דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


גוגל אדוורדס - היתרונות והחסרונות של תכונת השינוי להתאמה רחבה 

מאת    [ 10/06/2012 ]

מילים במאמר: 681   [ נצפה 3312 פעמים ]

כאשר אנחנו רוצים שליטה על זרימת התנועה לאתרים שלנו דרך קמפיין ממומן , גוגל אדוורדס נותן לנו מגווןן כלים שיסייעו לנו בכך.

הכלי הנפוץ ביותר הוא שימוש בסוגי התאמה למילות החיפוש. ארבעת סוגי ההתאמה הבסיסיים הם התאמה רחבה, התאמה לביטוי, התאמה מדוייקת והתאמה שלילית.

לכל סוג התאמה יש את היתרונות והחסרונות שלו והוא יכול להתאים למפרסם עם תקציב שונה. לדוגמא, מפרסם עם תקציב נמוך יכול להשתמש בהתאמה מדוייקת והתאמה לביטוי כדי לחסוך בהוצאות ולמנוע קליקים מיותרים. לעומת זאת מפרסם עם תקציב בלתי מוגבל יכול להשתמש בהתאמה רחבה כדי לקבל את מירב הקליקים.


גוגל הוסיפו סוג התאמה חמישי שנותן למפרסמים שליטה רבה עוד יותר. סוג התאמה זה נקרא באנגלית Broad Modifier ובעברית הוא נקרא - תכונת השינוי להתאמה הרחבה. התאמה זו נמצאת איפה שהוא בין התאמה רחבה להתאמה לביטוי משום שהיא נותנת יותר שליטה מההתאמה הרחבה אבל פחות מוגבלת מהתאמה לביטוי.

איך אנחנו יוצרים את תכונת השינוי להתאמה הרחבה? פשוט מוסיפים את סימן הפלוס (+) לפני כל מונח בתוך מילת החיפוש שלנו. לדוגמא: +אילוף +כלבים +במרכז.

בניגוד להתאמה רחבה או התאמה לביטוי, תכונת השינוי מאפשרת לנו לקבוע בדיוק איזה מונחים חייבים להיות במילת החיפוש של אדם שמחפש כרגע בגוגל, כדי שהחיפוש שלו יפעיל את המודעה שלנו. אם נחזור לדוגמא של +אילוף +כלבים +במרכז אז אם אדם חיפש בגוגל אימון כלבים במרכז, המודעה שלנו לא תופיע בפניו כי שמנו את סימן הפלוס לפני המונח אילוף וזה אומר שאנחנו לא רוצים שמילים נרדפות יפעילו את המודעות שלנו.

נכון שרמת השליטה שנותנת לנו תכונת השינוי להתאמה רחבה היא יתרון גדול, אבל לסוג התאמה זה יש גם חסרונות. הנה כמה יתרונות וחסרונות של תכונת השינוי להתאמה רחבה.

היתרונות של תכונת השינוי להתאמה רחבה:


    • שיפור הרלוונטיות של התעבורה – היכולת שלנו לשלוט באיזה מונחים יופיעו במילת החיפוש מאפשרת לנו לקבל תעבורה רלוונטית וממוקדת יותר, דבר שמשפר את אחוזי ההקלקה על המודעות שלנו, את אחזוי ההמרה שלנו ומוזיל את עלות הקליקים. בצורה כזו התאמה זו מאפשרת לנו לשפר את איכות התעבורה שמגיעה אלינו מבלי לנטרל את ההתאמה הרחבה כליל.


    • חיסכון בזמן על מילות חיפוש שליליות – כשאנחנו משתמשים בהתאמה רחבה, אנחנו צריכים לייצור רשימת מילים שליליות רחבה למדי, משום שהתאמה רחבה מפעילה מילים נרדפות, מילים קשורות ועוד גרסאות של המילה וכתוצאה מכך קל לאבד שליטה על עלויות הקליקים ועל הרלוונטיות. השימוש בתכונת השינוי יכול לחסוך לנו זמן רב ביצירת רשימות של מילים שליליות, משום שהוא נותן לנו שליטה רבה יותר על איזה מונחים יפעילו את המודעות שלנו. 


    • גמישות בבחירת המונחים שיכללו בתכונת השינוי – אחד היתרונות הגדולים ביותר בתכונת השינוי להתאמה הרחבה הוא שיש לנו יכולת לקבוע איזה מונחים במילת החיפוש שלנו יכללו בהתאמה הזו וזה אומר שמבחינתנו המונח הזה חייב להיות בחיפוש. מה הכוונה? אם נחזור שוב למילת החיפוש אילוף כלבים במרכז, אנחנו יכולים להחליט שכל המונחים במילת החיפוש יקבלו את תכונת השינוי: +אילוף +כלבים +במרכז. אנחנו יכולים לקבוע שרק המונח אילוף יקבל את ההתאמה ואז זה יראה כך: +אילוף כלבים במרכז. זה אומר שהמונח אילוף חייב להופיע בחיפוש של אדם בגוגל כדי שהמודעה שלנו תופעל.

החסרונות של תכונת השינוי להתאמה רחבה:


    • ירידה בכמות החשיפות – נכון שהתאמה זו מאפשרת לנו לקבל תנועה יותר ממוקדת ורלוונטית, אבל לכל דבר יש מחיר ובמקרה הזה המחיר הוא ירידה בכמות החשיפות. הסיבה לירידה בכמות החשיפות היא שהמודעה שלנו לא תופעל אם משתמשים במילים נרדפות או מילים קשורות. מפרסם צריך להפעיל שיקול דעת אם זה מתאים לו או לא בהתאם לתקציב והצרכים שלו.


    • בעיות תאימות עם אקסל - כמנהל לקוחות אני עובד עם אקסל באופן קבוע כשאני בונה או מעדכן קמפיינים. תכונת השינוי להתאמה רחבה יוצרת בעיה כשאנחנו מורידים קמפיין לאקסל משום שאקסל מוסיף סימן גרש למילת החיפוש ואז במקום +אילוף +כלבים +במרכז אנחנו מקבלים '+אילוף +כלבים +במרכז. כשמעלים את זה חזרה לגוגל אדוורדס, אדווארדס מתייחס לזה כאל מילת חיפוש חדשה לגמרי. ניתן לתקן את הבעיה הזו על ידי הגדרת הפורמט של התא כ-טקסט ושימוש ב-חפש והחלף כדי להוסיף את סימן הפלוס, אבל נורא קל לשכוח לעשות את הפעולה הזו ואז נוצרות בעיות בקמפיין.

לסיכום, ראינו שלתכונת השינוי להתאמה רחבה יש יתרונות מעולים וגם כמה חסרונות שצריך לקחת בחשבון, אבל מניסיון אישי רב אני יכול להגיד לכם שהשימוש בהתאמה זו שיפר באופן ניכר את איכות התעבורה שמגיעה ללקוחות שלי.
שיהיה לכם בהצלחה!

ג'קי וידל (Jack Vidal) הוא מומחה בינלאומי לשיווק באינטרנט, קידום אתרים וקידום ממומן בגוגל (Google Adwords Certified Professional). 




מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב