דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


למה באמת אין לך מוטיבציה? 

מאת    [ 04/06/2012 ]

מילים במאמר: 391   [ נצפה 1899 פעמים ]

הם כל כך נחושים להיות הכי טובים במשהו עד שהם לא יעיזו להתחיל, אם מראש לא מובטח להם שהם יהיו טובים בו. לכן, אותם אנשים רוצים לתכנן מראש תוכנית מושל

מה זה בכלל מוטיבציה?

מוטיבציה היא היכולת שלנו להניע את עצמנו לעשות. יכולת זו, המשולבת עם העצמה אישית נתפשת על ידי רבים כסיבה לחוסר עשייה. לכן, חשוב שנעצור ונבין מי באמת נמצא בשליטה. כל היכולות, הרגשות, האמונות וזכרונות העבר שלנו שייכים לנו. אין להם כוח אמיתי להשפיע עלינו, למעט זה שאנחנו נותנים להם.

לדוגמא, אין צורך במוטיבציה כדי לאכול ארוחת בוקר או ללכת לשירותים. אנחנו פשוט צריכים ועושים את זה. אנחנו לא מקווים להגיע לשירותים. אנחנו דואגים שנספיק להגיע לשם בזמן. אז למה במצבים אחרים נדמה שמשהו מחזיק אותנו אחורה?

מה באמת מונע מאיתנו מוטיבציה?

בתוך תפישת ה-NLP אנחנו בוחנים את הנושא מזווית מעט אחרת מרוב האנשים. בעוד שרוב האנשים מסתכלים על האמונות, הערכים, הניסיון וההחלטות שלהם כגורם לעשייה או לחוסר עשייה, אנחנו מסתכלים עליהם כעל מסננים. המסננים הללו, גורמים לנו לחוות את העולם בצורה שגורמת או מונעת מאיתנו מוטיבציה לעשות.

מסננים אלו, הם הדרך של המוח לעשות סדר במציאות. מאז שהם נבנו במוחנו, הם מאפשרים לנו להשוות את מה שקורה, למה שציפינו שיקרה. זהו למעשה מנגנון המיועד לעזור לנו. ההשוואה הזו עוזרת לנו להבין מה קרה ובהתאם לכך להגיב. עם זאת, לעתים קרובות, בחינת מציאות שגויה, תפגע במוטיבציה שלנו לתפקד.

איך אפשר להתחיל ליצור שינוי?

כל קורס NLP מתחיל בלמידת הנחות היסוד של התחום. אחת מהנחות היסוד אומרת כי לאדם יש את כל היכולות הדרושות לו להצליח. הסיבה לכך שרבים אינם יוצרים מוטיבציה להגיע למטרות שלהם, טמונה ביישום היכולת. למרות שכל היכולות מיושמות ב-100%, אין בכך הבטחה לשימוש בהן בצורה שמניבה לנו תוצאות רצויות.

לעתים קרובות, אנשים משתמשים ביכולות שלהם בהקשר, במינון ובתזמון הלא נכון. חוסר היכולת להפעיל את היכולת שלנו בצורה הנכונה עשוי לעכב משמעותית את יצירת המוטיבציה או ליצור אותה כך שתייצר עבורנו תוצאות הפוכות מהרצוי.

מודעות יוצרת שינוי

במהלך לימודי NLP לומדים התלמידים לתשאל את הלקוח בצורה נכונה. מהות התשאול הנכון הוא הצפת מידע מהלא מודע שלנו אל המודע כך שנבין מה אנחנו עושים בצורה אוטומטית שמעכב אותנו מהגעה אל המטרות שלנו. עצם הצפת התהליך המנטאלי, מאפשר לכל אדם להבין איפה הוא מעכב את עצמו בזמן יצירת המוטיבציה ולשנות בצורה מודעת והדרגתית את התהליך.




מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב