דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


טעויות נפוצות ברכישת דירה מקבלן 

מאת    [ 23/06/2012 ]

מילים במאמר: 455   [ נצפה 3447 פעמים ]

תתחדשו קניתם דירה חדשה בבית משותף מקבלן. התוכניות על הנייר מאוד מרשימות אבל יש כמה דברים שבעת הקנייה לא סיפרו לכם. במפרט הטכני מופיע לדוגמא סעיף הכנה למזגן. יפה, אבל האם חשבתם היכן ממוקמת ההכנה למזגן? בדרך כלל מיקום הסטנדרט אצל הקבלן הוא באמבטיה הכללית. מתקין המזגנים שתזמינו, יתקין את המדחס במרפסת השירות ואת המעבה במקום שבו ממוקמת ההכנה למזגן, כלומר בתוך חדר האמבטיה. המעבה הסטנדרטי תופס גובה של 50 ס"מ ולכן הכרחי לבצע באמבטיה הנמכת תקרה. הקונים שאינם מודעים לכך, במקרים רבים מחליטים לשדרג את חדר האמבטיה, משלמים עבור חיפוי קירות האמבטיה עד התקרה ואז אח"כ מסתבר להם שעליהם להנמיך את התקרה וזאת לאחר שלמו ממיטב כספם עבור תוספת אריחים מגובה הסטנדרט שהוא עד 210 ס"מ ועד גובה התקרה וגם עבור תוספת תשלום עבור העבודה הנוספת של הקבלן. תשלום מיותר מחוסר ידיעה וחוסר באינפורמציה מצד הקבלן. אילו יידעו את הדיירים מראש, הם היו דורשים הזזה של ההכנה למזגן, מחוץ לחדר האמבטיה שבדרך כלל משמשת כמעבר לחדרים וממילא צריך להנמיך שם את התקרה כדי להעביר את הצנרת ליתר החדרים. הקבלן מעדיף לבצע את התוכניות לפי הסטנדרט שקבע  ואין לו אינטרס למסור מידע שידרוש ממנו שינוי מהסטנדרט.

דוגמא נוספת, בדירות 5 חדרים לעיתים מחליטים לוותר על שירותי האורחים או בדירות 4 חדרים עם יחידת הורים מוותרים על מקלחת ההורים וכך מגדילים במקצת את שטח הדירה. בעת הגשת שינויי הבנייה, הדיירים מבקשים לבטל את חדרי השירותים ולא מודעים לכך שהם צריכים להדגיש שהם מוותרים לא רק על האסלה אלא גם על ההכנות לכיור ולמקלחת. בדירות שהדיירים לא ציינו זאת במפורש, הם קיבלו הכנות לכיור וצנרת במקום המיועד ע"פ הסטנדרט בגלל שהקבלן המבצע בשטח לא הפעיל שיקול דעת וביצע את התוכנית כפי שהיא. נכון שביצוע הסתרה של הצנרת אפשרי גם מאוחר יותר, אבל עדיף לחשוב על כך מראש ולהימנע מתיקונים מיותרים.

הדרך הטובה ביותר להימנע מטעויות כאלה ואחרות היא לצרף מעצב פנים בעת הגשת התוכניות לקבלן. הסכום המושקע ברכישת הדירה הוא עצום באופן יחסי לתשלום עבור ליווי מעצב פנים. מעצב הפנים מכיר ויודע איפה יכולות לצוץ בעיות, איפה לשים לב ועל מה להקפיד בזמן הגשת השינויים. הליווי של מעצב הפנים עוזר גם בקבלת ההחלטות הנכונות עבור הדירה, בהכנת תשתיות חשמל ואינסטלציה נכונות, בהתאמה אישית לסגנון ולפונקציונאליות הדרושה לכם. במידה וברצונכם להזיז קירות, מעצב הפנים ימחיש בעזרת הדמית תלת מימד את תוכנית הדירה לאחר ביצוע השינויים. ההדמיה תמחיש את הדירה בקנה מידה, כולל  הרהיטים והאביזרים שתרצו להעביר לדירה החדשה וכן גודל רהיטים חדשים שיתאימו לפונקציונאליות של הדירה, כמובן שבנוסף תוכלו להוסיף אלמנטים של גבס, הנמכות ותאורה. בהתאם להדמיה תדעו אם הפרופורציות של החדרים נכונות עבורכם. לסיכום, מעצב הפנים יעזור לכם להימנע מטעויות והפתעות בלתי רצויות וימחיש את מראה הדירה המעוצבת החדשה כולל הרהיטים, האביזרים והתאורה בהתאמה אישית.

 

עוד עצות וטיפים בעיצוב פנים ניתן למצוא באתר: רינה בנימין עיצוב ואדריכלות פנים  http://www.rinab.co.il

מאת: רינה בנימין - מעצבת פנים




מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב