דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


טיפולים קונבנציונאליים לסרטן ריאות 

מאת    [ 24/06/2012 ]

מילים במאמר: 358   [ נצפה 2229 פעמים ]

טיפולים קונבנציונאליים לסרטן ריאות:

 

סוגי טיפול רבים מקובלים היום ברפואה הקונבנציונלית והמתקדמת המוכרת לנו לטיפול בסרטן ריאות מסוג תאים לא קטנים והשילוב בין הטיפולים תלוי במצבך הבריאותי, בשלב המחלה, התקדמותה ומיקומה על פי החלטת הרופא:

כירורגיה:

ניתוח הכולל הסרת הגידול וחלק מן הרקמה הבריאה. ההליכים בהם משתמשים לרוב הם: כריתת מקטע קטן של הריאה הנגועה בסרטן עם שוליים של רקמה בריאה, כריתה של חלק גדול מן הריאה אך לא של אונה שלמה, כריתת אונה שלמה של ריאה אחת, הסרה של ריאה שלמה (Pneumonectomy). המנתח יכול לעיתים להסיר גם בלוטות לימפה של בית החזה על מנת לבדוק שהסרטן לא התפשט.

כימותרפיה:

שימוש בתרופות על מנת להרוג תאים סרטניים. בד"כ ניתנת סדרת טיפולים לאורך שבועות ואף חודשים עם הפסקות ביניים להתאוששות הגוף. הכימותרפיה יכולה לשמש כטיפול הקו הראשון לסרטן ריאות או כטיפול משלים לאחר ניתוח. כמו כן יכול לשמש גם כמפחית תופעות לוואי של הסרטן כמו סרטן הלבלב.

הקרנות:

ניתן להשתמש בטיפולי קרינה במקביל לטיפולים אחרים או לבד. השימוש בקרינה יכול להיעשות במספר דרכים: הקרנה חיצונית בעזרת קרן אנרגיה עוצמתי מכוון לאזור הסרטני, להניח חומר מקרין ליד הגידול הסרטני בעזרת מחט או קתטר (ברכיתרפיה) וכן הקרנה סטריאוטקטית (מספר רב של קרניים ממוקדות בזוויות שונות לכיוון הגידול) שלעיתים ניתנת לשימוש בגידולים קטנים במקום ניתוח.

תרופות ממוקדות לטיפול בסרטן ריאות:

טיפולים ממוקדים שמוכרים לנו היום הם טיפולי סרטן חדשים אשר מתמקדים בליקויים ספציפיים המאפיינים תאים סרטניים. מספר אפשרויות בתחום: אווסטין - מפסיק את הגידול מליצור כלי דם חדשים מסביבו שיזינו אותו. ארלוטיניב - חוסם איתות גדילה לתאים סרטנים וקריזוטיניב - חוסם גדילה בלתי נשלטת של התאים הסרטניים.

ניסויים קליניים:

ניסויים קליניים הם מחקרים על טיפולים חדישים בסרטן ריאות שהוכחו כיעילים במעבדה וכעת יש צורך לבדוק בבני אדם את ערכן הטיפולי. השתתפות בניסוי שכזה אינה מבטיחה הצלחה אך השתתפותך יכולה בהחלט לעזור להסיק מסקנות טיפוליות חדשות לסרטן הריאות. תוכלו להתעניין בניסויים קליניים אם אפשרויות הטיפול מוגבלות מבחינתך או במידה והטיפולים שקיבלת נגד סרטן הריאות אינן מראות שיפור וכי המצב הגופני שלך יוכל לעמוד בטיפולים לא מוכרים.

טיפולים תומכים:

תכשירים רבים כמו כורכומין מוצעים כיום בשוק בתחום הפליאטיבי. בהתייעצות עם הרופא תוכלו לקבל טיפולים תומכים להקלה על תסמינים בנוסף לטיפול הקיים או במקומו על מנת לשפר את איכות החיים.




מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב