דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


איך להתכונן לקראת ראיון בטלוויזיה? 

מאת    [ 07/06/2012 ]

מילים במאמר: 446   [ נצפה 2706 פעמים ]

הכנה לראיון טלוויזיוני

אמא שלי תמיד אומרת, שאם מגיעה אלי הזדמנות חשובה, כמו: פגישה שרציתי לקבוע, דיון שכר על עתיד המשכורת שלי וכו', אני צריכה להיערך ולהתכונן אליה, כי מי יודע, מתי, בפעם הבאה, היא תשוב לבקר. ראיון טלוויזיוני הוא הזדמנות חשובה. הזדמנות לקבל חשיפה גדולה, הזדמנות שיכירו אותי ואת פועלי, הזדמנות "למכור" את התדמית  שלי בסדר גודל רחב,  הזדמנות ליצר תדמית חיובית ואולי גם להרוויח  יותר כסף. אם מגיעה לפתחכם הזדמנות לראיון בטלוויזיה, כזה שיעזור לתמית איך תתכוננו אליה עם בעל מקצוע? לבד? בכלל לא תתכוננו? 

בשנים הרבות בהן אני עובדת בטלוויזיה, תכופות נהגתי לשמוע מרואיינים, אשר יצאו מראיון טלוויזיוני, אומרים: "לא היה לי מספיק זמן להגיד את מה שרציתי" , "המראיין הזה לא נותן אפשרות להכניס מילה... " "הזמן נגמר כל כך מהר". אגב, תלונה זאת נכוננה, קשה לומר את כל מה שתכננת בחמש דקות. תלונה זאת מעידה, בדרך כלל שלא התכוננת לראיון. מעטיםהמקרים בהם תצליח לומר את  כל מה שתכננת, אבל אתה בהחלט תוכל לומר את המסר המרכזי שלשמו הגעת לאולפן. 

והיו פעמים בודדות שמרואיין , אשר לא היה מרוצה מהראיון,  יצר דרמה  קולניות מחוץ לאולפן. היו אלה פעמים בודדות. באופן כללי, מי שלא נערך לראיון, עונה תשובות מסוג זה. 

האם יש בטלוויזיה הזדמנות שנייה לרושם ראשוני?

אם התמזל מזלכם, ויש לכם הזדמנות שנייה לראיון נוסף -  אני שמחה בשמחתכם. על פי רוב, אם פספסתם הזדמנות גם בפעם זאת –חבל. הסיכוי שתוזמנו לראיון נוסף -קטן.

איך זה עובד?
ברוב המקרים, אנשים שעובדים בתעשיית הטלוויזיה, שהיא "תעשיה צפופה" למדי,  מכירים זה את זו. כאשר יש צורך במרואיין שעוסק, למשל, מתחום רפואת המשפחה, מתקשרים לחברים מתוכניות מקבילות ושואלים על מי הם חושבים. על פי רוב הם ימליצו על אנשים ש...יעברו טוב מסך!!! כאלו שהיה להם ניסיון קודם וטוב איתם. כך פושטת השמועה אודות מרואיינים טובים,כ'אש בשדה קוצים'. באותו האופן הדבר קורה גם הפוך, מרואיין פחות טוב, לא יומלץ. 
לעיתים, בתוך ספר הטלפונים של תוכנית, כותבים לצד מספר הטלפון של המרואיין, את ההתרשמות ממנו.  הדבר נועד לחסוך זמן יקר, כדי למצוא את המרואיינים הטובים ולא לחזור למרואיינים לא רהוטים.

האם כולם יכולים להיות רהוטים?

לא חייבים להיוולד עם זה,, אבל בהחלט אפשר להשתפר. זהו עניין נרכש לגמרי.

ידע הוא כוח, וככל שתדעו יותר, כך הסיכוי להצליח יהיה גדול יותר. אם אתם לא הכנתם מעולם קציצות, או מתקשים בהכנתם, סביר להניח שתתקשרו לאימא, לאבא, תעיפו מבט בספר בישול, אז אם מעולם לא התראיינתם, ואם לא מכירים את התחום, למי תתקשרו? האם תשאירו זאת ליד המקרה? 


אודותי

רונית מלמד, עובדת 19 שנים בתחום התקשורת: התחלתי בפרסום, הייתי כתבת בידיעות אחרונות, הגעתי לטלוויזיה ונכבשתי. היום אני עורכת תוכן, בטלוויזיה.  אני מרצה לשיווק ולתקשורת מזה 19 שנים באוניברסיטה. לימדתי בבית הספר טלוויזיה של "רשת", ובקורס הקריינים והמגישים ב"רשת"

www.melamedia.tv

רונית מלמד


עורכת תוכן


הכנה לקראת ראיון טלוויזיוני ופרזנטציה


052-2689889




מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב