דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


גם אתם סובלים מדלקות אינטימיות? 

מאת    [ 21/05/2012 ]

מילים במאמר: 407   [ נצפה 2013 פעמים ]

דלקות בנרתיק הן תופעה נפוצה מאוד. 75% מהנשים סובלות מהן לפחות פעם בחיים. 35% מדווחות על דלקות חוזרות, ו-70% מהגברים שקיימו אתן יח­סים חד?פעמיים סובלים גם הם.

הנרתיק מאוכלס באופן קבוע בחיידקים, ובייחוד בחיידק הנקרא ?לקטובצילוס?, השומר עם הור­מון האסטרוגן על רמת חומציות אופטימלית של 4.5 יחידות(PH). הסיבה העיקרית לדלקות בנרתיק היא שינוי ברמת החומציות, זיהום חיצוני וירידה ברמת האסטרוגן האופיינית לגיל המעבר. הסימ­נים האופייניים לדלקת בנרתיק כוללים הפרשה מוגברת מהנר­תיק בגוון ובריח חזקים, וגרד או צריבה. אם לא מטפלים בזה יופיעו כאבים חזקים, בעיקר במתן שתן וקיום יחסי מין, ולעתים דימום קל.

דלקות הנרתיק נחלקות לא­רבעה סוגים עיקריים: פטרייה, דלקת חיידקית, דלקת ויראלית, ודלקת הנגרמת מחדירת פר­זיט. פטרייה היא השכיחה ביותר ו-75% מהנשים התנסו בה. הדלקת נגרמת מפטרייה בשם ?קנדידה? ומתפתחת בדרד כלל במקרים של נטילת אנטיביוטיקה, בהיריון, בקרב נשים עם סוכרת ידועה או סמויה, ונשים שתזונתן עתירת פחמימות. נטילת אנטיביוטיקה הורסת חלק מהחיידקים הטובים בגוף, ורמת החומציות בנרתיק יורדת, ומתפתחת פטרייה. לכן, אחת מתרופות סבתא היא לשטוף את הנרתיק בחומץ מהול במים. בקרב נשים הרות וסוכרתיות המ­ערכת החיסונית מוחלשת. הפט­רייה מנצלת את המצב ומתפרצת.

הטיפול בפטרייה פשוט וקל - בנרות או משחה למספר ימים. טיפול נוסף כולל שני כדורים במשד 3 ימים. לעתים רחוקות הפטרייה הופכת לכרונית, ונדרש טיפול קבוע אחת לשבוע, ל-6-3 חודשים. איזון הסוכרת יחיש את ריפוי הפטרייה.

דלקת חיידקית מורכבת מכ­מה סוגים. הקשים שבהם גורמים למחלת הסיפיליס (עגבת) והזיבה, העלולים לגרום ללידה מוקד­מת וזיהומים ברחם לאחר הלידה. הטיפול ניתן באנטיביוטיקה, וב­מקרים קשים נדרש עירוי וטיפול אנטיביוטי דרך הווריד.

דלקת ויראלית מופיעה בש­לושה סוגים, בהם הרפס המופיע בשלפוחיות בנרתיק. הנגעים מטופלים בתרופות, אך עלולים לחזור עד שהמערכת החיסונית מתחזקת. סוג נוסף הוא וירוס הפפילומה, שנחשב גורם העיקרי לסרטן צוואר הרחם. באחרונה פו­תח חיסון המומלץ מגיל 9 עד 45.

דלקת פרזיטית נגרמת על ידי פרזיט בשם ?טריכומונס? החו­דר לנרתיק. 70% מהגברים יחלו לאחר קיום יחסי מין חד פעמיים עם נשים הנושאות אותה. נשים נדבקות בה בשיעור גבוה מאוד. במקרה כזה חייבים לטפל אוטומ­טית גם בבן הזוג. הטיפול תרופתי ומהיר (פלאג?יל 2 גרם דרך הפה). במקרה שקיימת דלקת, לאשה מו­מלץ להימנע מקיום יחסי מין עד להחלמה מלאה; ללבוש תחתוני כותנה; לוותר על מכנסיים צמו­דים; להימנע מספורט כמה ימים ולאפשר לגוף לרכז אנרגיה לרי­פוי הדלקת; ולאכול פחות.

מגמה שתופסת תאוצה היא המלצת רופאים למטופלות ליטול כדורי פרוביוטיקה, יחד עם אנ-טיביוטיקה. בעבר, הגינקולוג היה רושם לאשה אנטיביוטיקה לריפוי הדלקת בנרתיק, ובמקרים רבים, כעבור זמן קצר התפתחה פטרייה חדשה. הטיפול בפרוביוטיקה מע­לה את רמת החיידקים הטובים, עושה את הגוף עמיד יותר לדל­קות, וחוסך הופעת פטריות חוזרות.

 

 

ד"ר לחמן הוא בוגר הפקולטה לרפואה בטכניון ומומחה בכיר לגיניקולוגיה ומיילדות ומנתח בעל מוניטין.

אילון לחמן נחשב לרופא מהשורה הראשונה בזכות רמתו המקצועית הגבוהה והשיטות החדשניות אותן הוא מיישם בעבודתו. כיום מנהל איילון לחמן שתי קליניקות משגשגות: האחת ליד בית-חולים "אסותא" בתל-אביב והשנייה באילת. הוא מנתח בכיר בבית חולים "אסותא" ומיילד באופן פרטי




מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב