דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


פריון ורפואה הסינית 

מאת    [ 04/06/2012 ]

מילים במאמר: 594   [ נצפה 2692 פעמים ]

הרפואה הסינית, שונה מהרפואה המערבית ומכאן, פעמים רבות כוחה. בעוד הרפואה המערבית, הינה רפואה 'כמותית' המודדת במספרים את תפקודו של הגוף (רמות ההורמונים השונות בגוף, עובי רירית הרחם וכו') הרפואה הסינית הינה רפואה איכותנית הבאה לבדוק את איכות התפקוד במונחים יחסיים (חם מדי, לא מספיק חם, חלש, חזק).

אופי ההסתכלות השונה יצר צורת אבחנה שונה. כך קורה שפעמים רבות, כשאנו נתקלים בקליניקה בזוגות שאי הפריון שלהם אינו מאובחן, ברפואה הסינית אנו מצליחים לבסס אבחנה ולהתאים טיפול שיוביל להריון המיוחל.

איך מתרחש הריון בראייה של הרפואה הסינית?

לרפואה הסינית לא עמדו כלים אבחנתיים כמו האולטרא סאונד והמיקרוסקופ לכן הריון לא הובן כמפגש בין הזרע והביצית. הרפואה הסינית הבינה, שהריון יכול להתרחש כאשר מספר תנאים מתקיימים:

אישה, רק לאחר קבלת הווסת הראשונה יכולה להרות. במהלך ההריון המחזור החודשי פוסק. תנאי נוסף להתרחשות הריון היה שגבר יפלוט את נוזל הזרע, ' הנוזל של הגבר' כפי שכונה על ידי הסינים, בגופה של האישה.

מכאן צמחה הבנה פשוטה שהריון מושג, על ידי מפגש של נוזל הזרע עם הדם של האישה. מנקודה זו, צמחה הבנה שפריון האישה קשור באיכות הדם ברחם, ושאחת הסיבות החשובות לאי פריון, על פי הרפואה הסינית, היא חוסר איזון של הדם.

חוסר איזון זה כולל מצבים כגון: חולשה וחסר דם, חום עודף בדם, זרימה לא תקינה אל הרחם וכו'. כיצד יכול המטפל ברפואה הסינית לאבחן את מצב הדם? הרפואה הסינית, מסתמכת במהלך ביצוע האבחנה שלה על תשאול מעמיק, בדיקת דופק, התבוננות בלשון ובדיקת רגישות באזורי גוף מסוימים בכדי לבסס את האבחנה.

על מצב הדם ניתן ללמוד דרך תשאול על אופיו וסדירותו של המחזור החודשי:

- צבע הדם

דם בצבע חיוור מראה על מצב חולשה של הדם, היותו 'עני' בחומרים מזינים. בנוסף, דם חיוור, יכול להצביע גם על 'קור בדם'. צבע דם כהה מאוד (חלק מהנשים מתארות אותו ככמעט שחור) מחשיד שקיים חום רב מדי בדם.

- סדירות המחזור

מחזור סדיר מעיד שהגוף חזק דיו בכדי לבנות דם חדש ברחם בכל חודש. במידה והגוף חזק אישה תחווה מחזור סדיר, כשהווסת נמשכת כחמישה ימים (מתוכם יומיים שלושה של דימום חזק יחסית). מצבים פתולוגיים בהם הווסת אינה סדירה כלל ומופעה בתדירות נמוכה (למעלה מ -35 ימים בין ווסת לווסת) או אחת למספר חודשיים כפי שמתרחש בנשים עם שחלות פוליציסטיות לדוגמא, עלול להצביע על חולשה בייצור הדם של הגוף. המצב ההפוך בו מופיעה ווסת כל פחות מ-25 ימים (מחזור קצר) יכול להעיד על 'חום בדם'- מצב שעל פי הראייה הסינית מוביל לתנועה מהירה מדי של הדם וגורם להקדמת הדימום הווסתי.

- כאבים

כאבים לפני ובמהלך הווסת מעידים על חסימה בזרימת הדם ברחם וממנה.

חשיבות מיוחדת ניתנת לגיל קבלת הווסת הראשונה. הכתבים הסינים העתיקים מלמדים אותנו שהתבגרותה של אישה מתרחשת במחזורים של 7 שנים. במהלך המחזור השני, סביב גיל 14, אמור להיות שפע אנרגיה ודם בגוף אשר מאפשרים את הופעתו של 'הטל השמימי' – הווסת. הווסת על פי הרפואה הסינית אינה דם רגיל, אלא דם מיוחד ולכן זוכה לכינוי זה.

מלבד הברור על אופים של הווסת והמחזור נעשה ברור מקיף לגבי מצב הבריאות הכולל, בכדי להבין את מקור חוסר האיזון. בפתולוגיות הקשורות לחולשת דם, לדוגמא, יש להבין האם מערכת העיכול, שאחראית על יצור הדם חלשה או שמקור הבעיה הוא בתזונה שאינה מתאימה וכו'..

הטיפול באי פריון ברפואה הסינית:

אבחנה מדויקת הינה הבסיס לטיפול הנכון. הטיפול עצמו משלב דיקור, צמחי מרפא סינים והתאמת תזונה. חשוב לזכור שהטיפול ברפואה הסינית הינו פרטני ומטופלות עם אבחנה דומה יקבלו טיפולים שונים כיוון שכל גוף הינו ייחודי ומיוחד.

כלי האבחנה וההבנה הייחודית, של הרפואה הסינית, את תהליך הפריון, והנסיבות המובילות לאי פריון הופכות אותהa לשיטת טיפול יעילה ונפוצה. מחקרים רבים מצביעים על יכולתה לסייע בפתרון בעיות הפריון השונות ויכולתה להגדיל את סכויי ההריון במהלך טיפולי הפריון.
קרא עוד על דיקור סיני ופוריות

אודי לוריא, Lic.Ac - טיפול בבעיות פריון בעזרת רפואה סינית
טלפון: 0544-552434
/>דוא"ל: udiluria@gmail.com
אתר: www.dikursiny.co.il




מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב