כיצד ליצור ניוזלטר אפקטיבי?
תקשורת אפקטיבית עם לקוחות היא תורה בפני עצמה.
ריכזנו עבורכם טיפים חשובים, על מנת לעבור את מחסום הספאם ולהגדיל את אחוז הפתיחות וההקלקות של הניוזלטר. הניוזלטר של חברתכם הוא הפנים של החברה, ולכן הוא צריך לקבל התייחסות ראויה.
הגדירו מטרות ויעדים:
מיהו קהל היעד של הדיוור?
מהי מטרת הדיוור? שמירה על קשר?העברת מידע? השקה חדשה? הגדלת נתח הלקוח?
האם יש דובר ואם כן, מיהו הדובר? לדוגמא, בעל העסק במקרה של עסק משפחתי, או מקרה שבו בעל העסק האו אישיות מוכרת.
באיזו שפה וטון דיבור עליכם להשתמש?
מהם האייטמים המרכזיים שתרצו לכלול? נסו לחשוב בהכללה ולאפיין תבנית HTML קבועה לדיוור.
2. חשבו על קהל היעד שלכם- וספקו לו מידע שימושי ורלבנטי. לא קל להתבלט בים הניוזלטרים שהלקוח מקבל מדי יום ואין טעם להעביר מסרים מעייפים, שיגרמו להסרות. זה בוודאי לא ישרת את מטרותיכם. אם מטרת הדיוור למשל, היא לאחל חג שמח, אפשר גם לחשוב על תוספת מעניינת, כגון: פעילות אינטרנטית או פייסבוקית רלבנטית, או מבצע ללקוחות קיימים, שמקבלים את הניוזלטר.
3. חפשו השראה- בין אם זה ניוזלטר שאהבתם את העיצוב שלו, או אתר אינטרנט מענין, שהעביר את המסר בצורה טובה, הם יכולים להוות עבורכם השראה.
4. תמונות
חלק משרותי האימייל הפופולריים ביותר, כמו: ג’ימייל ואאוטלוק, אינם מציגים תמונות כברירת מחדל. לכן לא מומלץ שכל הדיוור שלכם יורכב מתמונות בלבד. מומלץ לשמור את התוכן החשוב – הכותרות, הקישורים וההנעה לפעולה – כטקסט דינמי.
5. אמנם תמונה אחת שווה אלף מלים, אבל גם המסרים והניסוח שלהם חשובים מאוד ומסייעים בהשגת המטרה.
6. תקשורת ישירה ומפולחת- מערכות הדיוור המקצועיות, מאפשרות שתילת שדות אישיים, כגון: שם הלקוח, תאריך הלידה שלו, מספר המל שלו, מספר כרטיס המועדון שלו ועוד... שדות דינמיים אלה יוצרים הבדל עצום בין דיוור אחיד לכולם לבין דיוור אישי, המהווה "בול קליעה" עבור לקוחותיך.
7. שימו לב לקוד (או שתתנו למתכנת שלכם לשים לב לקוד)-
קרה לכם פעם שראיתם את רותו דיוור בגרסאות שונות בשתי תוכנות אימייל שונות? בטוח שכן. ישנן למעלה מתריסר תוכנות אימייל, וכל אחת מהן יודעת לקרוא אחרת HTML או CSS. מכיוון שכך, הדרך היחידה לעצב קמפיין שיראה אותו הדבר בכל תוכנות האימייל היא להשתמש בטבלאות עבור העימוד. גרוע מכך, חלק מתוכנות האימייל מתעלמות מ-CSS שמופיע ב-head של המסמך, ומותירות, משום מה, אזורים מעוצבים ב-body בלבד. שרותי מייל אחרים, כמו ג’ימייל למשל, מתעלמים מכל פקודת CSS מלבד זו שמופיעה ב-inline. לכן, אם בכוונתכם להשתמש ב-CSS, כדאי שהפקודות יופיעו רק ב-inline של הקוד. אחרת, כנראה שחלק ניכר משירותי האימייל המרכזיים לא יוכלו לקרוא אותן.
הנה מספר עצות:
• עדיף להשתמש בטבלאות מקוננות במקום Pading ו-Margin, שחלק משרותי האימייל קוראים אחרת.
• השתמשו רק בהגדרות ה-CSS המלאות, ולא בקיצורים המקובלים.
• המנעו משימוש בתמונות בפורמט png, משום שחלק מהשרותים לא מציגים אותן.
• ציינו במפורש את ה-margin של כל פסקה. ברירת המחדל משנה מאוד בין התוכנות. לחילופין, כאמור, השתמשו בטבלאות מקוננות.
תמר נדלר הינה מנכ"ל חברת 2link המתמחה בניהול מועדוני לקוחות וניהול תהליך של תקשרות אפקטיבית עם לקוחות. החבר עובדת עם מגוון לקוחות, כמו למשל: סטודיו סי, סבון של פעם, הרץ, דה נורת'פייס, ואנס, מקורות ועוד. פרטים נוספים ב: http://www.2link.co.il
>