דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


חוקר פרטי - כי לחקר האמת יש מעתה שם 

מאת    [ 29/05/2012 ]

מילים במאמר: 415   [ נצפה 1393 פעמים ]

על פי ההגדרה בחוק החוקר הפרטי הוא אדם שעוסק בהשגה של מידע על הזולת ובאיסופו של המידע לצרכים פרטיים ולא לצורכי מחקר מדעי, פרסום ברבים או סקר דעת הקהל. המשמעות של הגדרה זו אומרת בעצם כי רק אדם שאוסף את המידע לצרכים של חקירה נחשב בעצם לחוקר פרטי ולפיכך לא כל אדם שאוסף מידע כלשהו הוא בלש.  כמו כן, חוקר שהינו פרטי איננו יכול לנהל משרד חקירות משלו אלא אם כן עברו לו חמש שנים של ניסיון בתחום ורק אז יכול הוא לפתוח משרד חקירות משלו. מעבר לכך, חוקר פרי אסור על החוק להתחזות לגרום רשמי כלשהו כמו למשל: רופא, עובד ציבור, משטרה וכולי. עם זאת החוקר הפרטי כן יכול לאמץ לעצמו זהות ושם פיקטיביים לצורכי החקירה.

חוקר פרטי תחום עיסוקו

החוקר הפרטי יכול לחקור בכל מיני תחומים שונים, ההתמחות האישית של החוקר נובעת בעצם מניסיונו או מצורת הפעילות שבה משרד החקירות בו הוא עובד בחר להתמקד ולעסוק. החוקר הפרטי יכול להתמחות בחקירות כמו: חקירות פרטיות (גילוי בגידות במשפחה, חיפוש של נעדרים בחוץ לארץ או בארץ ועוד), חקירות כלכליות (הונאות של חברות ביטוח הפרת זכויות יוצרים וכולי), חקירות אישיות, האזנות סתר, מעקבים ועוד מצבים רבים נוספים.

מהו הקוד האתי של בלש פרטי?

חשוב להבן שלכל לשכה מקצועית בארץ חייב שיהיה קוד אתי ולשכת החוקרים הפרטיים במדינת ישראל איננה שונה מהם. חוקר פרטיחייב להקפיד על שמירת הקוד האתי ולהיזהר מלסטות ממנו. הקוד האתי הוא כמובן שלא לעבור על החוק. מעבר לכך אסור בשום פנים ואופן לחוקר הפרטי לפגוע בציבור, לשמור על כבוד האדם, על הכבוד לחיים, אסור  לחוקר או  בלש פרטי ליצור איזושהי הפליה במתן שירות. מעבר לכך החוקר הפרטי חייב לשמור על הביטחון האישי ועל הבריאות של האדם אותו הוא חוקר/עוקב אחריו. אסור לחוקר לבצע איסור של ניגוד אינטרסים ועליו לשמור על סודיות ודיסקרטיות. כמו כן, אל חוקים אלו מצטרפים כללים נוספים וחשובים לא פחות.

מה חשוב לזכור?

חשוב לזכור שתחום החקירות הפרטיות הוא תחום נרחב ולכן ניתן למצוא חוקרים פרטיים רבים שאינם איכותיים ומקצועיים כפי שהם טוענים שהם. על מנת להימנע מלשכור את שירותיו של חוקר פרטי שאיננו איכותי חשוב מאוד לבצע סקר שוק. על ידי סקר שוק ניתן למצוא משרדי חקירות או לחילופין חוקרים פרטיים שהם מקצועיים ובקיאים בעבודתם.

מעבר לכך חשוב לשכור את שירותיהם של חוקרים בעלי אמצעים טכנולוגים משוכללים למעקבים (כיום ניתן למצוא משקפי ראייה ובהם מצלמות קטנות, מיקרופונים זעירים אותם שמים על חולצות וכדומה)  . חשוב מאוד גם לבצע השוואות מחירים על מנת לוודא שהמחיר שקיבלתם הוא מחיר אטרקטיבי ומשתלם.

 

 

להב-חוקר פרטי  משרד חקירות ושירותי מידע


לפרטים לחץ כאן 




מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב