דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


סודות וטריקים על עיצוב לוגו 

מאת    [ 11/06/2012 ]

מילים במאמר: 460   [ נצפה 13249 פעמים ]

ארגונים רבים ובתי עסק שונים מספקים לנו מגוון מותגים המשדרים תפריט שלם של ערכים, רעיונות יצירתיים ודימויים אסוציאטיביים, אשר אלה מעוררים רגשות ותחושות הזדהות אצל קהל היעד. העוררות הזאת, שמשתנה מאדם לאדם יכולה להתעורר עקב בחירת צבעים מסוימים לראשי התיבות של חברה, שמזכירים לנו רעיון או מחשבה, ויחד עם זה את כל עולם הדימויים המלא שהם סוחבים איתם. קחו למשל את אחד מסיפורי ההצלחה הגדולים ביותר בעולם הלוגואים: ה- M של מקדונלדס אשר גורם לנו לתחושות רעב רק מהסתכלות. הלוגו עוצר בתוכו תחושות רבות של רעב יחד עם מענה בדמות בשר, סלט, ניחוח צ'יפס, וצבעים שמשדרים כיף וחווייתיות. הדימויים האלה מאוכסנים במוחנו דרך החושים השונים, כאשר האכסון הזה מתבצע מדי יום ביומו, כאשר אנו נחשפים למותגים שונים וצורות שונות בהם מותג מסוים מתקשר איתנו.
אז איך עושים עיצוב לוגו בצורה מוצלחת אתם שואלים? כמו בכל אומנות, דרוש ניסיון וכישרון בשביל להגיע לשלמות מקצועית בתהליך. אך הינה כמה סודות שיעזרו לכם לעצב או לבחור עיצוב מנצח ללוגו שלכם.
* נסו להימנע מלזרום עם אופנות לוגו חולפות שנראות בשוק מתקופה לתקופה. כוונו ללוגו חסין אופנה ועמיד בזמן שידאג שלא יספיק להיות רלוונטי בכל שינוי עסקי קטן שלכם.
* מומלץ שתכוונו ללוגו הפשוט ביותר שניתן ותסירו כל אלמנט שלא הכרחי להעברת המסר. עומס יתר על המתבונן יגרום לרתיעה וחסימת המסרים שהלוגו מנסה להעביר.
* ככל שהלוגו יהיה יותר מוכר, מבחינת אלמנטים שיזכירו למתבונן דברים אחרים באמצעות זיכרונות אסוציאטיביות ודימויים מוכרים, כך הקליטה של המסרים שהלוגו מנסה להעביר תהיה יעילה יותר ותתבע בצורה חזקה יותר.
* לוגו הוא כמו מוצר, ומוצר טוב מתוכנן לפי הדרישות של קהל המטרה שלו. צרו פרופיל מבעוד מועד של האנשים אשר הולכים לצפות בלוגו שלכם, ורק אז נסו להתאים את הלוגו.
* לוגו טוב יכול ליצור אפקט וויראלי שמבחינה שיווקית יהווה ניצחון של ממש. לכן חשוב שאת הלוגו יהיה אפשר לתאר בפשטות רבה בצורה מילולית, בשביל לאפשר לאפקט הוויראליות נוחות מרבית להתרחשות.
* פשטות פשטות פשטות.
* זכרו כי הלוגו בדר"כ לא יבוא לבדו אלא עם תכנים נוספים. לוגו אומנם צריך למשוך את העין ולעורר התייחסות, אך אם תפריעו לפעילות העסקית העיקרית שהלוגו בא לצידה, תגרמו יותר נזק מתועלת.
* הזיקה של הלוגו לתחום המותג אותו הוא בא לייצג היא הכרחית בשביל שתוכלו להעביר את החזון של הארגון בצורה נאמנה ולא לסטות מהיעדים שנקבעו. חשוב לשמור עליה לכל האורך ולא לסטות ממנה בגלל רעיונות שנתפשים אצלכם כמגניבים וכדאיים.
* זיכרו כי הלוגו הולך להתפרסם בכל מיני צורות ואופנים. זאת אומרת כי לפעמים הצבעים יעלמו, ולכן חשוב לא להסתמך רק עליהם בתפישת הלוגו. לעיתים הלוגו יועבר ברזולוציה נמוכה ולכן הפשטות חייבת להיות פעילה תמיד.
* כיוצא בזה, פרט טכני וחשוב הוא שמירה על איכות הלוגו בעת הגדלה או הקטנה. כאשר מעצבים או לוקחים לוגו מוכן, חשוב לוודא כי הלוגו מבחינה דיגיטלית בנוי בצורה חכמה כך שכל הפרטים העיצוביים עליהם עמלת קשות, ישמרו בעת שינוי הגודל שלו.

סדנאות שיווק בפייסבוק, עורכת תוכן שיווקי וכתבת תוכן שיווקי, תוכן לאינטרנט לקידום אתר בגוגל - תוכן SEO, שדרוג תוכן ותחזוקת תוכן באתרי חברה ואיפיון אתרי חברה ממותגים ומסחריים, כתיבת ועריכת ניוזלטרים לחברות מסחריות ויצירת תוכן למועדוני לקוחות של חברות מסחריות




מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב