דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


כיצד לבחור עורך דין בתביעת רשלנות רפואית? 

מאת    [ 17/06/2012 ]

מילים במאמר: 529   [ נצפה 2521 פעמים ]

נפגעי רשלנות רפואית סובלים מפגיעות פיזיות קשות, אשר מטבע הדברים, מלוות גם בכאב נפשי רב. באפשרותם, להגיש תביעה בגין רשלנות רפואית ולקבל פיצוי על הנזק הפיזי והנפשי כאחד. כיצד עליהם לבחור את עורך הדין אשר ייצג אותם בתביעה? ראשית, יש לפנות לעורך דין המתמחה ברשלנות רפואית, בעל ניסיון רב בייצוג תובעים ברשלנות רפואית.

הפרמטר השני הוא שכר הטרחה. בתביעות רשלנות רפואית, שכר הטרחה הוא אחוז מסוים מסכום הפיצוי שיקבל הנפגע ואחוז זה נע בדרך כלל בין 25 ל 30 אחוז. הנפגע צריך להיות ער לאחוזים הללו, כדי לדעת ששכר הטרחה אותו דורש עורך הדין, הוא מקובל וסביר.

ולבסוף, ישנו נושא הכימיה והקשר האישי עם עורך הדין. חשוב מאוד כי לנפגע תהיה כימיה עם עורך דינו, על מנת שיוכל לשתפו בכל נסיבות הטיפול, בנזקים מהם הוא סובל וכיו"ב.

רשלנות רפואית עורך דין – פונים רק למומחה

ראשון במעלה הוא נושא המומחיות של עורך הדין. הנפגע חייב למסור את הטיפול בתביעה, אך ורק לעורך דין המתמחה ברשלנות רפואית.

יש לוודא כי עורך הדין הוא בעל ניסיון עשיר בייצוג תובעים וכי הוא טיפל בהצלחה בתיקים קודמים.

כדאי לשים לב לסוג התביעות בהן מטפל לרוב רשלנות רפואית עורך דין. אם תביעת הנפגע היא למשל, בגין רשלנות רפואית בניתוח, עליו לפנות לעורך דין, אשר מטפל באופן שוטף בתביעות בתחום זה.

בישראל, משרדים רבים העוסקים ברשלנות רפואית ולכן, אם מתאפשר לנפגע, כדאי מאוד לקבל המלצה על רשלנות רפואית עורך דין. שיחה עם לקוח קודם, יכולה לשפוך הרבה אור על מקצועיותו של עורך הדין, על יעילותו, יחסו ללקוח וכמובן על טיב התוצאה המשפטית.

שכר טרחה בגין התביעה

25 עד 30 אחוז מסכום הפיצוי, זהו שכר הטרחה המקובל, בתביעות רשלנות רפואית. הנפגע המבקש לשכור את שירותיו של רשלנות רפואית עורך דין, צריך להיות מודע לנתון זה, על מנת לדעת מתי שכר הטרחה המבוקש, הוא כמקובל ומתי מדובר בסכום מופרז. מספר דגשים לגבי תשלום שכר הטרחה:

1. נתון למו"מ : צריך לזכור כי גובה שכר הטרחה, תמיד נתון למו"מ בין הצדדים. עורך הדין צריך לקבל שכר טרחה, התואם את היקף העבודה הנדרש, אך ניתן להגיע לסכום המקובל על שני הצדדים.

2. השתתפות הנתבע בשכר הטרחה: לרוב, משתתף הנתבע, בחלק ניכר מעלות שכר הטרחה.

3. זול עולה ביוקר : עבור שירות טוב צריך לשלם וחשוב לזכור כי לא ניתן לקבל טיפול משפטי טוב, תמורת שכר טרחה הנמוך באופן משמעותי, משכר הטרחה המקובל. הנפגע מרשלנות רפואית, חייב ייצוג משפטי טוב, כדי לקבל את הפיצוי המקסימאלי ולכן, אין להתפשר על מקצועיות, תמורת שכר טרחה נמוך יותר.

כימיה עם עורך הדין

הנפגע חייב להרגיש בנוח עם עורך הדין שלו. אי לכך, חשוב לבחור בעורך דין עמו יש לנפגע כימיה טובה והוא יכול לתקשר עמו בקלות. במסגרת כתיבת התביעה והטיפול המשפטי, יידרש הנפגע לחלוק את סיפורו הכואב עם עורך הדין ועל כן, עליו להרגיש בנוח לספר ולשתף את עורך הדין, אודות כאביו ונזקיו, כתוצאה מהרשלנות הרפואית. תחושותיו של הנפגע בשיחת הייעוץ הראשונה, כבר יבהירו לו, האם הוא מרגיש בנוח עם עורך הדין, או האם עליו לפנות למשרד אחר.

שלושה כללים לבחירת עורך דין לרשלנות רפואית: מומחיות, שכר טרחה הוגן וכימיה טובה עם עורך הדין. על הנפגע לוודא כי עורך הדין הוא בעל ניסיון בייצוג תובעים, כי שכר הטרחה שהוא מבקש, תואם את הסטנדרט המקובל ועליו לחוש בנוח עם עורך הדין, כדי שהטיפול המשפטי יהיה יעיל. 




מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב