דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


לגלות לקויות למידה, האומנם בשורת איוב? 

מאת    [ 06/06/2012 ]

מילים במאמר: 424   [ נצפה 2165 פעמים ]

מאמר זה יעסוק בכמה שאלות העולות מן הנושא הכאוב של לקויות למידה. איך מתמודדים עם לקויות למידה? והאומנם זה כל כך נורא, כפי שזה מרגיש בתחילה. מה היתרונות של הכרה בלקויות למידה אצל התלמיד? והאם יש כאלו?

איך מתמודדים עם לקויות למידה?

בדרך כלל ההורים והילד מקבלים את האבחון כ'בשורת איוב', ואפשר להבין זאת. אך עם זאת כדאי לראות שהאבחון נכון ובזמן הנכון, כלומר, כמה שיותר מוקדם!  יכול להביא למצב שלילד יהיה יותר קל כי הוא יוכל לקבל הקלות, התאמות מסויימות, כי הוא יוכל לדעת היכן הקשיים שלו, מה שלא תמיד ברור לו ולהורים של הילד.  זה קצת כמו לצאת מן החושך לאור, כי כשיש אבחון ברור, כל טיפול ישא פרי, כל התייחסות תהיה עם הראייה שיש להתחשב בחולשות המסוימות האלו. 

למה זה טוב, להכיר בלקויות למידה?

וזה טוב פי 10 לעומת שנים עברו בהם, לא היה אבחון ללקויות למידה בכלל, וילדים היו מאובחנים על ידי המורה באופן שגוי על ידי הערכת יכולותיו באופן לא תואם, וגם ילד מבריק יכל היות בעיני המורה בלתי נסבל, רק כי החומר כבר ידוע לו והוא משועמם.

אתם לא לבד!

אז כיום ידוע שגם הילד הסובל מלקויות למידה הוא אינו לבד, יש עוד שסובלים ממנה, וגם אם הוא אתמול התבייש להשתמש בהקלות, התאמות שלו ולשלוף מילונית (בשיעורי אנגלית) בכיתה, פתאום הוא מגלה שיש עוד כמה תלמידים שיכולים להשתמש במילונית והוא לא לבד. כלומר, השד אינו כל כך נורא.

לא על הריטלין לבדו...

ישנם פתרונות אחרים, ישנן תוספי מזון שאינן תרופות שהן מצמחים טבעיים, ולא אוסף כימיקלים, ויש תרגילים מיוחדים להגברת יכולת הריכוז, ואולי חשוב מכך אלו,  כאשר יש הורים אוהבים, שמקבלים את בנם/ביתם באהבה עם הלקויות, ומעניקים לו חיזוקים על ההצלחות במקצועות שיותר קלים לו, כן, לתת לו את כל החיזוקים במקצועות שבהם הוא מצליח וזה בא לו בקלות יחסית. אפילו מורה פרטי לתחום שבו הוא טוב, שיצליח יותר. גם אתם כילדים לא אהבתם את כל המקצועות, ולא הוצאתם מאיות בכל המקצועות, ובכל המבחנים.

ולתת לו חיזוק לימודי היכן שקשה לו

עבור ההורה התסכול של ההתמודדות הזו היא קשה מאד, לאדם חיצוני יותר קל לראות זאת ולעזור ממקום שלו ורגוע. וזו בדיוק הסיבה שפונים למורה פרטי שיעניק גם חיזוק לבטחון העצמי, וגם עידוד מפרגן. וזה כאשר במיטבו נובע מעבודה שיטתית של לימוד בצירוף עם 'שבירת הקרח' הריגשי כנגד לימוד המקצוע, והורדת המחסום של הפחד מהתמודדות עם הקושי, ובו זמנית חיזוק הבטחון העצמי ללא איזכורים לכשלונות או לקויות.  ובו זמנית מתן עידוד. וזה יחזיר לו את האמון בעצמו וביכולותיו. לזה קוראים העצמה לתלמיד, וכאשר הילד חוזר לחוש אמון בהצלחות שלו וביכולותיו וחוזר להנות מן המקצוע, הוא פשוט באופן טבעי חוזר להצליח.

כותבת המאמר הזה: היא מורה לאנגלית שרואה לה למטרה לסייע לילדים עם לקויות למידה, שפיתחה את : "שיטת ליאורה מאור – כיף ללמוד וקל לזכור !" השיטה משלבת לימוד אנגלית ואימון אישי על פי הצורך להעצמה אישית, להגברת מוטיבציה והעלאת דימוי עצמי, ובניית יעדים והתקדמות אליהם. 




מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב