנחנו מעבירים מסר שהרמנו את הידיים וויתרנו מראש ואנחנו מעדיפים לא לפתוח את הנושא. הדברים מצטברים, והופכים לחומר נפץ מסוכן שעלול להתפוצץ ברגע אחד של משבר בצורה לא מבוקרת, אנחנו מטיחים את הדברים בצד השני בצור פוגענית ומעליבה ומגיעים בעצם לתוצאה ההפוכה ממה שרצינו. בדיוק כמו אצל פסיכולוג, הפרמטר החשוב ביותר במהלך טיפול זוגי הוא לבטא את עצמכם בצורה ברורה ולהגיע למצב בו אחד מבין את העמדה של השני ולא רק חושב שהוא מבין.

חשוב להעביר מסר ברור ולא מעורפל

כאשר מדובר בזוגיות חשוב לדבר בצורה ישירה, ולא ללכת מסביב לדברים. אם יש לכם מה לומר אמרו זאת בצורה ברורה, כאשר הולכים סחור, סחור אנו גורמים להבנה של מסר כפול. הצד השני לא מבין מה אתם רוצים ולא מצליח להגיע אליכם.

אל תצפו שהצד השני ינחש מה אתם רוצים לומר

כאשר יש לכם מה לומר, אל תצפו שבן או בת הזוג ינחשו את הדברים. אל תעבירו מסר מעורפל ותצפו שהצד השני יבין לבד, ברוב המקרים זה לא קורה או שהצד השני מבין בדיוק ההפך מה שמביא לכם אכזבה, אתם מרגישים בודדים וכועסים. דברו באופן ברור וישיר.

אל תנהלו "פנקס"

סעיף זה נועד לנשים בעיקר, שנוטות לנהל ,פנקס" רישומים על הדברים שהוא אמר, עשה או התכוון. בנוסף יש נשים שגם זוקפות לחובתו דברים שנאמרו על ידי אמא שלו, אחיו אחותו ועוד. נשים רבות תולות בפנקס הזה את הצורך בניחומים או פיצוי כאשר הוא לא בסדר או שהן רוצות משהו. מה שקורה בסוף הוא שבן הזוג מבולבל ואתן יוצאות מתוסכלות.

אל תחזרו על דפוסים של ההורים

כל אדם שבונה את מערכת הזוגיות שלו נשבע לעצמו שהוא לא יהיה כמו ההורים שלו. רובינו עושים דברים בדיוק באותו הדפוס של ההורים שלנו בלי להיות מודעים לכך אפילו. אם בן או בת הזוג אומרים לכם שאתם מתנהגים בדיוק כמו ההורים נסו לא להיעלב ולנסות לשפר, ולעמוד בדברים שהבטחתם לעצמכם.

עדיך להיות חכם מאשר צודק

חשוב לזכור כי זוגיות היא לא שדה קרב, ואנחנו לא נמצאים במלחמה, אל תחפשו להיות צודקים כל הזמן אחרת תכניסו את בן/בת הזוג למצב של אשמה, מגננה, או הצטדקות. אם תנצחו כל קרב תפסידו במערכה של חיי הזוגיות שלכם.

יש עוד הרבה דברים שאפשר לומר אבל שני דברים חשובים לסיום: קבלו את בני הזוג שלכם כפי שהם אל תנסו לשנות, ואל תיקחו את הזוגיות כמובנת מאליה. תשנו את עצמכם, צפו מעצמכם ליותר, לתגובות מתונות יותר, לרוח שפלה יותר, לעידוד והענקת אהבה והערכה גדולים יותר, כך תבנו את המשפחה שלכם כמו שאתם אוהבים.

חברת GoText הינה חברה מובילה בתחום כתיבת תוכן וכן כתיבת מאמרים, המספקת מעל ל350 מאמרים מידיי חודש לעסקים רבים בארץ ממגוון קשת העיסוק.חברתנו מספקת שירותי תוכן מתקדמים המאפשרים ללקוחותינו להפוך את האתר שלהם לאופטימלי למנועי חיפוש.נשמח לספק שירותי כתיבת תוכן ללקוחות חדשים נוספים ולהמשיך ולספק תוכן מקורי, שיווקי ואיכותי ללקוחות קיימים. GoText - תוכן שמוביל אותך לפיסגה!




מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב