דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


איך לכתוב תוכן איכותי לבלוג? מאמר שלישי בסדרה 

מאת    [ 07/06/2012 ]

מילים במאמר: 498   [ נצפה 1728 פעמים ]

הרעיון הגדול - The BIG idea!

אחרי שראינו במאמרים הקודמים למה בכלל חשוב ליצור תוכן איכותי, ואיך מוצאים נושא מעניין (את הגולשים) לכתוב עליו, נעשה זום-אין ונכנס יותר פנימה לעולם כתיבת התוכן. בפוסט הבא נלמד על מספר נקודות:


    • איך בוחרים איזה מידע כדאי לנו להציג מתוך הנושא הרחב שמצאנו?
    • איך נוכל להציג את המידע הזה בצורה חדשנית?
    • מה נוכל להוסיף מהנסיון שלנו?
    • מהי הדרך הטובה ביותר להציג את המידע?
    • איזה סוג של מידע נרצה לספק?

אוקיי. אז עכשיו, אחרי שמצאנו נושא חם שאנחנו חושבים שאחרים ירצו לקרוא ולשתף, עלינו לחשוב איך להציג את המידע בצורה הטובה והברורה ביותר לקוראים. חשוב לזכור שהסיכוי שאנחנו מחדשים משהו בתחום הזה הוא אפסי, כיוון שבאינטרנט קיים אינסוף מידע ובטוח שמישהו כתב כבר איפשהוא, מתישהוא על הנושא שעליו אנחנו הולכים לכתוב. לכן כשמתיישבים לכתוב את התוכן, עלינו לזכור כל הזמן שעכשיו אנחנו בעצם מביאים לקוראים את נקודת ההסתכלות האישית שלנו על הנושא. האם יש לנו מה להוסיף מהנסיון המקצועי שלנו? אולי דוגמאות שימחישו את הנושא בצורה ברורה יותר? כל דבר מיוחד ומעניין שיעשיר את הנושא המדובר ויתן לקוראים שלנו עוד רווח כזה או אחר יתקבל בברכה.

בואו נגיד שהבלוג שלנו עוסק בבישול, ואחרי שקראנו את הפוסט שמדבר על בחירת הנושא החלטנו לכתוב על "מזונות מומלצים לחורף". עכשיו נשאלת השאלה: על איזו נקודה מתוך הנושא הרחב הזה כדאי לנו לכתוב? האם ניתן מתכון? האם נציג נתונים תזונתיים על המזונות המומלצים לחורף? האם נראיין מומחה בתחום או שאולי נלך על כיוון אחר?

כדי שנוכל להגיע למודל הנכון ביותר עבורנו, נחלק את הנושא לקריטריונים הבאים:


    • דרך ההצגה - לאחר שהחלטנו על מה לכתוב, עלינו להחליט איך להגיש לקוראים את המידע בצורה הטובה ביותר. זה יכול להיות פוסט בבלוג, סרטון וידאו או תמונה להמחשה, תרשים זרימה, אינפוגרפיקה מושקעת, גרף תלת מימדי או כל דבר אחר שנבחר.
    • סוג המידע - לאחר מכן עלינו להחליט איזה סוג של מידע אנחנו מתכוונים לספק? אינפורמטיבי, חדשותי, סטטיסטיקה מסויימת, סאטירה וכד'
    • תועלת - זוהי הנקודה החשובה ביותר שעלינו לזכור כשאנחנו באים לכתוב כל סוג של פוסט או מאמר ולא משנה איפה - מה הגולשים שלנו ירויחו? איזה תועלת תצא להם מהתוכן הזה? למה כדאי להם לקרוא אותו בכלל? חשוב מאוד לזכור שהגולשים היום מוצפים במידע, ומה שלא באמת עוזר להם בצורה כזאת או אחרת יושלך אחר כבוד לסל המחזור. כדי שהקוראים שלנו יתחברו לתוכן אנחנו צריכים להכניס בו פן אישי משלנו. זה יכול להיות מסקנות חדשות שהסקנו,  בדיחה בנושא, חיבור כמה פיסות מידע בצורה חדשה או כל דבר אחר שמצד אחד יתרום לקוראים שלנו ידע, ומצד שני יתן להם נקודת הסתכלות חדשה על הידע הזה, נקודת הסתכלות חדשה וייחודית לנו.

עכשיו ניתן לכם טיפ לסיום, שיגביר את העניין מסביב לפוסט שלכם ויגרום לאנשים אחרים להפיץ אותו עבורכם: כדאי מאוד לשלב דעות וחוות דעת של מובילי דעה בתחום התוכן שאנחנו יוצרים. אפשר לשלוח אליהם את התוצרת העצמית ולבקש מהם לחוות את דעתם על הנושא. אתם תופתעו לגלות עד כמה הם ישמחו לשתף פעולה ולאחר מכן לשתף את התוכן שלכם (עם קרדיט כמובן) בין כל חבריהם.

זכרו: לכתוב במילים אחרות את מה שמישהו אחר כתב זה רעיון גרוע! אתם חייבים להביא את עצמכם.

 

 

נכתב ע"י שוקי מן, מנכ"ל "בועות" - חברה לייעוץ, מיתוג ושיווק קריאטיבי לעסקים.


054-6949258


www.booot.co.il




מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב