דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


רהיטים בסגנון כפרי 

מאת    [ 23/05/2012 ]

מילים במאמר: 621   [ נצפה 2675 פעמים ]

רהיטים בסגנון כפרי הם שם כללי למספר סוגים של רהיטים עתיקים-רהיטים מעץ מלא שאכן נעשו באזורים כפריים, אבל גם רהיטים עתיקים שנעשו בכל מקום תוך שימוש במספר מאפיינים- המשמעותי ביותר הוא השימוש בעץ-רהיטים בסגנון כפרי, הם רהיטים מעץ מלא, והעץ לרהיטים מעוצבים אלו חייב להיות עץ איכותי כי מאפיין בולט של רהיטים בסגנון כפרי הוא –הבלטת העץ ומרקמיו הטבעיים והשארתו במצב גולמי מעט המבליט את תכונותיו הטבעיות. מאפיין נוסף של רהיטים בסגנון כפרי הוא  הפונקציונאליות. כאשר בוחנים רהיט מעוצב כפרי, ניתן מייד לראות את השימוש לו הוא נועד. מאפיין נוסף הוא העיצוב-רהיטים כפריים הם רהיטים מעץ מלא המעוצבים בקווים פשוטים ללא קישוטים וסלסולים מיותרים, ניתן לדמיין רהיטים בסגנון כפרי שנעשים על ידי בעליהם לצורך מסויים שהתעורר, ולא לדוגמה רהיט שנעשה בבית מלאכה של אומן ששאף לקשטו ולפארו ככל האפשר.

דווקא משום פונקציונאליות זו, מוצאים חן בעינינו כיום הרהיטים הכפריים – אלו רהיטים מעוצבים מעץ מלא המשתלבים מצוין בסגנונות עיצוב עכשוויים ותורמים אופי מעניין לבית.  

היכן נמצא מגוון של רהיטים עתיקים בסגנון כפרי? רהיטים מעץ מלא בסגנון כפרי, מגיעים בשפע מאסיה וניתן למוצאם בחנויות קונספט המביאות אוספים של רהיטים עתיקים ורהיטים מעץ מלא. בחנויות אלו ניתן למצוא רהיטים מעצים משובחים כטיק, אגוז ובוקיצה וכן סוגים מיוחדים של אורן סיני-כולם עצים בהירים בטבעם, נטולי עיניים, בעלי מרקם יפה וחזקים מאוד-רהיטים מעוצבים מעץ מלא.

איך נראים רהיטים מעוצבים בסגנון כפרי המגיעים מאסיה? עיצוב כפרי אסייתי מתאפיין בקווים משופעים אורכיים, ותוספות של עץ בפינות הרהיט השונות וכמו כן פירזול מרשים מברזל ופליז בדרך כלל על בסיס של צורת העיגול. בדרך כלל העץ מושאר בגוון הטבעי שלו.

אילו סוגים של רהיטים בעיצוב כפרי, ניתן למצוא בחנויות קונספט אלו? יש מגוון גדול של שידות מעוצבות מעץ - שידות מגירה נמוכות וארוכות המתאימות לשמש כשידות טלוויזיה יוקרתיות, שידות עץ גבוהות יותר עם מגירות, דלתות ופתחים המשמשות כשידות מטבח, מבחר גדול של קונסולות מעץ - בקונסולות עץ אלו יש בדרך כלל מספר מגירות, לעיתים שתיים ולעיתים שתי קומות של מגירות אשר לעיתים מעוטרות בגילופים של פרחים וחיות. קונסולות עץ נפלאות אלו מתאימות למטרות רבות בבית - כקונסולות לכניסה לבית, שידות טואלט מעץ, שידות אמבטיה מעוצבות ועוד.

שולחנות סלון מעוצבים מגיעים מסין במגוון מדהים של גדלים ועיצובים כפריים - יש שולחנות סלון מעץ גדולים ששימשו במקומות ציבוריים- שווקים, מסעדות ואולמות, אלו הם שולחנות סלון מעוצבים בקווים פשוטים - רגלים רחבות ושטוחות כקורת עץ, פלטה ממוסגרת היטב ומעובדת בקפידה - שולחנות סלון  מעוצבים אלו הם בדרך כלל מאוד בהירים וחלקים משנים של קירצוף ושימוש. שולחנות סלון יותר קטנים, נמצאים בשפע באזורים כפריים של סין, שם שימשו בעיקר לפינות ישיבה נמוכות בבתים ובגינות, לשולחנות סלון מעץ אלו הרבה פעמים רגליים עגולות ופינות לחיזוק מתחת למשטח השולחן. שולחנות סלון מעץ אלו הם בדרך כלל יותר טבעיים במראה, עם פלטות במראה כפרי-מחוספס ואפילו פראי. שולחנות סלון מעץ אלו, יכולים גם לשמש כרהיטי גינה איכותיים- שולחנות קפה לגינה במגוון גדלים.

מהודו מגיעים גם רהיטים בעיצוב כפרי -  שידות למטבח מעץ טיק, עתיקות או עשויות מעצי טיק ממוחזרים וכן שולחנות קפה מעוצבים בגדלים שונים. שולחנות קפה בעיצוב כפרי מבוקשים מאוד כי העץ הבהיר והמעניין ממנו עשויים שולחנות קפה מעוצבים אלו, הופכים אותם למתאימים במיוחד לחדרי מגורים מודרניים.. שולחנות אבירים הם שולחנות אוכל יוקרתיים השייכים גם הם לרהיטים בסגנון כפרי, ושולחנות אוכל מעוצבים אלו הם גם שולחנות אוכל לגינה. וכמובן, מבחר של תיבות עתיקות, שידות מעוצבות ואף שולחנות כתיבה עתיקים-כולם רהיטים מעץ מלא המעוצבים בפשטות ומתהדרים במראה הטבעי והמעניין של עץ מלא משובח- רהיטים בסגנון כפרי.

יש לציין שכמובן, גם היום נעשים רהיטים בסגנון כפרי, אך אין כרהיט עתיק בסגנון כפרי, אשר משטחי העץ שלו התעדנו עם השנים והשימוש, והזמן החולף הטביע בו סימנים והוסיף לו חן ואישיות,

ואכן, זה מה שחסר לנו לפעמים בבתינו המעוצבים-מגע אישי, גיוון וייחוד המבדילים אותנו מהיתר!




מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב