דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


סינוסיטיס- הטיפול ההומאופתי 

מאת    [ 08/01/2008 ]

מילים במאמר: 935   [ נצפה 6093 פעמים ]

סינוסיטיס- הטיפול ההומאופתי:

מספר דברים שחשוב לדעת על הסינוסיטיס, הנפוץ בעיקר בעונות המעבר והחורף ומהווה תופעה כואבת ומוכרת לרבים מאיתנו: הסינוסיטיס מתבטא בעיקר בנזלת, כאבי ראש וקשיי נשימה.

הסינוסיטיס הינו דלקת או זיהום בסינוסים - חללי האוויר בקדמת הגולגולת - ומתבטא בד"כ באף סתום (בד"כ בנזלת מוגלתית סמיכה צהובה או ירוקה), כאבי ראש, לחץ סביב הפנים וכאבים כאשר נוקשים על-פני הסינוס המודלק. כל מי שסבל או סובל מסינוסיטיס, יודע עד כמה זה יכול לכאוב.

ואם רשימת התסמינים לעיל לא מספיקה, הרי שעל כך יכולים להתווסף גם כאבים בלוע, קשיי נשימה, נחירות בלילה, פגיעה בחוש הריח, שינה לא טובה, נפיחות בפנים, ריח רע מהפה, חום, ו/או שיעול. במצבים הקיצוניים, עלול הסינוסיטיס להתפשט לכיוון קרום המוח ולגרום למנינגיטיס (דלקת קרום המוח).
הגורם הנפוץ ביותר לסינוסיטיס אקוטי, לפי הגדרת הרפואה הקונבנציונאלית, הוא זיהום ויראלי של דרכי הנשימה העליונות- או במלים אחרות- הצטננות. חולשה זמנית או קבועה על בסיס פיזי או נפשי יכולה להגביר את הסיכון להיווצרות סינוסיטיס, כגון אלרגיה או מצבי סטרס ומתח .
נהוג להבדיל בין שני סוגים של סינוסיטיס - האקוטי והכרוני.
בסינוסיטיס אקוטי, מדובר בד"כ במאורע חד פעמי שבו, לאחר התקררות, נסתם המעבר בגלל המוגלה ונוצרים כאבים.
הסינוסיטיס הכרוני מתבטא בהתקפים חוזרים של סינוסיטיס (2-3 בשנה, מעל שנה אחת ברצף) או מצב של מוגלה כרונית בסינוסים. סינוסיטיס כרוני יכול להסתבך לאסתמה או לברונכיטיס, בגלל המוגלה שמטפטפת לגרון או לריאות.
מדובר בסינוסיטיס ולא בשפעת כאשר:
? המחלה נמשכת יותר מ-10-14 ימים.
? כשההפרשות מהאף סמיכות, בצבע ירוק או צהוב. בשפעת ההפרשה מימית או לבנה.
? כשיש כאבים גם בשיניים העליונות.
? כשיש ריח רע מהפה.
? כשלמרות הנזלת ושאר הסימפטומים אין התעטשויות.
הטיפול הקונבנציונלי בסינוסיטיס.

הרפואה הקונבנציונאלית מכירה מספר דרכים לטיפול בסינוסיטיס. לרוב מדובר בסולם טיפולים שבו כל טיפול מבוצע רק אם הטיפול הקודם נכשל. במקרים הכרונים הקשים במיוחד, החולה עלול להתנסות בתקופה ארוכה וכואבת של טיפולים בטרם תפתר בעייתו, אם בכלל.

הטיפול הראשוני מתחיל בעזרת תרופות שפותחות את מעברי הסינוסים. תרופות אלו מגיעות בצורת תרסיס לאף, במטרה לאפשר להפרשות לעבור אל האף ולגרון.
אפשרות נוספת היא טיפות אף כגון אפרדין, או כדורי פסאודו אפרדין- המכילים חומרים המכווצים את ריריות האף.
הבעיה עם הטיפולים התרופתיים הללו נעוצה בכך ששימוש ממושך עלול לגרום להתמכרות, כמו גם פגיעה ביכולת ההתכווצות של כלי הדם באף.
אם הטיפול הראשוני נכשל, עוברת הרפואה הקונב' לטפל בעזרת אנטיביוטיקה כדי לנסות ולהתמודד עם הזיהום שנוצר בסינוסים. הטיפול האנטיביוטי ניתן בד"כ לתקופה של כשבועיים עד שלושה ולרוב, כישלון של הטיפול גורר אחריו סינוסיטיס כרוני.
אם הטיפולים התרופתיים כשלו, הרי ששני הפיתרונות הבאים כבר כוללים התערבות כירורגית. ניתן לבצע שטיפת מי מלח בהרדמה מקומית.
ניתוח - מבוצע ברפואה הקונבנציונלית בד"כ כאשר יש חסימות אנטומיות או של פוליפים, ומקרים שבהם נמצא גידול. ובמקרים של סינוסיטיס כרוני, שאינו נובע מחסימות, אך כל פתרון אחר נכשל. בניתוח מרחיבים את הפתחים הטבעיים של הסינוסים. הניתוח מבוצע כיום בעזרת אנדוסקופ, בד"כ, בהרדמה כללית. כיון שלא ניתן למנוע לגמרי את צמיחת הפוליפים גם עם ניתוח, לפעמים צריך לחזור על הניתוח.
הטיפול ההומאופתי בסינוסיטיס:
הטיפול הקונבנציונאלי כאמור הוא מתמשך, מסובך ואף מסוכן ויתר על כן - אינו מבטיח טיפול מלא וקיימת האפשרות של חזרת הסינוסיטיס. לעומתו, קיימת האפשרות של טיפול הומיאופתי - טיפול שאינו כואב, מסוכן, אגרסיבי או פולשני ואינו כרוך בתופעות לוואי. בעזרת טיפול הומיאופתי ניתן במקרים רבים למנוע ניתוח.
בניגוד לטיפול הקונבנציונאלי המטפל בתסמינים בלבד, ההומיאופתיה מחפשת את שורש הבעיה, ובטיפול בה מעלימים הן את הטריגר והן את התסמינים. הטיפול ההומיאופתי מחפש מהיכן החלה הבעיה ועל ידי כניסה לעומק הבעיה מטפל בה בצורה ממוקדת ותכליתית, ולא רק סימפטומאטית.
כמשל, ניתן להסתכל על הטיפול הקונבנציונאלי כגנן המנכש עשבים - בטווח הקצר הגינה נראית נקייה, אך אחרי תקופה קצרה המצב עלול לחזור לסורו. ההומאופתיה לעומת זאת, שקולה לגנן שטורח לעקור את העשבים מהשורש וכך פותר את הבעיה.
בטיפול ההומיאופתי יבדקו דברים שאינם רלוונטיים פעמים רבות ברפואה הקונבנציונלית כגון באילו סינוסים הצטבר הזיהום והגודש? איזה סוג כאב זה? (דוקר? לוחץ? שורף? חופר?) מהם הסימפטומים הנלווים לסינוסיטיס? (למשל- סחרחורת, אדישות וכו'). לכאורה, מדובר בתופעות שאינן קשורות לסינוסיטיס, אך בהומאופתיה הן נחשבות משמעותיות ויכולות להסביר לגבי היווצרות הבעיה ובהתאם סוג הטיפול שאדם יקבל.
כך למשל, במקרה אחד הגיעה מטופלת שהיתה מקבלת סינוסיטיס רק בזמן מחזור הווסת שלה. אחת לחודש ידעה שהיא עומדת לקבל מחזור כשהאף החל להיות גדוש. על פי סימפטום זה ניתנה לה תרופה שטיפלה בסינוסיטיס. במקרה אחר, דובר בפעוט, שפיתח נזלת כרונית וגודש לאחר חיסון. הקשר בין השניים היה חשוב מאד למציאת התרופה ההומאופתית, בשילוב עם בדיקת מאפיינים נוספים שאישרו את אופי התרופה ההומאופתית.
כיצד מתקיים הטיפול ההומאופתי?
באבחון ההומאופתי יש קשר בין הגוף לנפש, ולכן מתייחסים גם לתופעות הגופניות וגם לאופי האדם והלך חייו בתקופה שקדמה לסינוסיטיס. המטרה היא להגיע לשורש הבעיה, ולטפל בצורה ממוקדת ולא סימפטומטית בלבד. בטיפול לוקחים בחשבון את כל מכלול החיים ולא מתמקדים רק באספקט אחד שלהם, כי לפי גישה זו התופעות משקפות מצבים בעולם הפנימי של האדם הסובל מסינוסיטיס.
לאחר תהליך תשאול ראשוני, בו מנסים להבין את המירב על אופי הבעיה והסימפטומים, (בדומה לטיפול הקונבנציונלי), ועל מאפייני האדם (בדומה לפסיכולוגיה), מותאמת תרופה הומאופתית אחת ספציפית באופן אישי לאדם, וייחודית לו מתוך אלפי תרופות הומאופתיות. כאן אין תרופה ספציפית לסינוסיטיס, כזאת שניתנת לסינוסים ללא קשר לשום דבר אחר, אלא תרופה ספציפית לאדם.
לאחר נטילת התרופה ההומאופתית, מתחיל בד"כ שיפור הדרגתי. בזמן התפרצות אקוטית ניתן לחוש בשיפור כבר מספר שעות לאחר נטילת התרופה ההומאופתית. בטיפול בסינוסיטיס כרוני, זמן ההחלמה (ותחילת השיפור) עשוי להיות ארוך יותר, כיון שמדובר בתהליך עמוק ושורשי יותר.
לסיכום, במצבים של סינוסיטיס, כדאי לנסות טיפולים שאינם כרוכים בתרופות כימיות על בסיס קבוע. סינוסיטיס שחוזר שוב ושוב מוכיח שהתרופה הכימית לא עבדה מספיק טוב. בכוחה של ההומאופתיה לפתור את בעיית הסינוסיטיס לתמיד, באופן שמביא לריפוי ללא סיכונים מיותרים. בנוסף, הטיפול ההומאופתי מחזק מאד את מערכת החיסון, ובכך מביא לריפוי הן של הסינוסיטיס והן של סימפטומים גופניים נוספים.
בברכה
עדי ברומר
R.C.HOM
052-8983860
היעזרות במקורות:
http://www.rambam.org.il/
http://www.clalit20plus.co.il
http://news.walla.co.il/?w=/5000/1217201

















לאחר שסקרתי את רבדיה השונים של הרפואה הקונבנציונלית והאלטרנטיבית, בחרתי בהומאופתיה שהרשימה אותי בצורת העבודה העמוקה וההגיונית שלה, בגוף ובנפש.

ההומאופתיה היא שיטת טיפול עדינה המותאמת לקצב האישי של המטופל.

האיזון בא מתוך המטופלים עצמם, ובהרמוניה עם צרכי האדם והטבע.
השכלתי:
לימודי המשך בהומאופתיה קלאסית בביה"ס סגולה של כרמל קרתי.
השתלמויות אצל הפסיכיאטר וההומאופת ד"ר מהאש גאנדי
הומאופתיה קלאסית- מכללת מדיסין- בניהולו של ד"ר חיים רוזנטל
לימודי כירולוגיה (אבחון בכף היד- על פי שיטת הולצמן)
רפלקסולוגיה (אבחון בכף הרגל) במ.ב.ט.ח.
עדי ברומר
לפרטים: 052-8983860
adi@brumer.us
http://adi.brumer.info/
טיפולים בחיפה ות"א.





מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב