דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


בניית צימרים - איזה צימר לבנות? 

מאת    [ 11/06/2012 ]

מילים במאמר: 689   [ נצפה 1786 פעמים ]

בניית צימרים - איזה צימר לבנות?

 

שוק התיירות המקומי התפתח בצורה פנומנאלית בשני העשורים האחרונים וללא כל ספק הקטר של שוק זה הוא התיירות הכפרית. חופשה משפחתית או זוגית בצימר הפכו לנופש האולטימטיבי לתיירות הפנים.  התיירות הכפרית בישראל החלה לצמוח באמצע שנות ה-80' ומאז ועד היום היא צומחת בקצב מדהים של 16% לשנה בממוצע. לפי יחידת התיירות הכפרית במשרד התיירות ענף התיירות הכפרית מורכב מיותר מ 9,000 חדרי אירוח כאשר מירב הפעילות בסופי שבוע, חופשות וחגים. עד כה היו נהוג לציין את המספר 137 כמספר ימי הפעילות של הפעלת חדר אירוח אך כפי שיוסבר בהמשך מספר זה עולה עקב שינויים מבניים בשוק התיירות הכפרי.

בשנים האחרונות ישנם מספר שינויים מגמתיים בענף, שהבולט בהם מוביל לעליה בביקוש ליחידות אירוח לזוגות.  פלח זה מושפע פחות מסופי שבוע, חגים וחופשות מרוכזות. הביקוש בסגמנט זה הולך וגדל  בכל ימות השנה. פלח שוק זה משנה  את שוק הצימרים בישראל, הן בהיבט גודל יחידות האירוח והן בסטנדרטים של יחידת האירוח.

בניית צימר - להשקיע או לא להשקיע?

על פי משרד התיירות, ענף הלינה הכפרית מייצר מחזור שנתי של כ 1 מיליארד ש"ח בשנה כאשר מחיר השכרת חדר אירוח עומד על 453 ש"ח בממוצע. עלות בניית צימר או בשטח של 40 מ"ר נעה בין 80,000 ש"ח ל 200,000 ש"ח, תלוי בסטנדרט הבניה. בהנחה שיחידת האירוח תהיה פעילה כ 160 ימים בשנה עם הכנסה ממוצעת של 500 ש"ח ללילה, תניב ההשקעה הכנסה של 80,000 ש"ח לשנת פעילות!  צימר הוא ללא ספק עסק מניב עם יחס גבוהה מאוד של הכנסה להשקעה.

איזה צימר לבנות?

יחידות אירוח כפריות, בקתות וצימרים יש מהרבה סוגים אך ללא כל צל של ספק רוב הלקוחות הישראלים מקשרים לינה כפרית עם מבנה עשוי עץ. לאווירה האינטימית והטבעית שמייצר העץ אין תחליף. לבניית צימר מעץ יש מספר חלופות כאשר הפופולריות ביותר הן שיטת הלוג ובנייה קלה בעץ. בזו האחרונה שלד המבנה עשוי קורות עץ והקירות מושלמים בחיפוי עץ מבחוץ ולוחות גבס מבפנים. את החלל שנוצר בין שתי הקירות (פנים וחוץ)  ממלאים בחומר בידוד. שיטת בנייה זו  די שכיחה בבתי מגורים בצפון אמריקה ובצפון אירופה.

השיטה המועדפת לבניית בתי קיץ ובקתות אירוח, הן בארה"ב והן באירופה, היא שיטת הלוג וזאת  בגלל מספר סיבות שהבולטות בהן פשטות הבנייה והאחזקה המועטה שהצימר ידרוש. שיטת הבנייה מתבססת של שימוש בלוחות עץ מלאים כחומר הגלם ממנו בנויים הקירות החיצוניים והפנימיים. לדוגמא, קיט של צימר מיובא מחו"ל בעל שטח של 40 מ"ר ועובי דופן של 45-76 מ"מ ייבנה תוך 6 ימי עבודה.

היתרונות בשיטת בנייה זו הם:

בנייה מהירה - 6 ימי עבודה לבניית צימר בשטח 40 מ"ר

בנייה נקייה –  בנייה בשיטת לוג משמעה התקנת קיט מיובא מחו"ל (בד"כ פינלנד). השיטה לא דורשת כלים מיוחדים ואף לא ניסורים. שיטה אלגנטית ונקייה.

חומרי גלם איכותיים – מי שלא חי את תעשיית העץ לא יידע להבחין עץ איכותי מהו. עץ אורן איכותי, הוא עץ שבראש ובראשונה גדל בצורה טבעית וגדילתו לא "זורזה" הורמונלית. בנוסף, עץ איכותי הוא כזה שיובש כהלכה בתהליכי ייבוש איטיים. מבני לוג שמיוצרים על ידי יצרנים מובילים מיוצרים בחומר גלם שנבחר בקפידה, דבר שמבטיח שהמבנה יאריך ימים ושישמור על צורתו המקורית.  

דיוק –בקתות וצימרים שמיוצרים על ידי יצרנים איכותיים כדוגמת חברת לומן מפילנד או לגנולוצ'ה מאיטליה, הכנתם מתבצעת במכונות CNC  , אלמנט שמבטיח דיוק מרבי. חברות אלו מיוצגות בארץ על ידי חברת לוגהאוס, חברה שמובילה את ענף הבנייה בלוג בשוק המקומי.

תחזוקה פשוטה – תחזוקת מבני לוג דורשת אך ורק  צביעה חיצונית אחת למספר שנים. תדירות הצביעה תלויה בסוג הצבע (מים, שמן, אמולסיה, אטום למחצה, אטום), איכותו, וכמובן מידת חשיפת המבנה לשמש. באופן כללי צבעים על בסיס שמן ומים דורשים תחזוקה גבוהה יותר (צביעה אחת 3-5 שנים) בעוד שצבעים אטומים דורשים צביעה חוזרת אחת ל 10 שנים ואף יותר. מה שעושה את מבני הלוג למתאימים יותר לחדרי אירוח הוא התחזוקה המינימילית בחלל הפנימי של המבנה שכן  הקירות הפנימיים עשויים עץ מאסיבי (45 מ"מ ויותר) ולא גבס.

חוזק מבני – בנייה בלוג מאסיבית הרבה יותר ביחס לבנייה קלה בעץ. קירות העץ עבים יותר, איכותיים יותר ובגלל שיטת הבנייה לא יסבלו לוחות העץ ממאמצי פיתול או התעקמות.

מחיר – ללא כל ספק מחיר קיט של מבני לוג נמוך משמעותית מכל שיטת בנייה אחרת בעץ שכן בנייה בלוג מהירה יותר מכל החלופות האחרות ומפחיתה את הוצאות כח האדם.

 

מפרסם המאמר הוא מנכ"ל חברת לוגהאוס בתי עץ בע"מ




מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב