דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


איך להפסיד 50,000 שח והמון זמן יקר - המדריך הקצר, לאיך לא לקנות דירה ברחובות. 

מאת    [ 18/06/2012 ]

מילים במאמר: 647   [ נצפה 2830 פעמים ]

המון זמן עבר מאז מר פנחס (שם בדוי כמובן) התקשר אליי מהשלט שתליתי על חלון הדירה ברחוב פינס בצפון העיר. המון זמן עבר והמון עסקאות נדלן נסגרו מאז בעיר רחובות . קונים מצאו דירות, מוכרים מכרו דירות וקבלנים אפילו הספיקו לעלות מחירים ולמכור בניינים שלמים.

פנחס סיפר לי שהוא מחפש דירת 3 חדרים בצפון העיר רחובות. התקציב העומד לראשותו הוא כמיליון ש"ח והוא מעוניין שהדירה תהיה קרובה כמה שיותר לבית הספר בכור לוי שבצפון העיר רחובות. לאחר שראה מספר דירות באזור, בעזרתי האדיבה ובאופן פרטי מצאנו דירה שעונה על כל הדרישות ומתאימה לזוג החביב. מדובר בדירת 3 חדרים, גדולה ומרווחת עם חנייה ובמיקום פנטסטי! הדירה זקוקה לשיפוץ ומחיר השיווק שלה ירד וכרגע עומד על 950,000 ש"ח עם גמישות מסויימת.

לאחר שראו את הדירה מספר פעמים, הביאו יועצים ובני משפחה בכדי שיראו את הדירה, החליטו פנחס ואשתו היפה שהדירה יכולה להתאים להם ולכן ערכתי פגישה בין המוכרים לבין הקונים על מנת לסכם את תנאי העסקה המלאים ולגשר על הפער במחיר. ההצעה אותה פנחס ואשתו הציעו עמדה על 850,000 ש"ח (מחיר נמוך מאוד ביחס לשווי השוק של הדירה ).

הפגישה היתה לבבית ועניינית. בפגישה כל צד העלה את טענותיו (המוצדקות יש לומר).

מצד אחד לקונים יש נכס איכותי בצפון העיר המבוקש והמחיר אותו דורשים הוא סביר. מצד שני הקונים יצטרכו לשפץ את הדירה ולכן מבקשים הורדה משמעותית של מחיר הדירה.

יש לציין שהדירה עמדה ריקה מזה מספר חודשים וכחודשיים לפני כן התפוצצה עסקה שהיתה אמורה להסגר על מחיר של 930,000 ש"ח. אך המחאה החברתית שפרצה בקיץ 2011 והלך הרוח גרמו לאותו קונה לסגת לאחור.

לאחר שהצלחנו לגשר על הפערים, פנחס ואשתו הבינו שהסכום שהציעו הוא נמוך מידי ויהיו מוכנים "לסגור עניין" גם במחיר של 870,000 ש"ח וזו היתה ההצעה. המוכרים ביקשו זמן לחשוב על ההצעה מכיוון שהיא נמוכה משמעותית מהמחיר אותו ציפו לקבל עבור הדירה.

לאחר מספר ימים ושכנועים לא מעטים, הסכימו המוכרים למחיר שהוצע. המוכרים הבינו שברשותם נכס ויש להם קונה פונטציאלי אמיתי וחבל להמתין לקונה אחר שיסכים לתת אולי 900,000 ש"ח ואולי קצת יותר..אך איפה הקונה הזה - בינתיים הם עלולים להפסיד אתת הלקוח הנ"ל.

עם כן ללקוחות היקרים פנחס ואשתו היפה, שיחק המזל! ואפילו הצלחתי לראות את החיוך והאושר דרך הטלפון כאשר בישרתי להם שישנה הסכמה!

עורכי הדין של שני הצדדים  החלו במלאכתם. בינתיים התקבל צו הירושה על הדירה ונקבע מועד חתימה על ההסכם. בפעם הראשונה נדחה מועד החתימה בגלל אילוצים של הצד המוכר. בפעם השניה שנקבע מועד החתימה, דחו הקונים את המועד בגלל אילוצים שלהם. הסברתי לקונים שהם עומדים לפספס את הזדמנות חייהם, היות והמחיר שקיבלו על הדירה נמוך משמעותית ( בכ- 50,000 ש"ח) ממחיר השוק הריאלי של הדירה. כאשר ניסינו לקבוע מועד בפעם השלישית, החלו הקונים שוב לחפש תירוצים לדחיית מועד החתימה.

לאחר שמוכרים החלו לאבד את סבלנותם (ובצדק רב!) הם ביקשו לציין דד ליין ואם עד יום X לא ייקבע מועד הם יבטלו את העסקה.

הקונים שבספק אם פעלו בתום לב, כנראה קיבלו ייעוץ לא נכון ממכרים או אנשי מקצוע שלא מכירים את השוק ולמעשה הודיעו שהם יורדים מהעסקה ומוותרים על הבית. כל זאת נעשה לאחר שכבר החוזה היה מוכן לחתימה.

מעבר להתנהגות הלא נאותה של הקונים הם פשוט פספסו את הזדמנות חייהם לקנות את הדירה הראשונה שלהם. ייתכן ויעבור זמן רב עד שיצליחו למצוא עסקה דומה במחיר שכזה בצפון העיר. 

כעבור שבוע נמכרה הדירה במחיר של 930,000 ש"ח!!!  כלומר היה מי שמוכן לשלם על הדירה את הסכום הנ"ל. הקונים יכלו להרוויח בעסקה יותר מ 50,000 ש"ח. למוכרים העניין היה פחות קריטי מכיוון שמדובר בדירת ירושה ולכן הסכימו להתפשר.

כפי שכתבתי קודם, עבר הרבה זמן מאז. ואותם קונים פנחס ואשתו היפה ( שהזדקנה בשנה מאז ) עדיין מחפשים דירה. פגשתי אותם לא מזמן ברחוב, הם השפילו מבט ובפנים עמוק הם מצטערים. לא נורא מטעויות לומדים. ואם לומדים מטעויות של אחרים אז מה טוב!

הם אגב עדיין מייחלים שהמחירים ירדו או לטלפון מאראלה ממפעל הפיס.

את המסקנות מהסיפור הנ"ל, אתם כבר תסיקו לבד. 

 

                                 

 

 




מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב