דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


האם אתה עוסק במה שתמיד רצית לעסוק? 

מאת    [ 23/06/2012 ]

מילים במאמר: 485   [ נצפה 2168 פעמים ]

 

בטח מוכר לך המשפט – בשביל להצליח בחיים חשוב מאוד לקבל השכלה גבוהה, שיהיה לך מקצוע. אז לא תהיה לך בעיה למצוא עבודה טובה עם משכורת מכובדת ולהיות מסודר לאורך כל החיים עד הפנסיה. מוכר לך לא?

כן, בטח שזה מוכר. מוכר ואני אגיד אפילו שעד היום יותר מ-90% מהאנשים עדיין פועלים לפי השיטה הזו, איזושהי תכנות שעוברת מדור לדור.

לפני שאמשיך, אני רוצה לשתף אותך בסיפור חיי בקצרה.

עד לא מזמן גם אני האמנתי שזו הדרך הנכונה בשביל להצליח בחיים. עד גיל 17, לפני שעליתי לארץ, הייתי בגן, למדתי בבית ספר והייתי תלמידה מצטיינת. חשוב, לא? ואז עליתי לארץ בשביל להמשיך ללמוד כדי למצוא עבודה טובה בשוק. למדתי תואר ראשון, שאני אפילו לא משתמשת בו, התנסיתי בכל מיני עבודות בשוק ובכל מקום עבודה חדש הרגשתי שחסר לי אוויר, שאני נחנקת וחייבת לשנות את מקום העבודה.

שכחתי לגלות לכם עוד פרט קטן – שבמשך כל השנים הללו, החל מגיל שבע למדתי מוזיקה, שירה ופסתר, ריקוד ומשחק והייתי גם מופיעה המון. עולם המבה זה היה העולם שלי.

אבל ההורים, הסביבה הקרובה הכניסו לי לראש שזה רק תחביב. זה לא משהו יקדם אותי בחיים. אין כמו מקצוע מסודר לטווח ארוך ולפי זה הלכתי. וכך זה היה, עד לפני בערך 3 שנים שהבנתי שאני חיה את החיים שלי ללא סיפוק ומשמעות, ללא צמיחה והתפתחות, אני מקדמת את עסק של הבוס שלי בזכות הכישורים שלי, מוכרת את הזמן שלי בזול והכי גרוע, עושה משהו שאני בכלל לא אוהבת. החלטתי להתפטר מעבודה ולחזור לעולם האהוב עלי – ריקוד ושירה. וכך עשיתי.

ועכשיו בחזרה אליך. תסתכל מסביב, על החיים שלך, על העיסוק שלך, על מקום העבודה שלך... האם אתה עוסק בדברים שתמיד רצית לעסוק או שאתה עושה אותם כי זה מה שהסביבה הכתיבה לך? זה מה לימדו אותך ההורים? מערכת החינוך וכו'? שלא תבין אותי לא נכון. אני לא מאשימה אותם כמובן, כי כך הכתיבו, כך לימדו להם וכך זה נמשך דורות על גבי דורות.

 

סביר להניח שהתשובה שלך תהיה שאתה לא עוסק במה שאתה אוהב.

תזכור! לכל אחד מאיתנו יש כישורים וכישרונות מיוחדים רק שלא תמיד אנחנו מודעים להם ולא תמיד אנחנו משתמשים בהם. אם נולדת עם כישרון מסוים, למה שלא תפתח אותו? למה שלא תעשה מזה מקצוע? למה למכור את הזמן שלך ואת החיים שלך לפיתוח כישרון של מישהו אחר? למה לעבוד במשהו שאתה לא אוהב אבל עושה את זה בשביל להתפרנס בלבד?

 

בחיים שלנו יש לנו תפקיד הרבה יותר גדול מאשר להתפרנס והרבה יותר כיף להתפרנס ממשהו שאוהבים לעשות, שנהנים לעשות. ישנו משפט שאומר – אם אתה עושה את מה שאתה אוהב אז אילו לא עבדת יום אחד! וזה כל כך נכון. אני מרגישה כך כבר 3 שנים!!!

 

אלו הם חיים שלך, אז למה שלא תחיה אותם כמו שאתה רוצה לחיות אותם ותעשה מה שאתה באמת אוהב לעשות? תהיה מי שאתה, מה שאתה ותצליח בתחום שהכי אהוב עליך.

 

אם אתה צריך הכוונה, דרך, כיוון, אשמח לעזור!

דיאנה בן צבי מורה דרך להגשמה עצמית


http://www.dianabenzvi.com/ten-tips-about-self-fulfillment


לקבלת סדרה של 10 טיפים - "כיצד לפרוץ דרך ולהגשים את עצמנו" בחינם, במתנה ממני, תיכנס לקישור שלמעלה, תרשום שם ואימייל והם מיד שיילחו אליך, טיפ אחד כל 4 ימים. הניסוח הוא בלשון זכר אך פונה לשני המינים כאחד!




מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב