דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


כורכומין לטיפול בדלקות וכאב 

מאת    [ 30/05/2012 ]

מילים במאמר: 357   [ נצפה 2094 פעמים ]

כורכומין לטיפול בדלקות וכאב

הכורכומין על כל יתרונותיו הרבים התגלה כבר בימים קדומים כמדכא בצורה יעילה ביותר דלקות וכאב ומשפר מצב קיים. כיצד כורכומין עושה זאת? שלא כמו סטרואידים ומולקולות NSAIDs אשר פעילות כמדכאי דלקת במסלולים ביולוגיים ספציפיים מיצוי, הכורכומינואידים (הכורכומין)לעומת זאת אינו מוגבל למסלול דיכוי אחד של דלקות וכאבים.

מחקרים מראים כי מבחינה קלינית כורכומין מסוגל לעכב תהליכים דלקתיים בגוף כגון דלקות מפרקים ניווניות בצורה יעילה יותר מאשר קורטיזון או פנילבוטזון (מדכאי מערכת חיסונית), כנ"ל דלקות מפרקים שגרוניות וגם דלקות שלאחר ניתוחים. במחקר כפול סמויות שנערך ובו הושוו השפעות של כורכומין לעומת פנילבוטאזון בחולי דלקת מפרקים שגרונית נמצא באופן מובהק כי טיפול בכורכומין היה יעיל יותר, חולים דיווחו על הקלה טובה בנוקשות בוקר, פחות נפיחות במפרקים ואף הצליחו ללכת זמן רב יותר. היתרון נוסף וחשוב לא פחות של הכורכומין לעומת הפנילבוטאזון – הכורכומין השיג תוצאות אלו ללא תופעות לוואי כלל ונמשך לאורך זמן ארוך יותר.

במחקרים נוספים נמצא כי כורכומין מסוגל לדכא באופן משמעותי סממנים של דלקות מערכתיות כגון מולקולות ה-MMPs ולמלא תפקיד חשוב בהפחתת פירוק סחוס ולהביא בכך הקלה גדולה לסובלים מהן.

בנוסף לכל האמור לעיל התגלה כי כורכומין מצליח להשפיע על כמעט כל מרכיביו הרבים של התהליך הדלקתי: הכורכומין מווסת ציטוקינים, כימוקינים, מולקולת הדבקה, גורמי גדילה ואף גורמי שעתוק כמו NF-KB, AP-1, מספר רב של קינאזות, בעיקר את p38 ו- JNK. כמו כן, מעכב את אצטילטראנספראז 3 והיסטון 4 וכך מונע שעתוק של גנים המעוררים דלקת והגורמים להתפשטותה. מחקר אחר בדק את השפעת הכורכומין על ציטוקינים וביטוי כימוקינים בתאי מח העצם, וגם כאן נמצא כי הכורכומין מוריד את רמת ה-mRNA על ידי עיכוב של שעתוק של הגנים של כימוקינים ומעורר את מערכת החיסון.

יתרון נוסף ותהומי שיש לכורכומין על פני טיפולים אנטי דלקתיים קיימים מתבטא בכך שבעוד הטיפולים הקיימים מדכאים את מערכת החיסון ובכך פוגעים במטופל, לעומת זאת השימוש בכורכומין מעורר את מערכת החיסון ועדיין מטפל בצורה יעילה יותר בדלקת וללא תופעות לוואי כלל וכלל, ולכן ניתן לטפל בעזרתו גם במחלות הסרטן (סרטן הלבלב,סרטן ריאות).

כיצד צורכים את הכורכומין:

את הכורכומין ניתן לצרוך בטבליות כתוסף מזון וכאמור ללא כל תופעת לוואי. כמו כן, כיום ניתן להזמין גם טבליות בעלות ספיגה משופרת המבוססת על נוסחת BCM-95 לתוצאות יעילות יותר.




מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב