דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


המדריך לבחירת מסלול לימודים 

מאת    [ 13/06/2012 ]

מילים במאמר: 636   [ נצפה 1840 פעמים ]

החלטה נכונה באשר למסלול הלימודים, היא אחת ההחלטות החשובות שמקבל אדם בימי חייו. החלטה כזו תשפיע לא רק על אורחות חייו של האדם במהלך תקופת לימודיו, אלא גם על עיסוקו העתידי, רמת החיים שלו, תפיסת הערך העצמי שלו ורמת הסיפוק שלו מן המקצוע שבחר. חיוני, על כן, לבחור בתבונה את מסלול הלימודים המתאים לנו. כדי לסייע לנו בכך, מובא בזאת לנוחותכם מדריך פרקטי קצר.  

חשיבות הנטייה האישית

בשלב של חיינו בו אנו נדרשים לבחור עיסוק לחיים, אני יודעים לרוב את הצדדים החזקים והחלשים באופיינו, כמו גם את נטיית ליבנו. לגורמים אלו צריך להיות תפקיד מפתח בבחירת מסלול הלימודים המתאים לנו. כך למשל, אם אנו אוהבים לעסוק בחשיבה רציונאלית, מספרים, חישובים ונוסחאות- כדאי שנשקול ללמוד תחום הקשור למתמטיקה ומדעי המחשב, הנדסה, ביוטכנולוגיה או מדעי החיים. מאידך, אם איננו מסוגלים לשבת וללמוד לאורך זמן ממושך, לא כדאי שנבחר בלימודי תואר ראשון באוניברסיטה, שמשכם שלוש שנים לפחות. במקום זה, כדאי שנבחר עיסוק שניתן ללמוד אותו במסגרת לימודים תכליתיים וקצרים יחסית, כמו למשל לימודי מחשבים, יעוץ מס, ניהול רכש ולוגיסטיקה, טכנאי מיזוג אויר, מנעולנות וכדומה.

רשימת מקצועות מתאימים

לאחר שהחלטנו על תכונות האופי שלנו ועל מידת המוכנות שלנו להשקיע בלימודים, ניצור רשימה של מקצועות מתאימים. כדאי שברשימה זו לא נכלול רק מקצועות שנראה לנו כי אנו מסוגלים ללמוד אותם, אלא בעיקר מקצועות שניתן להתפרנס מהם ויש להם דרישה בשוק, כעת ובעתיד. למרות שקשה מאוד להעריך אילו מקצועות יידרשו בעתיד, ניתן בהחלט לקבל על כך מושג, אם נתייעץ עם נציגי חברות כוח אדם. אנשי מקצוע אלו יוכלו למסור לנו מידע רב ערך באשר לרמת הביקוש העכשווית וגם זו ההולכת ומסתמנת, בכל מיני מקצועות. לעיתים אף נוכל למצוא בעיתונים ממצאי סקרים, שעורכות חברות כוח אדם שונות, לגבי רמת הדרישה בשוק של מקצועות מסוימים, בהשוואה לתקופה מקבילה אשתקד. חיפוש בגוגל תחת הביטויים מקצועות מבוקשים או מקצועות נדרשים, יעלה לפנינו שפע של קישורים רלוונטיים, שבהחלט שווה לקרוא בהקשר זה.

קריטריונים לקבלה

מצאנו מקצוע המתאים לנו מבחינת אופיינו ונטיית ליבנו, שגם יש לו דרישה בשוק? מעולה. עתה יש לבחון היכן ניתן ללמוד אותו ובמה זה כרוך. חיפוש באינטרנט של שם הקורס או התואר, יניב את התשובות תוך זמן קצר. שימו לב, כי באוניברסיטאות או מכללות יוקרתיות ידרשו ראיון אישי, ציוני בגרות גבוהים ותוצאות מעולות במבחן הפסיכומטרי, כדי להתקבל ללימודים. דבר זה נחוץ כדי לווסת את זרם הפניות לאותו מוסד ולשמור על רמת הלימודים והמוניטין שלו. אם תנאי הסף הללו קשים מדי עבורנו, עלינו להחליט אם לבחור ללמוד במוסד אחר, בעל דרישות סף גמישות יותר, או להשקיע כמה חודשים בשיפור ציוני הבגרות ועריכת מבחן פסיכומטרי חוזר.

עלויות הלימודים

שכר הלימוד הוא פקטור חשוב בבחירת מסלול הלימודים. עשויות להיות מכללות פרטיות, שלמרות שאנו עומדים בדרישות הקבלה שלהן ורוצים ללמוד בהן, שכר הלימודים הוא פשוט מעל ליכולתנו. במצב כזה, כדאי מאוד לברר אם קיימות מלגות מסוימות היכולות לסייע לנו במימון הלימודים. בנוסף, מוסדות פיננסיים רבים מציעים כיום, במוסדות מסוימים, הלוואות ללימודים בתנאים נוחים, וכדאי לברר גם עניין זה עם נציגי המוסד. אם אנו חפצים ללמוד לימודים מקצועיים, כמו למשל לימודי מחשבים, הפיקדון הצבאי שלנו עשוי לממן לימודים כאלו וגם עניין זה יש לברר זאת מראש עם נציגי המכללה בה אנו מתכוונים ללמוד.

יעוץ מקצועי

ייתכן מאוד שניתקל בקשיים ובלבטים בבחירת מסלול לימודים, אך אין מה להיבהל או להילחץ. לשמחתנו, ישנם גורמים מקצועיים למכביר, שישמחו לסייע לנו להגיע לבחירת מסלול לימודים מתאים. כך למשל, קיימים מכוני ייעוץ והכוונה, שבמסגרתם נקבל אבחון מפורט לגבי כישורינו, נטיות ליבנו והמקצועות המתאימים לנו. בנוסף, גם נציגי מוסדות הלימוד עצמם יכולים לסייע לנו בקבלת החלטה. אל תתביישו, גשו והתייעצו עימם. נציגים אלו מכירים את כל מסלולי הלימודים במוסד והם נמצאים שם כדי לעזור לכם. גם הורים, חברים, מכרים, מורים בתיכון שמכירים אותנו (אפילו היועצת החינוכית)- כל אלו ישמחו בוודאי לשבת איתנו ולחוות את דעתם באשר למסלול הלימודים, שלדעתם מתאים לנו. למעשה, מומלץ מאוד לשוחח עם האנשים הללו, גם אם נדמה לנו שאנו כבר יודעים בדיוק מה נלמד. ללא ספק, שיחה כזו "תפקח את עינינו" מכמה וכמה היבטים, שלא היינו מסוגלים לחשוב עליהם לבד.

IITC מציעה מגוון רחב של קורסים בהתאמה אישית ובשעות הערב. צרו איתנו קשר לפרטים נוספים, וקבלת ייעוץ בבחירת המסלול המתאים ביותר עבורכם!




מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב