דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


האם יש טיפול אחר למחלת הסרטן? 

מאת    [ 03/01/2008 ]

מילים במאמר: 1300   [ נצפה 3111 פעמים ]

       מוקדש באהבה לחברתי טובי
"כאשר סרטן או מחלה אחרת חוזרים, כותבת לואיז היי, בספרה של ד"ר פנינה בר-סלע, אני לא מאמינה שזה בגלל שהרופא לא הוציא את הכול, אלא שהחולה לא עשה שום שינוי שכלי ובכך יוצר מחדש את המחלה. ידעתי גם שאילו יכולתי לטהר את דפוס החשיבה שיצר המצב שנקרא סרטן, לא הייתי זקוקה לרופא..." 

 ומוסיפה ד"ר בר סלע: המודעות הכוללת את המודע השכלי והרגשי ואת הזיכרון הקיים בתת מודע, משפיע על כל תא ותא בגוף. הכלים העומדים לרשותנו לטפל במודעות הם: מדיטציה, ביו-אנרגיה, נשימה, צחוק, תרגילי חשיבה חיובית, תפילה, דמיון מודרך, אמונה, תקווה והילינג. על ידי תרגול נניב תוצאות ממשיות בשמירה על הבריאות.

ד"ר בר סלע מביאה גם מסר של תיקווה, או כדברי ד"ר ברני סגל: "התקווה מסוגלת לגרום להחלמה, חוסר תקווה הוא מסר מוות שאנחנו משדרים לגופנו, תקווה היא מסר לחיים".

בספריה:  התחדשות  והתחדשות ב' - כוח הריפוי של המזון, מביאה ד"ר בר סלע את המסר הזה לחולי הסרטן ומציעה דרכי התמודדות במחלה. בר סלע עובדת על פי שיטתה של ד"ר אן ויגמור, שריפאה את עצמה ממחלת הסרטן בה לקתה בגיל 40. אן ויגמור גילתה את כוחות הריפוי של הצמחים ובמיוחד של מיץ נבט החיטה. ומכיוון שלדעתה של בר סלע קיים קשר ישיר (המצוטט במחקרים בסיפרה) בין חומרי הדברה לסרטן היא ממליצה בחום על אכילת ירקות ופירות אורגאניים, על הוספת סיבים לתזונה, על תזונה דלת סוכר, משום שצריכת סוכר מלווה בעלייה ברמת האינסולין. התברר כי האינסולין מצליח להחדיר סוכר לתאים הסרטניים ולגרום לשגשוגם. היא ממליצה גם על הורדת משקל, נמצא כי שומנים, בעיקר של בעלי חיים קשורים בקשר ישיר לעליה בתפוקות מיצי המרה, שהם בעלי פוטנציאל מסרטן.גם מצבי המתח בעולם המודרני אינם מקילים עלינו, במיוחד המתח והלחץ בו מצויים מי שנתקפו במחלה. במקרה כזה על הסביבה ובמיוחד על הצוות הרפואי לדאוג להורדת המתח. הצבת אתגר ההתרפאות עשוי לנטוע בחולה את הביטחון שההבראה בהישג. חולים שפיתחו גישה זו למחלתם, מגייסים את כל כוחותיהם לריפויה ויוצרים סביבה מועילה וחיובית לטיפול.

ההודעה על מחלת הסרטן המקננת בגוף מפתיעה מאד את החולה, שלא הרגיש דבר בתהליך ולא היו לו שום סימני אזהרה למרות התקדמות המחלה. מחלת הסרטן פוגעת לעיתים קרובות בחומר התורשתי גם אצל מי ששורדים בחיים, הקרינה הממושכת, החומרים הכימיים אינם משפיעים לטובה על הגוף.התהליך הסרטניהתהליך הסרטני הוא שיבוש במנגנון הבקרה התקין של התחלקות התאים. התאים שהשתנו מתחלקים בקצב מוגבר, חודרים לרקמות שכנות ומשבשים את עבודתן. התאים הממאירים עשויים לנדוד גם עם מערכת הדם והלימפה למקום אחר בגוף וליצור שם גידול מישני.

התהליך הממאיר הוא רב שלבי ומבחינים בו בשלבים הבאים: אתחול, התקדמות והמחלה הקלינית. בשלב האתחול האדם אינו מרגיש במחלה, היא מתרחשת בעקבות גורמים סביבתיים כמו:תזונה קלוקלת, אויר מזוהם, קרינה, טראומה נפשית וכו'. בשלב זה נפגע מבנה הDNAבתא.
השלב השני - ההתקדמות, יכול להתרחש מספר שנים לאחר השלב הראשוני, וגם הוא בעקבות אירוע סביבתי מזיק.
בשלב השלישי, רק כאשר התאים המתחלקים מפריעים לרקמה שכנה הוא ניתן לגילוי. המעבר בין שלב לשלב עשוי לערוך בין 5 ל 10 שנים, לכן, ניתן למנוע את המחלה ואף לעוצרה, באמצעות שינוי גורמי סביבה, שאחד העיקריים שבהם הוא מעבר לתזונה נכונה. מעבר לתזונה נכונה ושחרור ממצבי לחץ מחזקים את המערכת החיסונית, המסוגלת לזהות ולסלק את תאי הסרטן בשלביו הראשונים.

הרפואה המודרנית משתמשת באמצעים כמו: ניתוחים, הקרנות וכימותרפיה, הללו מסלקים את הסימפטומים ומעניקים הקלה זמנית בלבד. אם לא מוסיפים שינויים רדיקלים באורח החיים זו תהיה הקלה זמנית בלבד, לדעתה של ד"ר אן ויגמור.א חד השינויים החשובים לדעתה של אן ויגמור הם השינויים התזונתיים. מחקרים העלו את הקשר ביין תזונה עשירה בפירות ובירקות לבין מניעת מחלת הסרטן. בפירות ובירקות נמצאים חומרים המגנים על התאים בפני החומרים הקרצינוגניים ובפני פגיעה בקרומי התא ואפילו בגרעין עצמו. מזונות המכילים גופרית כמו: כרוב, כרובית, שום, בצל, צנון ולפת נמצאו יעילים בפגיעות בחומר התאי, חומרים אחרים כמו: לענה, זנגביל וציפורן מגינים על ה DNA  בבולעם חמצנים פעילים.  מזונות בולמי  סרטןמיצים  - המיצים  מהווים מזון מונע סרטן. הם מכילים שפע ויטמינים ומינרלים המשמשים כאנטי אוקסידנטים 
. מיצי הירקות מכילים הרבה סידן ואשלגן, החשובים לבריאות הלב והשרירים.
· מיץ גזר, למשל מכיל  מינרלים רבים, במיוחד סידן הזמין לגוף ומהווה גורם המונע בריחת סידן מהעצמות. מיץ  גזר הוא גורם אנטי סרטני מובהק. הוא מנטרל ומסלק את גורמי הסרטן, פועל כאנטי  אוקסידנטי ומחזק את המערכת החיסונית. מיץ גזר גם מחזק את עמידות הגוף כנגד חיידקים  וטפילים ועוד ועוד.
· מיץ כרוב - הכרוב מכיל תרכובות גופרית מיוחדות שהתגלו כאנטי סרטניות. הוא מומלץ מאד  לחולי הסרטן. מי שאינו מעוניין לשתות מיץ כרוב יכול לאוכל אותו בסלט, קצוץ  דק.
אצות  נורי  - אצות ים הן מזון מקובל במזרח הרחוק ומהוות מזון חשוב בגלל  מרכיביהן: היוד, הקשור בתפקוד בלוטת המגן, ויטמין B 12 - מערכת העצבים , ויטמין זה נמצא אך ורק במוצרים מעולם החי, חוץ מאשר באצות ים ובמוצרים מותססים . חלבון - בעל הרכב מיוחד המכיל גופרית ומפעיל את הכבד. שמן מסוג  EPA המוריד את רמת  הכולסטרול בדם. לנורי תכונות אנטי סרטניות והיא מכילה הרבה חומרים פיטוכימיים  הפעילים נגד מחלות רבות.ירקות ממשפחת  הכרוביים : כרוב, כרובית, ברוקולי, כרוב ניצנים, וקולרבי, נמצא שאכילתם  ושתיית המיץ שלהם מורידים באופן משמעותי את הסיכון לסרטן השד. אצל בעלי חיים נמצאה  אף עצירה של המחלה.עגבנייה ומשפחת  הסולניים  - החומרים בעגבנייה לוכדים את הניטרטים (הנמצאים במזונות מעושנים  ובחומרי שימור) ומסלקים אותם מהגוף לפני שהם מתחברים לחלבונים. חומרים דומים נמצאים  גם בתות שדה, אננס וגזר.פירות הדר, גויאבות  וקיויו  - פירות אלו עשירים בוויטמין  C המונע היוצרות חומרים מסרטנים. הם  עשירים בפלבונואידים שגם הם חומרים אני אוקסידנטים - נוגדי סרטן הם מתיישבים על  קרום התא. בפרי הדר נמצא חומר נוסף הנקר: למונואיד, שהוא בעל כושר מניעה להתפתחות  גידולים סרטניים בבעלי חיים. בצל ושום  - השום  פועל כחומר אנטיביוטי. הבצל והשום מכילים חומר המנטרל גידולים.תבלינים - כפלפל חריף, כורכום וכמון מונעים מחומרים להתחבר לחומר הגנטי ולשנות  אותו.מוצרי סויה  - יש הבדל גדול התחלואה בין מדינות בעולם בהם התושבים ניזונים מטופו לבין התזונה  המערבית. בארצות אלו שיעור חולי סרטן השד למשל הוא קטן פי 4 עד 6 מהתחלואה במערב.

 בשני ספריה של ד"ר פנינה בר סלע: התחדשות  והתחדשות ב' - כוח הריפוי של המזון, הוצאת פוקוס, תוכלו למצוא בין השאר, מידע נוסף על הסיבות לתחלואה במחלת הסרטן ודרכים למניעתה ולטיפול בה בשלביה השונים. התזונה בה דוגלת ד"ר בר סלע מבוססת על שיטתה של ד"ר אן ויגמור, שבה החלק הארי של המזון מגיע מירקות, פרות אורגאניים ונבטים. תזונה שהוכיחה שהיא מספקת חומת הגנה בפני התפשטות מחלת הסרטן ומביאה אף לנסיגתה. ד"ר בר סלע מסתמכת על מחקרים רבים, אולם טוענת שלא כל התהליכים ברורים ויש צורך שהמדע  יעמיק את מחקריו בתחום חשוב זה.  

נילי גולןniligo@gmail.com  

לקריאה נוספת:
 התחדשות - ד"ר פנינה בר סלע: תוכן עניינים ופרק  לדוגמאספריםהתחדשות - ד"ר פנינה בר סלעספרי בריאות - התחדשות ב' - כוחות הריפוי שבמזון - ד"ר פנינה בר סלעמתכונים והדרכה בתזונה נכונה במצבי בריאות ומחלהספרי בריאות - מה שהרופא שלך אינו יודע על רפואה תזונתית עלול להרוג אותך סוכרת * סרטן * מחלות לב * דלקת מפרקים * דלדול עצם * אלצהיימר * ... "מחלת לב כלילית, סרטן, שבץ, דלקת מפרקים, טרשת נפוצה, מחלת אלצהיימר ...ספרי בריאות - צום ואכילה לבריאות טובה תמצאו בו הדרכה מפורטת כיצד להתחיל בצום וכיצד לחזור בהדרגה לאכילה בריאה כדי לשמור על ההישגים, וכן כיצד מיושם צום ממושך (יותר משלושה ימים) תחת השגחה רפואית. .. דיאטה ותזונה נכונה - לאכול כדי לחיות.  ד"ר פורמן הוא רופא אמריקאי ידוע ומומחה בריפוי מחלות בדרך של תזונה נכונה. בספר חשוב זה הוא מציג את שיטתו המהפכנית, המבוססת על הממצאים המדעיים העדכניים ביותר, אינדקס לאוצר ספרי הבריאות של פוקוסמאמריםהאם יש טיפול אחר למחלת הסרטן? - (ע"פ ד"ר פנינה בר סלע) נילי גולןאילו יכולתי לטהר את דפוס החשיבה שיצר המצב שנקרא סרטן, לא הייתי זקוקה לרופא ! (אן ויגמור)מידע בריאותי - דיאטה ותזונה נכונה - מהי המשמעות ...אם תאמצו את המלצותיו של אטקינס, תכפילו את הסיכון שלכם ללקות בסוגים מסוימים של סרטן ובמיוחד במחלות סרטן המערבות את תאי האפיתל במערכת הנשימה. ...מידע בריאותי - דיאטה ותזונה נכונה - דיאטת חלבונים ...מערכת העיכול שלנו עמוסה בסוגים רבים של חיידקים, ההופכים את הסיבים לאינספור חומצות שומניות חיוניות ולחומרים מזינים אחרים בעלי תכונות נוגדות-סרטן, המחזקים את ... מידע בריאותי - דיאטה ותזונה נכונה - צמצום צריכת ...תפריט שאינו עתיר קלוריות ואשר מבוסס על מזונות מן הטבע בריאים ומבריאים, מסייע להאטת תהליכי ההזדקנות, מונע התפתחות מחלות וביניהן מחלות סרטן. ... 
נילי גולן
מידענות, עריכת תוכן, ניהול וקידום אתרים
http://www.focus.co.il



מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב