דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


מהו אבחון דידקטי וכיצד הוא תורם? 

מאת    [ 24/05/2012 ]

מילים במאמר: 467   [ נצפה 2268 פעמים ]

אבחון דידקטי – מהו ?

רבים מהתלמידים בישראל סובלים מחוסר של התאמה למסגרות השונות שמערכת החינוך. לא משנה אם מדובר בילדים בגיל הרך או בתלמידים הלומדים לקראת הבגרויות תלמידים רבים מתקשים להתרכז בלימודים, להקשיב בכיתה, להבין או לקלוט את החומר ועוד. לא מדובר בגזירה משמים אלא בקשיי למידה שניתן לטפל בהם ולהתמודד איתם. בהרבה מהמקרים של בעיות למידה ניתן לערוך אבחון דידקטי על מנת לאבחן אותן ולטפל בהן על ידי טיפול פרטני ומתן כלים ללמידה טובה וקלה יותר. אבחון דידקטי הוא תהליך בדיקה של איש מקצוע מוסמך שבודק את היכולות הקוגניטיביות של הילד. הדברים הנבדקים במהלך אבחון דידקטי הם :ארגון וסדר, ארגון מידע, חשיבה, קריאה, כתיבה, יכולת זיכרון ועוד.

למה חשוב לעבור אבחון דידקטי ?

אבחון דידקטי הוא כלי שבעזרתו ניתן לבדוק מהם הכלים הדרושים לילד על מנת למצות את כל היכולות שלו ומתן של כלים אלו בעזרת טיפול פרטני. במקרים רבים נובעים הקשיים מחוסר ביטחון עצמי והאבחון עוזר להקנות לילד את הביטחון החסר לו כל כך, ומקדם אותו פלאים.

מהו תהליך אבחון דידקטי ?

אבחון דידקטי הוא מבחן האורך כחמש – שש שעות במהלכן נדרש הילד לעמוד במספר משימות הבודקות את היכולות שלו והפוטנציאל הגלום בו בתחומים של קריאה, כתיבה, חשיבה כמותית ומילולית, התבטאות בעל פה ובכתב, הבנת הנקרא והנשמע, זיכרון ועוד. האבחונים נערכים במספר מפגשים בהם מאתרים את הקשיים של הילד וממה הם נובעים.

הבעיות השכיחות שמאותרות בעזרת אבחון דידקטי

יש גורמים רבים המביאים למצב של קשיים לימודיים אצל ילדים. יש ילדים אשר נתקלים בבעיה כללית של הבנה או שהם בעלי אינטליגנציה לא גבוהה. יכולת הלמידה של ילדים אלו היא מוגבלת, וכל ניסיון ללחוץ עליהם רק יתסכל אותם ויחמיר את הבעיות. ילדים אחרים סובלים מבעיות מולדות או נרכשות בילדות כמו בעיות קשב וריכוז,  בעיות של תפיסה כמותית, בעיות של תפיסה מילולית או אפילו ליקוי בשמיעה. ילדים בעלי לקויות למידה הם לרוב ילדים בעלי אינטליגנציה גבוהה אבל הבעיה היא בתפקוד לקוי שמונע מהם ללמוד.

קשיים רגשיים גם הם יכולים להוביל לקשיים בלמידה, אבחון דידקטי יכול לבחון האם הקשיים הם רגשיים או פיזיים. במקרים של בעיות למידה הנובעות מקשיים רגשיים, יופנה הילד לאבחון פסיכו דידקטי שיעזור להבין מהיכן נובעים הקשיים ולטפל בהם בעזרת טיפול  אצל פסיכולוג על מנת לפתור את הבעיה.

יש מקרים בהם ילדים לא מספיקים ללמוד כתוצאה מחוסר במוטיבציה, לפעמים ניתן לפתור את הבעיה באמצעים פשוטים מאוד. מורה לא טוב, חומר משעמם או שמועבר בצורה משעממת, או חוסר עניין של התלמיד בחומר יכולים להוביל לקשיים שעליהם ניתן לעלות במהלך אבחון דידקטי. קל מאוד לפתור כל אחת מהבעיות הללו ולהביא את הילד למצב של עניין בלימודים ובמתרחש בכיתה על ידי חיזוק העניין של הילד בחומר ומתן שיטות לימוד חלופיות כדי לעזור לתלמיד להדביק את הפער.

חשוב לדעת כי ככל שעולים על בעיה בשלב מוקדם יותר, קל יותר למצוא כלים לפתרון של הבעיה ולעזור לילד ללמוד בהנאה ובשמחה.

חברת GoText הינה חברה מובילה בתחום כתיבת תוכן וכן כתיבת מאמרים, המספקת מעל ל350 מאמרים מידיי חודש לעסקים רבים בארץ ממגוון קשת העיסוק.חברתנו מספקת שירותי תוכן מתקדמים המאפשרים ללקוחותינו להפוך את האתר שלהם לאופטימלי למנועי חיפוש.נשמח לספק שירותי כתיבת תוכן ללקוחות חדשים נוספים ולהמשיך ולספק תוכן מקורי, שיווקי ואיכותי ללקוחות קיימים. GoText - תוכן שמוביל אותך לפיסגה!




מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב