דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


ניהול עובדים- טיפים להצלחה 

מאת    [ 29/05/2012 ]

מילים במאמר: 595   [ נצפה 3825 פעמים ]

ניהול עובדים


    • הטיפ הראשון בניהול קל של עובדים מתחיל בכלל לפני שהם נהיים עובדים: גייסו נכון- גייסו אנשים בזכות הגישה שלהם, זכרו כי ידע הוא נרכש. עדיף עובד עם הגישה הנכונה מאשר עובד עם תעודה נוספת.  
    • אל תניחו כי עובדים יודעים מה המשימה, איך היא צריכה להתבצע ותוך כמה זמן. הגדירו לעובדים- באופן מפורש וברור מה המטרות, היעדים, מה יחשב הצלחה, מה התמריצים וכן מה ההשלכות של תוצאות שליליות. מה הגדרת התפקידים האישית, מה הסמכות של כל תפקיד ומה האחריות האישית.  
    • תקשורת עם העובדים -  וודאו כי העברתם באופן ברור לעובדים סטנדרטים ברורים בעבודה מה הציפיות מהם בכל תחום, מהמקצועי ועד קוד לבוש ושימוש פרטי באינטרנט המשרדי. בנוסף ודאו כי אתם מעבירים להם כל מידע חדש הנחוץ להצלחתם, החל מלוחות זמנים של פרויקטים, ועד שינויים בשעות עבודה, בשיטות דיווח או בדרישות לקוח.  
    • העניקו לעובדים הזדמנויות- קורסי הכשרה והעשרה, קידום אופקי, הרחבת סמכויות ועוד כלים אשר יעצימו את המוטיבציה של העובדים ואת יכולתם ורצונם להצליח בתפקידם.
    • למרות שנהלים הם חשובים, צריך להימנע מלכפות על עובדים לבצע מטלה רק כפי שאתם הייתם מבצעים אותה. אל תחשבו כי אתם כמנהלים צריכים לפתור כל בעיה שעולה, הרשו לעובדים לתרום הצעות ויוזמות בכדי לפתור אותה. הפגינו הערכה כשהם מצליחים.  
    • תנו פידבק חיובי- לא רק על עבודה, על הכל, לאנשים נוח יותר בחברת אנשים חברותיים. תגמלו עמידה ביעדים ובסטנדרטים בארגוניים המוכתבים, בנוסף לכך זהו את המצטיינים שכן אלה מסייעים להצלחת הארגון והתקדמותו, ותגמלו אותם בתגמול שהוא לאו דווקא כספי- תעודת הוקרה או מתן שי בפומבי יקנו להם מעמד בקרב חבריהם לעבודה. במקביל דעו לקחת אחריות ולנפות מהארגון עשבים שוטים, פיטורים זה רע הכרחי ולאורך זמן התמודדות מול עובד שאינו מתאים גוזלת משאבי ארגון ומקשה על מילוי המטלות ועמידה ביעדים. זכרו כי שאר העובדים יודעים אם יש עובד שברור שאינו מתאים ואת השתהותכם עם פיטוריו – עובד כזה יכול להזיק הרבה מעבר לאי מילוי המשימות המוקצות לו, גם לסמכותכם הניהולית וגם למוטיבציה בקרב שאר העובדים. מחמיאים ברבים ומבקרים באחד על אחד.  
    • תשאלו את העובדים לשלומם. לא במסדרון, אלא בחדר באווירה בה יוכלו לדבר. זה לא יקרה אם לא תיקחו את הזמן להכיר אותם ואם לא תתנו להם תנאים בהם יוכלו להרגיש בנוח לדבר. היעזרו בקשר עם העובדים להעברת שאלוני משוב בין העובדים, או כל דרך אחרת בה מידע ימצא את דרכו אליכם. אבל הקשבה לא נגמרת שם- אם הבטחתם לטפל, לשנות, לבצע עשו כך כי אי עמידה בהבטחות מבטיחה רק דבר אחד- שלא תזכו לשיתוף פעולה ופתיחות מצד העובדים בעתיד.  
    • מהרו לפתור בעיות – בעיות לא פתורות שואבות אליהן אנרגיה הנחוצה במקומות אחרים, העיכוב בטיפול גורר מרירות, תסכול וכעס אשר גם עליהם עדיף לוותר בכדי לקבל אינטראקציה טובה יותר עם העובדים. אינטראקציה טובה יותר משמעה ניהול פשוט יותר.  
    • הכשירו עובדים למלא מספר תפקידים כך שלכל אחד יהיה תחליף. מצד שני התייחסו לכל אחד בהתאם לייחודו וקדמו ייחוד זה. גם אם התפקיד יכול להתבצע על ידי מספר אנשים בהצלחה לכל אדם יש השפעה ייחודית ואם תבחינו בה תוכלו לרתום אותה לטובת הצלחת התפקיד והארגון.  
    • מנהיגים בעזרת דוגמא אישית- ביחס, בעמידה בזמנים, בקשת סליחה כשאתם טועים- להודות על טעות ולתקן אותה, לקיחת יוזמה. היו עקביים בהתנהגות מול העובדים, אפילו ליזום ספר נהלים זה לא רעיון רע. כך כל עובד יוכל לדעת אם החופשה תאושר לו, מתי יהיה זכאי לקורס, השתלמות או דיון שכר.  
    • היו נגישים, אם תאפשרו לעובדים לבוא אליכם תגלו שיש פחות מקרים בהם אתם הולכים אליהם. חשוב לעובדים לדעת שיש זמן קבוע בו אתם זמינים ונגישים- במיוחד לעובדים חדשים  
    • נמקו שינויים. זכותכם לעשות אותם אבל העובדים יעריכו את ההסבר (גם אם לא תמצא חן בעיניהם ההחלטה).

אפי להב, סמנכ"ל שיווק senzey.com סנזיי הינה תוכנה לניהול עסק, תוכנה לניהול פרויקטים, תוכנה לניהול משימות, תוכנה לניהול עובדים, תוכנה לניהול זמן, תוכנת ניהול משרד ויומן, ניהול כספים, ניהול לקוחות ושיווק. מהדורות המותאמות לבתי תוכנה, בתי סטודיו, בתי דפוס, משרדי אדריכלים, קבלנים, יזמים, גני ילדים, חוגים וסדנאות, קבוצות ועוד 




מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב