יש צעירים שאינם מבינים מדוע הם לומדים, יש כאלו שעושים זאת כי ההורים, והמורים לוחצים וכי ככה צריך. אבל ללא מטרה אישית שתהיה לתלמיד בלימודיו סביר להניח שהוא לא יפיק תועלת אמיתית מהלימוד.
זה נכון שמערכת החינוך מכתיבה לימודי חובה של מקצועות מסוימים. אבל כדי שהתלמיד ישתתף וירצה ללמוד באמת צריך לתת לו מטרה. למה כדאי לו ללמוד את הנושא? מה יצא לו מזה.
אם המורה מקדיש לכך מספיק זמן כבר בתחילת השנה הוא יקבל תלמיד שרוצה ללמוד, ולא תוכי מבריק, או תלמיד נכשל.
זה אחת הנקודות הבסיסיות שהתגלתה כנקודה שישש לתקן אצל תלמידים - מטרת הלימוד.
אם אין מטרה שום דבר יעיל לא יכול להתרחש, זה הדבר הראשון שצריך כדי לעשות כל דבר בחיים - מטרה.
לשים מטרה בלימוד, יעד של מה אני הולך לעשות עם זה, איך אני הולך להשתמש עם מה שאלמד היא חלק מדוקטרינה מעשית הנקראת "טכנולוגיית הלמידה" או במילים פשוטות - ללמוד כיצד ללמוד.
חשוב לרגע על הדבר הבא: במהלך כל שנות לימודיך, האם מישהו אי פעם לימד אותך איך ללמוד משהו?
כיום, אנשים מסיימים את בית-הספר ואינם מסוגלים לקרוא או לכתוב ברמה מספקת כדי להחזיק משרה או להתמודד עם החיים. זוהי בעיה אדירה. הבעיה אינה שאי אפשר ללמוד נושאים כלשהם; מה שלא מלמדים הוא איך ללמוד. זהו השלב החסר בכל הקניית השכלה.
ל. רון האברד מילא חלל זה בספקו את הטכנולוגיה הראשונה והיחידה של איך ללמוד. הוא גילה את החוקים שעליהם מבוססת הלמידה ופיתח שיטות מעשיות שכל אחד יכול ליישמן. הוא קרא לנושא זה "טכנולוגית הלמידה".
טכנולוגיה זאת מעניקה הבנה על יסודות הלמידה ומספקת דרכים מדויקות להתגבר על כל המלכודות שאדם יכול להיקלע להן במהלך הלמידה.
טכנולוגית הלמידה היא לא קריאה מהירה או תכסיסי זיכרון. לא הוכח ששיטות אלה מעלות את יכולתו של אדם להבין את מה שהוא למד או להעלות את ידיעת הקרוא וכתוב שלו. טכנולוגית הלמידה מראה איך אדם לומד כדי להבין נושא מסוים כדי שהוא יוכל ליישם אותו.
בספרון טכנולוגיית הלמידה, שהוא חלק מספר העזר של סיינטולוגיה, כלול רק חלק קטן מהמאגר המלא של טכנולוגית הלמידה שפותחה על-ידי מר האברד. אף על פי כן, סקירה קצרה זאת מכילה יסודות שבהם תוכל להשתמש כדי ללמוד ביעילות רבה יותר. בעזרת טכנולוגיה זאת, כל אחד יכול ללמוד כל נושא.
מורדי בוקאי סיינטולוג מקצועי יועץ אישי להתקדמות בחיים