דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


מדריך לשיפוץ הבית - תשתיות 

מאת    [ 23/05/2012 ]

מילים במאמר: 501   [ נצפה 2092 פעמים ]

מלאכת שיפוץ בית אינה מלאכה פשוטה, בעיקר אם לא מדובר בלקיחת מברשת צבע, כמה דליי צבע וסיוד פינה זו או אחרת של הקירות בבית.

שיפוץ בית נעשה בנסיבות שונות, כגון: קניתם בית ישן מאוד או דירה ישנה, וברצונכם לחדש אותם ממסד עד טפחות; אתם מתגוררים בביתכם זמן רב, והגיע הזמן לחדש את לא רק את פני הבית, באמצעות צביעה של קירותיו, אלא את כל התשתיות בבית – חשמל, מים, ביוב וכד'; פעמים רבות, שיפוץ בית נעשה בעת הרחבתו – הוספת חדר או קומה חדשים, שלא היו קיימים לפני כן. אם כבר בונים תוספת, זו הזדמנות לשפץ גם את החלק הקיים של הבית.

מומלץ מאוד, בעת שמחליטים על שיפוץ בית או דירה, למצוא מקום מגורים חלופי בעת השיפוץ. מבחינות מסוימות, שיפוץ בית הוא משימה קשה יותר מבניית בית, שכן אתם חיים בתוך השיפוץ, יחד עם בעלי המקצוע המתחלפים, עם הבלגן, הרעש והלכלוך בתוך הבית. אנשים רבים עושים שיפוץ בדרך זו, מאחר שאין להם אפשרות אחרת, אך זו בהחלט אינה הדרך המומלצת.

שיפוץ בית דורש תכנון. כאשר אתם בונים בית חדש, יש לכם מגבלות של שטח הבית, ומה קובעות התקנות בכל הנוגע לאישורי בנייה. כאשר אתם משפצים בית קיים או דירה, כדאי לבדוק בשלב הראשון מה קובע החוק, כגון: היכן מותר לפתוח חלון או להגדיל אותו. במקרה של תוספות בנייה, הריהן כאילו בנייה מחדש, ועליכם להשיג את כל האישורים הדרושים לכך, וכמובן אישורים להרחבת שטח המבנה הקיים.

אם אתם מחליטים לערוך שיפוץ, שבו אתם משנים את המבנה הפנימי של הבית, אין צורך באישורים מיוחדים מהרשות המקומית לצורך זה. יחד עם זאת, ככל שהשיפוץ נרחב ומאסיבי יותר, כך מומלץ להשתמש בבעלי מקצוע, ולהשקיע זמן בחיפוש אחר בעל המקצוע המתאים עבורכם.


    • תכנון השינויים בבית הקיים

אדריכל טוב יכול לספק לכם רעיונות, שאולי לא חשבתם עליהם בעצמכם, לשרטט תכניות ברורות, ולהצביע על חסרונות ויתרונות של מבנה כזה או אחר.


    • מערכות החשמל והאינסטלציה

מערכות אלה הן החשובות ביותר בתפעול הבית שבו אנו חיים. בעת שיפוץ, כדאי מאוד להתייעץ בבעלי מקצוע בשני תחומים אלה, כדי שהבית המשופץ יהיה יעיל, מתפקד בצורה מושלמת ונוח לחיים, בדיוק כפי שרציתם אותו.

בענין האינסטלציה כדאי לזכור, שמדובר בשני תחומים: הראשון, אספקת המים הנקיים לבית לצורכי מקלחת, שטיפת כלים, כביסה וכד', והשני – התקנה נכונה של מערכת ניקוז הנוזלים מן הבית באמצעות צינורות ביוב. מומלץ להעסיק אנשי מקצוע בעלי ותק וניסיון בתחומים אלה, בעיקר אם שיפוץ מערכת האינסטלציה דורש התמודדות עם צנרת ישנה, סתימות, לכלוך במערכת הצינורות של הבית וכד'. כדאי לקחת בחשבון, שכאשר מדובר בדירות או בבתים ישנים במיוחד, עלול להיות צורך להחליף את כל הצנרת הקיימת בבית ולהתאימה לצרכים המודרניים. זו הוצאה ניכרת, בעיקר אם יש צורך להרים מרצפות לצורך ביצוע העבודה בתוך הבית, או לחפור תעלות כדי להחליף את הצנרת שמחוץ לבית. לכן כדאי להביא מומחה, שיבדוק את מצב הצנרת של הבית ואת מצב צינורות הביוב, כדי שיוכל להמליץ מה ניתן לשימוש עתידי ומה יש צורך להחליף.

זכרו!

התקנה לא מוסמכת ולא נכונה של מערכת האינסטלציה הבבית המשופץ עלולה להיות מסוכנת מאד לבריאותכם, במקרה שלא נעשית הפרדה נכונה בין מערכת המים למערכת הביוב!!!

חברת חוליות אגשח מציעה מגוון מוצרי מים אפורים, ברזים, צינורות פלסטיק ועוד. צרו איתנו עוד היום לקבלת מפרט והצעת מחיר!




מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב