דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


אבחון דידקטי לאיתור לקויות למידה 

מאת    [ 24/05/2012 ]

מילים במאמר: 464   [ נצפה 2089 פעמים ]

הנושא של חקר לקויות הלמידה, הוא נושא מרתק שהולך ומתפתח ככל שעוברות השנים. אסכולות ותורות שונות מנסות למצוא סיבות ופתרונות לבעיות למידה וקשב אצל ילדים. המטרה הסופית של אבחונים אלו והמחקרים בנושא לקויות הלמידה הוא לעזור לכל ילד למצות באופן מלא את הפוטנציאל שלו ולהשתלב יחד עם כולם במסגרת הלימודית והחינוכית. המושג לקויות למידה מאגד בתוכו הרבה מאוד גורמים וסוגים שונים של לקויות למידה הנובעות מסיבות שונות ומשפיעות בצורה ואופן שונה על הילדים.

סוגים שונים של לקויות למידה

אבחון דידקטי מסייע במציאת הלקויות השונות מהן סובל הילד, והסיבות מהן נובעות הלקויות שמגיע לאבחון יסייעו למטפלים ולהורים של הילד לתת לו כלים שונים כדי לעזור לו להתגבר על הקשיים. ילדים רבים סובלים מלקויות הנובעות מקשיים פסיכולוגיים, לקויות אחרות הן בעלות רקע של קשיים רגשיים, ילדים יכולים גם לסבול מלקויות בעלות רקע חברתי, בעיות רפואיות כמו קושי בשמיעה או בראיה יכולות גם הן לגרום לקשיים לימודיים ולקויות למידה, לאחרונה גילו כי אפילו התזונה של הילד, משפיעה מאוד על האופן בה הוא לומד.   

איך אבחון דידקטי יכול לעזור ?

אבחון דידקטי נועד לאתר את הקשיים מהם סובל הילד ואת הגורמים להם. המטפל בוחן את תוצאות האבחון ועל ידי זה הוא מציע רעיונות ודרכים לפתור את הבעיות כדי לעזור לילד להשתלב כמו שצריך בכיתה ובמערכת החינוך. יש שני סוגים של אבחון – אבחון דידקטי הבודק יכולות ופוטנציאל. סוג שני של אבחון, הוא אבחון פסיכו דידקטי הבודק לא רק יכולות שכליות וקוגניטיביות אלא גם השלכות נפשיות. אבחון פסיכו דידקטי נערך רק על ידי פסיכולוג שעבר הסמכה של אבחון פסיכו דידקטי.

אז מה זה אבחון דידקטי ?

אבחון דידקטי הוא כלי שנועד לעזור לאתר את הבעיות מהן סובל התלמיד ומצוא את הסיבות להן. על ידי אבחון דידקטי, ניתן למצוא פתרונות לבעיות ולתת לילד כלים להתגבר על בעיות אלו. אבחון דידקטי יכול גם לאבחן מוכנות של ילדים למסדרת של כיתה א'. התחומים הנבדקים במהלך אבחון דידקטי הם, יכולות של כתיבה, מיומנות קריאה, יכולת הבעה בכתב או בעל פה, יכולת הבנה כמותית, מיומנויות חשבון, יכולת של קשב וריכוז, תפיסה חזותית, זיכרון, יכולת של קליטת שפה זרה, הבנת הנקרא והנשמע. לכל גיל מותאם אבחון דידקטי שונה, האבחון נערך במהלך של שני מפגשים או יותר הנמשך כחמש או שש שעות סך הכול.  

למי נועד אבחון דידקטי ?

אבחון דידקטי ניתן לעשות לילדים החל מגיל שש. יש הורים שמופנים לאבחון על ידי צוות בית הספר או לקראת המעבר של הילד לכיתה א' – על מנת לבחון האם ילד מוכן נפשית למעבר מהגן למסגרת של בית הספר. אין צורך להיבהל אם הופניתם לאבחון דידקטי, זה לא אומר שלילד שלכם יש מנת משכל נמוכה, מטרת האבחון היא לבחון אילו כלים צריך לתת לילד על מנת להקל עליו את ההשתלבות במסגרת הבית ספרית ולאפשר לו ללמוד בקצב של כל הכיתה.

יש אפשרות לערוך אבחון דידקטי גם לסטודנטים המתקשים לעמוד בדרישות האוניברסיטה.

חברת GoText הינה חברה מובילה בתחום כתיבת תוכן וכן כתיבת מאמרים, המספקת מעל ל350 מאמרים מידיי חודש לעסקים רבים בארץ ממגוון קשת העיסוק.חברתנו מספקת שירותי תוכן מתקדמים המאפשרים ללקוחותינו להפוך את האתר שלהם לאופטימלי למנועי חיפוש.נשמח לספק שירותי כתיבת תוכן ללקוחות חדשים נוספים ולהמשיך ולספק תוכן מקורי, שיווקי ואיכותי ללקוחות קיימים. GoText - תוכן שמוביל אותך לפיסגה!




מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב