דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


איטום אל תחכו לרגע האחרון 

מאת    [ 21/06/2012 ]

מילים במאמר: 375   [ נצפה 1871 פעמים ]

איטום אל תחכו לרגע האחרון  

במרבית המקרים הסימנים המקדימים של דליפה הם רטיבות וקילופים. כדאי לתקן לפני שהמים מתחילים להיכנס אל תוך הבית. בשביל זה יש איטום גגות.

רבים מאיתנו מגלים בקירות הבית רטיבויות וקילופים, סדקים ופטריות הנגרמות מהצטברויות נוזלים. התופעה איננה נדירה בשל בנייה מיושנת או עבודה שהתבצעה באופן לא יסודי, וכן בשל בלאי טבעי הקורה בכל חומר העומד שנים רבות. רטיבויות המגיעות לשכבות העמוקות של קירות הבית עלולות להגביר את קצב הבלאי הטבעי, להזמין אליהן מזיקים וחיידקים שונים ואפילו לגרום להתמוטטות של חלקים פנימיים בחיפויי הקירות והגג.

הצרה הגדולה באמת היא גילוי רטיבויות אלה במהלך עונת החורף, שכן תיקון המקור לנזילות בעונה זו כמעט שאינו אפשרי. עבודת איטום הגג כאשר ישנם גשמים רבים, רוחות או סערות היא בלתי אפשרית ותאלץ את דיירי הבית לחיות עם הנזילות עד תום החורף. כל ספק או חשש לגילוי רטיבויות באחד מקירות הבית מחייב בדיקה יסודית על ידי איש מקצוע וביצוע איטום גג בהקדם האפשרי. יתרה מכך, אף רצוי לבצע בדיקה מדי כמה עונות. כדי לבצע את הבדיקה אין צורך באיש מקצוע, אלא ערנות מרבית לפינות הבית השונות וסיור על הגג שיכלול בדיקה של שכבות הגג הפנימיות.

הזמנת אנשי מקצוע לצורך איטום גגות מצריכה זהירות, מאחר וישנם לא מעט אנשי מקצוע בתחום שאינם מצוידים בתעודת 'אוטם מורשה' ובפועל, מבצעים עבודה רשלנית ולא איכותית ומצריכה תיקון מחודש כעבור חודשים ספורים. מאחר ומדובר בהוצאה לא מבוטלת, חשוב לבדוק לעומק מהימנותה של חברת איטום גגות על הניסיון שרכשה, תוי התקן של המוצרים בהם היא עושה שימוש, הסכמתם הרשמית של עובדיה ואופן העבודה בשטח.

מאחר ואין פיקוח הולם על ענף איטום גגות בארץ, אנשי מקצוע רבים 'מקצרים תהליכים' על ידי הימנעות מהנחת שכבות איטום ההכרחיות להצלחת עבודת האיטום הגג, כגון השכבה המקשרת בין תשתית הגג לבין שכבת האיטום, ואילו אחרים נמנעים מהמתנה הנדרשת לצורך התייבשות חומרי האיטום. אין ספק כי תחום איטום גגות בארץ כיום דורש התנהלות מקצועית ופיקוח הדוק הרבה יותר, אולם כל עוד גוף מפקח שכזה איננו קיים, האחריות לביצוע עבודת איטום גגות איכותית ומקצועית חלה, בסופו של עניין, על הצרכן עצמו.

רצוי לברר עם לקוחות קודמים שקיבלו שירות מהחברה המבצעת עבורנו איטום גגות וכן לבקש להתרשם מהתעודות אותן רכשה החברה במהלך השנים. כמובן, אין לקבל הצעת מחיר מחברה שאינה מצוידת בתעודת עוסק מורשה ותעודת אוטם מורשה.




מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב