דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


לימודי פסיכולוגיה 

מאת    [ 28/05/2012 ]

מילים במאמר: 419   [ נצפה 1929 פעמים ]

אחד המקצועות שבשנים האחרונות הפכו לפופולאריים מאד בחרה הישראלית הוא הפסיכולוגיה. סטודנטים רבים בוחרים במסלול המאתגר והמעניין של לימודי פסיכולוגיה והביקוש ללמוד מקצוע זה הוא עצום. אנשים רבים רוצים ללכת להיות פסיכולוגים בכל התחומים ושתהיה להם האפשרות לטפל או לייעץ.
במחקר שנערך גילו שיותר משמונים אחוז מהאנשים מביעים עמדה חיובית לגבי מקצוע הפסיכולוגיה ויותר משבעים אחוזים סוברים כי טיפול פסיכולוגי יכול לעזור לכל אחד. בנוסף רק אחוז אחד בודד סבר שפסיכולוגיה הוא מקצוע שמיועד לאנשים חולים. לאור נתונים אלה קצת קשה יהיה לתהות מה הפלא שכל המחלקות ללימודי פסיכולוגיה בכל המוסדות האקדמיים בארץ תמיד מפוצצות ומלאות עד אפס מקום.

איך מתקבלים ללימודי פסיכולוגיה?


התנאים לקבלה ללימודי פסיכולוגיה לתואר ראשון. משתנים בין מוסד למוסד. ככלל התנאים הם גבוהים יחסית ולרוב יהיה צורך בממוצע בגרויות טוב ובציון פסיכומטרי מעל 700. כמובן שאם הולכים למכללות פרטיות אז יותר פשוט להתקבל מאשר לאוניברסיטאות שם הביקוש למקצוע זה הוא גבוה מאד. 

מה לומדים במסגרת לימודי פסיכולוגיה?

לימודי פסיכולוגיה לתואר ראשון נמשכים בדרך כלל שלוש שנים כשמהלכן רוכשים הרבה מאד ידע תיאורטי אך כמעט ולא ידע והכשרה מעשית. הנושאים הנלמדים במהלך התואר הוא של מגוון תחומים בפסיכולוגיה כמו: פסיכולוגיה ארגונית, פסיכולוגיה התפתחותית, פסכולוגיה קלינית, פסיכולוגיה חינוכית, פסיכולוגיה קוגנטיבית, פסיכולוגיה שיקומית, פסיכולוגיה מחקרית, פסיכולוגיה פיזיולוגית ועוד. יש מגוון עצום מכיוון שכמעט בכל תחום הפסיכולוגיה תופסת חלק. כל ענף נועד לטפל בכל מיני בעיות הן גם אישיות וגם של קבוצות וארגונים.


הבעיה הגדולה עם תואר לפסיכולוגיה

מפתה ככל שיהיה לתואר בפסיכולוגיה יש מינוס גדול מאד ורציני על מנת לעבוד כפסיכולוג, חייבים לעשות תואר שני. התואר הראשון לא שווה כלום ואי אפשר לעשות עימו כלום בשוק העבודה. לפסיכולוגיה חייבים תואר שני. התנאים לקבלה לתואר שני בפסיכולוגיה הם מאד קשים. צריך לסיים את התואר ראשון בממוצע ציונים גבוה מעל 92. צריך מכתבי המלצה ממרצים לעבור ראיון אישי מאד לא שפוט ולעבור מבחן "מתאם" בציון טוב- זה מבחן מאד קשה שכולו באנגלית ובסטטיסטיקה. מאד לא פשוט. הרבה אנשים נעצרים שם ולא מצליחים להתקבל לתואר שני או שהם משלמים הרב מאד כסף ומנסים במשך הרבה זמן להתקבל. יש כאלה שאף הולכים ללמוד בכל כי הסיכוי להתקבל בארץ ללימודי פסיכולוגיה תואר שני הם אפסיים. במידה והתקבלתם מסלול הלימודים לתואר שני הוא שנתיים שבהם הסטודנט יתמחה בתחום בו הוא מתעניין. עם סיום הלימודים וקבלת התואר הוא יכול לבקש רישיון ממשרד הבריאות ואז עליו לעשות עוד התמחות של שנתיים במוסד מוכר מטעם המדינה.

מגוון התפקידים והעבודה שיש לפסיכולוגיה הוא עצום והוא נוגע כמעט בכל אספקט בחברה. אין ספק שזה מקצוע מרתק וגם הלימודים שלו מעניינים ביותר.




מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב