דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


מזגן וגלידה היו האופציות היחידות שלכם לימי הקיץ החמים? 

מאת    [ 14/06/2012 ]

מילים במאמר: 367   [ נצפה 1840 פעמים ]

מזגן וגלידה היו האופציות היחידות שלכם לימי הקיץ החמים?

לבריאות ההוליסטית המלצות אחרות לגמרי |

יוגה ושיאצו יכולים להוות כלי להתמודדות עם חום הקיץ, מספר טיפים, בימים חמים חשוב לנשום מאזור הסרעפת "נשימת בטן" וברגעים חמים במיוחד חשוב לתרגל נשימה יוגית מלאה.נשימה יוגית אפשר לתרגל בכל מקום אפילו על חוף הים. שבו בישיבה נוחה או בשכיבת פרקדן. שאפו ונשפו דרך האף בפה סגור. במהלך השאיפה החלו למלא את חלל הבטן, כאשר הוא מלא, המשיכו ומלאו את חלל הצלעות וכשזה מתמלא המשיכו לחלל החזה ומלאו גם אותו. החזיקו את האוויר מספר שניות, שלב זה מאפשר רגיעה של מערכת העצבים וצבירת אנרגיות הנקראות בסנסקריט פראניימה, אנרגיית החיים.

בזמן החזקת האוויר התרכזו בצ'אקרת (גלגל אנרגיה) העין השלישית, מרכז אנרגטי הממוקם בין גבות העיניים והתבוננו בצבעים המופיעים מול עיניכם העצומות. נשפו את האוויר במשך זמן כפול מאורך השאיפה שלכם. חזרו על הפעולה כולה כשש פעמים.

השאיפות והנשיפות יאפשרו לגופכם לווסת את החום הפנימי ועל ידי כך להתגבר על החום החיצוני של הקיץ.

דרך נוספת להתקררות באה מעולם הרפואה הסינית והשיאצו. מרידיאן (ערוץ אנרגיה) שלושת המחמים אחראי על פי הרפואה הסינית על וויסות החום הפנימי של הגוף. תוך כדי נשימות יוגיות מלאות תוכלו ללחוץ על אחת מנקודות הלחיצה של השיאצו על גבי מרידיאן זה. לחצו במשך שלוש דקות על נקודה במרכז גב האמה, המיקום הנו שתי אצבעות מקפל פרק כף היד. לחיצה על הנקודה מאפשרת וויסות של חום הגוף וקירורו. לחצו על אותה נקודה גם ביד השנייה למשך שלוש דקות.

למרות הרצון העז לשתות משקאות קרים בימים הלוהטים של הקיץ הישראלי, מומלץ על פי תפיסת הרפואה הסינית, להכניס לגוף משקאות חמים או בטמפרטורת החדר בלבד.

פעולה של שתיית מים קרים מגבירה את החום הפנימי של הגוף, נעצימה את תחושת החום הכללי ופוגעת בפעילות האברים הפנימיים בחלל הבטן.

גם על התפריט יש לקרני השמש השפעה משמעותית, מומלץ  בקיץ לאכול ירקות והרבה. הירקות מורכבים מ- 80 אחוז מים הם בעלי השפעה מקררת על גוף האדם, השפעה מאזנת על משק המים של גופו. למרות המבחר המפתה של פירות הקיץ אין להרבות באכילתם, שכן הפירות עשירים בסוכרים וגורמים לתחושת צימאון. מאותה סיבה יש להימנע משתיית משקאות תוססים. מומלץ לא להרבות גם במזון מלוח, המלח סופח מים מהגוף וגורם להתייבשות ותחושת צמא.

קיץ קריר ורגוע.

יגאל אדר M.A. בחינוך ומנהל, מנחה קבוצות, מורה ומטפל : בשיאצו ,טווינה , עיסוי משולב, רייקי מאסטר, דמיון מודרך ויוגה. סדנאות : טנטרה יוגה לטיפוח הזוגיות, רייקי 1+2, אבחון פנים ע"פ הרפואה הסינית, שיאצו ועיסוי ככלי לתקשורת בזוגיות. מגשר זוגי ומשפחתי,  מפתח קהילתי במעלה יוסף . yigala62@walla.com   0502796868  co.il.יגאלאדר.www אתר הבית




מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב