דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


CRM: סיוע ביצירת תהליך מכירה מוצלח 

מאת    [ 13/06/2012 ]

מילים במאמר: 385   [ נצפה 2171 פעמים ]

CRM משמשת את מחלקת המכירות של עסקים רבים. לכל איש מכירות יש יעדים, שהוא צריך לעמוד בהם. על כל סגירת עסקה הוא מקבל עמלה, כך שיש לו מוטיבציה רבה לגשת לפגישות עם הלקוח ולסגור עסקאות. 

איש מכירות שלא עומד ביעדים, במהרה מושך את תשומת ליבו של "הבוס הגדול" או ראש הצוות. ההמשך תלוי בעיקר בחברה. חברה שאינה סבלנית פשוט תפטר אותו לאלתר. חברה אחרת תנסה להשקיע ולהכשיר אותו ולבדוק אם ההכשרה סייעה.

CRM מצוינת לאנשי מכירות. מכיוון שלכם, אנשי מכירות, יש כמה פגישות מידי יום או מידי שבוע, אתם צריכים להיות מאורגנים היטב. אתם צריכים לדעת כמה יעדים השגם עד עתה, כמה יעדים אתם צפויים להשיג החודש והאם אתם עומדים ביעד הסופי. תכנון מחושב מוביל אף לבונוסים נאים. CRM מאפשרת לכם לעקוב אחרי המכירות שלכם, במקום לנחש או לא לדעת כלל כמה עסקאות סגרתם החודש. בצורה זו, בסוף החודש אין אי הבנות עם מחלקת הנהלת חשבונות, מכיוון שהכל מתועד וברור.

מערכת CRM מסייעת לכם החל מהרגע שבו נכנס "ליד" (כלומר, פנייה שהתקבלה על ידי לקוח). אתם מרימים טלפון אל הלקוח, משוחחים עימו בנועם וקובעים פגישה. חשוב שתוודאו, כי אתם אכן מדברים עם איש קשר שיש לו סמכות לרכוש מכם. המון אנשי מכירות מבזבזים את זמנם היקר בהתעסקות עם אנשי הקשר הלא נכונים של הלקוח.

מערכת CRM תסייע לתעד את השיחה הזו, במהלכה תשאלו כמה שאלות שונות כדי לקבל פרספקטיבה על הלקוח ועל צרכיו. מה שבאמת יעניין אתכם הוא: כמה כסף הלקוח מתכנן להוציא וכמה זמן ייקח לו לבצע החלטה ולהסכים לסגירת העסקה. מובן שלא פשוט לשאול את הלקוח באופן ישיר את השאלות האלו.  

לאחר שיצרתם את הקשר הטלפוני ראשוני, חשוב שתקבעו את הפגישה עם הלקוח קרוב ככל האפשר לשיחת הטלפון. הגיבו מיידית לכל פנייה ובקשת אינפורמציה שלו. באמצעות CRM, המידע שתצטרכו יהיה נגיש ובלחיצת כפתור פשוטה. 

מערכת CRM תזכיר לכם לשלוח מייל או להתקשר ללקוח יום לפני הפגישה, כדי להזכיר לו כי אתם מגיעים מחר. נכון שבכך אתם חשופים לביטול הפגישה, אז זה עדיף מאשר להגיע למקום ולבזבז שעות ולחכות למישהו שבכלל שכח מכם. 

כאשר פגישה מתבצעת והלקוח אינו מראה סימנים של סגירת עסקה, אלא מתלבט וחוכך בדעתו, נסו לשלוף כמה "גזרים עסיסיים". בזכות CRM, אתם יודעים אילו מוצרים הם רכש בעבר ומהם תחומי העניין שלו. השתמשו בידע הזה בחכמה. הציעו לו מתנה חינם, הטבה כלשהיא וכו'. כל מתנה כזו יכולה לדחוף את העסקה אל תהליך סגירה. 


http://www.zebracrm.com/


ניהול קשרי לקוחות ו-CRM




מאמרים חדשים מומלצים: 

חשיבות היוגה לאיזון אורח חיים יושבני  -  מאת: מיכל פן מומחה
היתרונות של עיצוב בית בצורת L -  מאת: פיטר קלייזמר מומחה
לגלות, לטפח, להצליח: חשיבות מימוש פוטנציאל הכישרון לילדים עם צרכים מיוחדים -  מאת: עמית קניגשטיין מומחה
המדריך לניהול כלכלת משק בית עם טיפים ועצות לניהול תקציב -  מאת: נדב טל מומחה
חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים.. תחשבו שוב -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב