דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


אתר אינטרנט נכון הוא בהחלט העסק שלכם 

מאת    [ 04/11/2005 ]

מילים במאמר: 760   [ נצפה 3801 פעמים ]

סוף סוף הגעתם להחלטה הגורלית להקים אתר אינטרנט לעסק שלכם.

ברכות על ההחלטה האמיצה.

בזאת עשיתם צעד חשוב אך ראשוני בלבד בדרך על עולם האינטרנט העסקי. בפניכם ניצבות עדיין המשימות המעשיות:
- כיצד מתכננים את האתר כך שיספק את הפתרונות העסקיים להם אנו זקוקים?
- כיצד דואגים לכך שיהיה מדובר בפתרונות ארוכי טווח?
- כיצד גורמים לאתר להיות גורם פעיל במערך השיווק והשירות של העסק?
- מה עושים כדי שאתר האינטרנט יהיה זרז לחיסכון ויסייע בהקטנת הוצאות העסק?
ועכשיו, נניח שהיו מציעים לכם אתר שיענה על כל הפרמטרים החשובים האלה, שבעזרתו תשיגו את היעדים שהצבתם לעצמכם, לא תיקחו?
ומכיוון שעניתם בוודאי תשובה חיובית, הרשו לי להציג בפניכם את שיטת:

"הנעה - אנרגיות שיווקיות לעסק שלך" - הגרסה הישראלית של
"Motivation - Energies Marketing For Your Business E.M.B

שפותחה במיוחד כדי לעזור לעסקים הקטנים להקים אתר אינטרנט שייתן פתרונות ומענה לבעיות ולשאלות הנ"ל, ואף יותר מזה.

צעד ראשון:
יצרתם דפי מידע אודות החברה והשירותים/מוצרים שלכם. התחלה טובה וחשובה. עכשיו ידעו מי אתם, זהו עמוד בהחלט נחוץ כדי להציג את תדמית החברה, אך... האם הקפדתם על הכללים הנכונים בכתיבת תכנים בהתייחס לקטגוריה שבה תציבו את האתר שלכם במנועי החיפוש?
גם אם עשיתם זאת נכון, סיימתם חלק חשוב בתהליך בניית האתר אבל לא החשוב ביותר.
גורמים רבים שותפים לבניית האתר. בראש ובראשונה מדובר בך, מנהל העסק, ואליך מצטרפים העובדים - קבועים, זמניים או מזדמנים. חשוב מאוד לא לשכוח לצרף לצוות את לקוחותיך, משום שצוות מנצח הינו צוות הכולל מנהלים, עובדים ולקוחות, שנרתמים יחדיו למשימה למצוא את כל הכיוונים והאלמנטים שעליהם יתבסס האתר כדי שייתן את מירב התועלת.
לאחר שדאגנו להציג את העסק שלנו באור המעניין ביותר, תוך שימת דגש על הצגת נתונים אמיתית ישרה וכנה, זה הזמן לבדוק עם לקוחותינו ועובדינו למה הם מצפים מאתר אינטרנט ואלו שירותים היו מעדיפים לקבל באמצעותו?

חשוב לזכור כי אתר אינטרנט משרת כמה וכמה תחומים.

תחום התדמית יאופיין על-ידי תכנים חשובים המציגים את היסטורית החברה/עסק, תחומי ההתמחות - תוך שימת דגשים על ייחודיות העסק, תיאור השירותים והמוצרים של החברה, וקהל הלקוחות והממליצים, שכן על האתר לתת מענה לצרכי הלקוחות. ההתעניינות בצרכי הלקוחות ובדעתם תחזק את הקשר ביניכם לבין הלקוחות שלכם, דבר אשר ישפר את המכירות ואת רמת השירות.
האם ניתן באמצעות האתר לגרום לחיסכון בזמן ובכסף?
בהחלט! בעת בניית האתר ניתן לבחון את מערך השירות היום-יומי. האם ישנן פעולות שמבצעים עובדי החברה, אשר וגוזלות זמן רב, ומה לעשות כדי לשפר את העניין?

להלן סיפור לדוגמה:

חברה שעוסקת באספקת ציוד משרדי העסיקה שישה עובדים בכל משמרת (בשתי משמרות מדי יום) בתפקיד של קבלת ההזמנות והכנתן. מאחר שעובדים אלו היו גם המחסנאים שעסקו בהכנת ההזמנה, חל עיכוב מתמיד באספקת הסחורה ללקוחות, שהפכו לחסרי סבלנות ועברו למתחרים שידעו לספק את הסחורה בזמן ועם מיעוט תקלות.

בעת אפיון האתר הובן כי הבטן הרכה של העסק היא מערך קבלת ההזמנות והכנתן. שאלון שהועבר ללקוחות החברה הקיימים והפוטנציאליים גילה זאת, ובאתר נבנה מנגנון משוכלל לביצוע הזמנה Online. ההזמנות מתעדכנות ישירות במערכת הנהלת החשבונות והמלאי, והמזמין מקבל מיד תשובה האם המוצר ישנו במלאי ואם לא - מתי יהיה.
בזכות שינוי זה מצבת העובדים השתנתה ללא הכר. נשאר רק עובד אחד שעוסק בקבלת ההזמנות ושאר העובדים התפנו לטפל במחסן בהכנת ההזמנות. כך צומצמה מצבת כוח האדם בשלושה עובדים. מדובר בחיסכון כלכלי נכבד ובהתייעלות ברוכה, שכן לקוחות שהזמינו סחורה בשעות הבוקר, קיבלו אותה עוד באותו היום. לקוחות הפכו להיות מרוצים וכמותם הלכה וגדלה.

סיפור נוסף לדוגמה עוסק בחברה שמוכרת מערכות המותאמות לצרכים אישיים בבית. זהו מוצר המשלב הרבה מרכיבים קטנים ודורש מערך שירות מיוחד. לחברה, שמכרה מוצר ייחודי בשוק, לא היה קושי רב במכירת המוצר, אך מערכת המכירות שלה הייתה מסורבלת ויקרה. לאחר תשאול של אנשי המכירות של החברה ומספר לקוחות נבחרים, נבדק מערך המכירות והתגלה כי מדובר בתהליך ארוך מדי וניתן לייעלו בקלות באמצעות אתר אינטרנט.
לשם כך נבנתה מערכת שאלונים פשוטה, יעילה ומהירה, המאפיינת בצורה פשוטה את צרכי הלקוח. מערך של שאלונים חווייתיים עם אפקטים מיוחדים שהוכן במיוחד הביא בסופו של התהליך להבנת המוצר/שירות לו נדרש הלקוח. מיד לאחר מילוי השאלון קיבל הלקוח המחשה ויזואלית למוצר/שירות ודו"ח מפורט על המוצר, תוך קבלת כתובת אינטרנט פשוטה המאפשרת לו להתייעץ עם מומחים. תהליך המכירה, שהורכב עד אז מפגישה של איש מכירות בבית הלקוח, איסוף נתונים, הכנת הצעה ללקוח, חזרה לפגישה נוספת אצל הלקוח והידיינות - עד הסגירה - ארך בין שבועיים לחודשיים.
לאחר הקמת האתר השתמשו כ-70% מהלקוחות החדשים במנגנון האינטרנטי וקיבלו תשובה תוך כ-10-30 דקות. בשיטה זו סגירת עסקה נמשכה לא יותר מיממה.
אז, לסיכום. לעסק הקטן חשוב ואף הכרחי לבצע את תהליך בניית האתר תוך אפיון הבעיות ומציאת הפתרונות שהאתר נותן. האינטרנט מאפשר היום פתרונות רבים שיחזקו ויתגברו את נקודות החולשה של העסק שלכם. הפתרונות מגוונים ומותאמים לתקציב וליכולת העבודה של העסק.
סיימתם את בניית האתר



מאמרים חדשים מומלצים: 


מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב