דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


מרקום- תפיסה חדשה בעולם השיווק 

מאת    [ 23/05/2012 ]

מילים במאמר: 367   [ נצפה 2299 פעמים ]


המונח מרקום הולך ותופס מעמד בעולם השיווק והפרסום, וחברות רבות מוסיפות למחלקת השיווק שלהן פונקציה ספציפית שתעסוק בנושא זה. במה בעצם מדובר? ובכן ,מרקום הינו קיצור של המונח השיווקי  MARKETING COMMUNICATIONS – תקשורת שיווקית, ומאגד בתוכו את כלל הפעילות השיווקית של החברה כלפי גופים חיצוניים, באמצעות כלל הכלים העומדים לרשותה- אינטרנט, פרסום דיגיטלי, חומר מודפס, כנסים מקצועיים , אירועים שיווקיים, טלויזיה ועוד. השימוש במונח מרקום החל לפני למעלה מעשור בחברות ההייטק, אך כיום מתפשט לתחומים רבים אחרים, כולל מוצרי צריכה.

המטרות השיווקיות של המרקום
עם כניסת האינטרנט כאפיק שיווקי ופרסומי מרכזי בעולם הצרכנות, והתרחבות מגוון אמצעי הפרסום בעשורים האחרונים, נוצר הצורך בחברות ופירמות רבות ליצור אחידות במסר אותן הן מעבירות לציבור. תפקידי המרקום (ומנהלי מרקום בחברה) הוא ליצור מעטפת אחידה של שפה שיווקית, מסרים וסטנדרטים, שיכללו את כל מוצרי ושירותי החברה בכל ערוצי הפרסום והתקשורות השונים מול ספקים, סיטונאים וקהל הצרכנים. מבחינה פנים ארגונית קיימות מספר שיטות לשילוב התחום בחברה: החל ממינוי מנהל מרקום העוסק בעצמו בתיאום בין ערוצי השיווק השונים (בדרך כלל בחברות קטנות), דרך מינוי מנהל מרקום בכיר האחראי על תאום וניהול מנהלי שיווק אחרים בחברה, ועד למיקור חוץ לחברות שיווק ופרסום המתמחות בנושא. למעשה כמעט כל עצמאי המשווק את עצמו בצורה כזו או אחרת מנהל תהליכי מרקום, גם אם הוא לא מודע לקיומו של המושג המקצועי.

מרקום - אמצעים וערוצי שימוש
מנהלי מרקום עושים שימוש בכלל ערוצי התקשורת, השיווק והפרסום המעבירים מסרים ומידע מהחברה החוצה. החל מפרסום, כתבות ויחסי ציבור באינטרנט, דרך אמצעי פרסום דיגיטאליים ברדיו ובטלוויזיה, וכלה בעיצוב האריזות, החומר המודפס ותערוכות רלוונטיות. בנוסף, כולל התחום ערוצים כמו יחסי ציבור, דוברות וקידום מכירות באמצעים שונים. מרקום כולל את התפיסה העיצובית והפרסומית אשר יורדת עד לפרטים הקטנים ביותר בהתנהלות החברה, ומשפיעה למשל על אופן עיצוב המשרדים ואזורי העבודה, באופן שיתאים לתפיסה הכוללת.

קהל המטרה של מנהלי המרקום ותקשורת שיווקית
מנהלי המרקום עובדים מול כלל ממשקי החוץ של החברה, כמו עיתונאים וכתבים מכל תחומי התקשורת העוסקים בהיבט זה או אחר בחברה ובמוצריה, אנשי כלכלה (בנקאים, אנליסטים ואנשי בורסה) המשפיעים על ערכה, עובדים ועובדים פוטנציאלים, וכמובן קהל הצרכנים. בסופו של דבר, תהליך מרקום נכון אמור ליצור תדמית ומסר אחידים אשר אמורים לחזק את תדמיתה של החברה, להשפיע על רווחיה ולהעלות את ערכה הכלכלי.


רונן צור - מקדם אתרים




מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב