דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


התנך של המיצים 

מאת    [ 03/01/2008 ]

מילים במאמר: 918   [ נצפה 3069 פעמים ]

כיום ניתן למצוא בערים רבות מסעדות ודוכנים מיוחדים המוכרים מיצים טריים טבעיים. ה"תגלית" המחודשת הזו של מיצים טבעיים מעולם לא הייתה מבורכת יותר. עוד ועוד מחקרים מראים כי הסיכוי של אנשים שמרבים באכילת פירות וירקות ללקות בסרטן נמוך במחצית מזה של אנשים הממעיטים באכילת פירות וירקות טריים או שאינם אוכלים מהם כלל אין זה פלא אפוא שהאגודה למלחמה בסרטן בארצות הברית ממליצה לאכול 5 מנות של ירקות טריים ו 3- מנות של פירות טריים מדי יום. הפיטוכימיקלים המצויים בפירות ובירקות הם המפתח למניעה של מחלות מודרניות רבות נוספות כמו מחלות לב ומחלות מגבילות כמו אסתמה דלקת מפרקים ואלרגיות. אולם גם האדם הממושמע ביותר יתקשה לאכול כמות כה גדולה של פירות וירקות מדי יום אם כך מדוע שלא נשתה אותם? מיצים טריים משקאות מעורבלים ומעדני פירות וירקות קפואים הם דרך קלה וטעימה להבטיח שאתם וילדיכם תקבלו את " 8 המנות היומיות " שלכם.ספר המיצים - "להוציא את המיץ", או בשמו הלועזי "התנ"ך של המיצים", של פט קרוקר וסוזן איגלס פותח בפנינו יריעה רחבה של מידע רב ערך הן על צמחים המשמשים לנו כמזון, והן על צמחים המשמשים בעיקר למרפא. בספר מובא ידע מעשי כיצד לשלב צמחי מרפא אלו לתועלתנו במיצים שאנו שותים כשיגרה יומיומית.בספר מובאים מתכוני מיצים טעימים ומועילים לבעיות בריאות שונות. ספר זה נותן ידע תיאורטי רב, שמגובה במחקרים מדעיים, על התכונות של הצמחים ועל סגולות המרפא שלהם. כמו כן בספר ידע מעשי רב כיצד לשלב את הצמחים במיצים אחרים ואיך לסחוט אותם. הספר מתריע ומודיע למי אסור להשתמש בצמח מסוים. היתרונות הגלומים בשתיית מיצים סחוטים

    •  במיצים נלכדים אנזימים, פיטוכומיקלים, וויטמינים ומינרלים, המגיעים לגופנו תוך 15 דקות בלבד.
    •  הגוף שלנו דורש לתפקודו התקין לפחות 8 כוסות מים ביום. מיץ טרי - שלא כמו קפה משקאות קלים ואלכוהול, שדורשים מהגוף מים לפירוקם, מספק לגוף את כמות המים הדרושה לו כדי לחדש את מלאי הנוזלים בגוף ולהעניק לו את כל הוויטמינים המינרלים האנזימים והפיטוכימיקלים הדרושים לו.
    •  מיצים טריים מעלים את רמת הבסיסיות של הגוף וכך מאפשרים תפקוד תקין של מערכת החיסון ומסייעים לחילוף חומרים יעיל בגוף.
    • כשאנו שותים מיצי ירקות ופירות טריים, אנו מקבלים את "כוח החיים" הירוק שקיים בכל הצמחים באשר הם "כוח החיים " הטבעי ומעורר החיוניות אובד בתהליך העיבוד והאחסון של הפירות והירקות.
    • צמחי מאכל ומרפא פירות וירקות עשירים בנוגדי חמצון המנטרלים את הרדיקלים החופשיים שעלולים לגרום לנזק בתאי הגוף להזדקנות ולעלייה בסיכון ללקות במחלות הסרטן.
    • הכלורופיל המצוי בצמחים בלבד הוא חומר בעל מבנה ייחודי המעצים את יכולתו של הגוף לייצר המוגלובין מה שמגדיל את כמות החמצן המגיעה לתאים.
היתרונות הטמונים בשתיית שייק פירות וירקות

    • פירות וירקות מכילים סיבים תזונתיים, החיוניים לשמירה על הבריאות. הסיבים התזונתיים מאטים את קצב ספיגת המזון, וכך מגבירים את ספיגת מרכיבי התזונה החיוניים. בדרך זו הם מסייעים להפחית את רמת הכולסטרול בדם, מצמצמים את הסיכון ללקות במחלות לב, מסייעים לסלק רעלים וחומרים מסרטנים מהגוף, מונעים היווצרות של טחורים, דליות, עצירות, דלקת במעי הגס,(ואולי אף סרטן המעי הגס.
    • שילוב של פירות וירקות מרוסקים בתוספת צמחי מרפא אגוזים, גרעינים, זרעים, ודגנים מלאים מזין מאוד. בנוסף הנפח שיוצרים הסיבים התזונתיים מעניק תחושה של שובע הנמשכת זמן רב יותר מזו המתקבלת לאחר אכילת מזון מהיר וחטיפים או שתייה של משקאות קלים או קפה.
    • הסיבים בשייק הפירות/ירקות מנקים את הגוף באופן שונה מזה של המיצים הסחוטים. הסיבים התזונתיים, שאינם נמסים, מוסיפים נפח לצואה ומסייעים לה לצאת בקלות מהמעי הגס. כתוצאה מכך, לא מתפתחת במקום כמות גדולה של חיידקים המייצרים חומרים רעילים.
    • בנוסף השייקים מספקים את כל היתרונות הקיימים במיצים כפי שתואר לעיל. הם מספקים לנו מים, מגבירים את ניצוץ החיים שבנו, מכילים נוגדי חמצון, סוכרים טבעיים וכלורופיל.
מעט מהמתכונים בספר: להוציא את המיץזריחת הדובדבן1 כוס 250 מ"ל דובדבנים מגולענים ושטופים 1 אשכולית קלופה וחתוכה לרבעים 1 תפוח מזן דלישס שטוף וחתוך לקוביות 1 חופן פרחי קמומיל לבחירתכם 1 חופן פטרוזיליה *שטופה סחטו במסחטת מיץ את הדובדבנים, האשכולית, התפוח, הקמומיל אם בחרתם להוסיף אותו והפטרוזיליה. ערבבו יחד ומזגו לכוס. * יש להימנע מאכילת פטרוזיליה במהלך ההיריון. חמדת התפוז3 תפוזים קלופים וחתוכים לרבעים 3 גזרים שטופיםכוס 125 מ"ל חמוציות שטופות, טריות או מוקפאות ½ 1 כפית 5 מ"ל אבקת קינמון סחטו במסחטת מיץ את התפוזים, הגזרים והחמוציות. ערבבו הכול ומזגו לכוס גדולה אחת או לשתי כוסות קטנות. בזקו פנימה את הקינמון. לימונדת תות-תפוז1 כוס 250 מ"ל תותים טריים שטופים 1 לימון קלוף וחצוי 2 תפוזים קלופים וחתוכים לרבעים 1 כוס 250 מ"ל מים מינראליים תוססים 1 גבעול סלרי עם העלים סחטו במסחטת מיץ את התותים, הלימון, התפוזים והסלרי. ערבבו הכול יחד ומזגו לקנקן. ערבבו עם המים המינראליים.מעדן קפוא - יוגורט בננה-תפוזיוגורט קפואבקינוחים אלה, תופס היוגורט הטבעי את מקומה של הקצפת, שנוהגים לשים במעדנים כמו גלידות ומוסים. תוכלו להחליף את היוגורט בטופו רך. יוגורט קפוא מתוצרת בית הוא לאין שיעור בריא יותר מהגלידות המומתקות והמעדנים עתירי השומן, המכילים 36%-18% קרמים המבוססים על חמאה. מעדנים ביתיים אלה עדיפים גם על פני יוגורטים קפואים תעשייתיים, שמכילים בדרך כלל כמות גדולה הרבה יותר של סוכר ותוספים כימיים. השתמשו בתבנית מתכת מלבנית בגודל 225 על 125 ס"מ1 כוס 250 מ"ל יוגורט טבעי1 בננה בשלה מעוכה2 כוסות 500 מ"ל שאריות פרי/ירק שנותרו מהכנת מיצים.2 כפיות 25 מ"ל דבש נוזליהכניסו לתבנית מלבנית את היוגורט, הבננה, שאריות הפרי/הירק והדבש וערבבו. הכניסו למקפיא למשך 2-1 שעות או עד שהמעדן הופך מוצק. אם המרקם קשה מדי, הניחו להפשרה במקרר עד שהמעדן יתרכך.עוד עשרות מתכוני מיצים, חליטות, שייקים, מעדנים קפואים, מיצי ירקות ופרות,ועוד הרבה מידע על פתרונות לבעיות בריאות בעזרת מיצי ירקות פרות וצמחי מרפא תוכלו למצוא בספר המצויין והמיוחד במינו: להוציא את המיץמומלץ לכל אם עבריה ולכולנו.לרוויה ולבריאותנילי גולןniligo@gmail.comספר המיצים - "להוציא את המיץ", או בשמו הלועזי "התנ"ך של המיצים", של פט קרוקר וסוזן איגלס http://www.focus.co.il/Product.asp?Pid=100038&Cat2Cat1ID=32&Cat2ID=33קריאה נוספתלהוציא את המיץ - כוחות הבריאה שבמיץתוכן עניינים ופרק  לדוגמאהאם יש טיפול אחר למחלת הסרטן?כיצד נחזק את המערכת החיסונית ?צמצום צריכת הקלוריות כגורם לאריכות ימיםהמלצה של ד"ר בר מאיר על הספר: לאכול כדי לחיות
נילי גולן
עריכת תוכן, מידענות, ניהול וקידום אתרים
http://www.focus.co.il



מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב