דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


רצפות עץ 

מאת    [ 21/05/2012 ]

מילים במאמר: 398   [ נצפה 1682 פעמים ]

רצפות עץ או בשמם הידוע יותר פרקטים הפכו לאחד מסימני ההיכר לבנייה החדשה, המודרנית והצעירה של ימינו. את רצפות עץ אנחנו פוגשים בעיקר בחדרי הילדים, שם המגע עם העץ נעים, חמים ורך יותר מאשר אבן הגרניט הקיימת ביתר חלקי הבית. התגברות הביקוש רצפות עץ הפך את התחום לאחד הפופולאריים ביותר בבנייה של ימינו, ולכן שוק הפרקטים הלך והתרחב בשנים האחרונות ומגוון רחב של סוגים, מידות, איכויות וכמובן עיצובים מוצעים כיום לקהל הרחב ולבעלי עסקים המבקשים לתת לעסק שלהם צורה מסוגננת ומעוצבת.

רצפות עץ סינתטיים

שוק רצפות עץ מחולק כיום לשלושה סוגים עיקריים: הפרקטים הסינתטיים, השכבתיים או אלו המאסיביים המורכבים מעץ מלא ומכונים פרקטים גושניים. הסוג הסינתטי של רצפות עץ  הוא זה המכונה גם "דמוי פרקט" והוא בנוי ממספר שכבות אותם מצמידים אחת מעל השנייה עד שמקבלים את צורת הפרקט. סוג זה נחשב לזול בשוק הפרקטים, עמיד וגם קל יחסית להרכבה. יחד עם זאת, חשוב לזכור רצפות עץ אלו רגישות מאד למים, אורך חייהם קצר יחסית לאור השחיקה הנעשית בהם, וכן הפרקט אינו אקוסטי ובולם רעשים לאור התקנתו.

רצפות עץ שכבתיים

סוג פרקט זה מכונה כך לאור העובדה שמדובר במספר שכבות מעץ המודבקות זו על גבי זו. ההדבקה נעשית ישירות על מרצפות הקרמיקה או הבטון, מה שנותן את מידת האקוסטיקה המרבית וגם אינה ניתנת לתזוזה רבה לאור שינויי לחץ וטמפרטורה. כמו כן, הפרקט השכבתי נשמר לאורך שנים, וכך גם האסתטיות שבו הנשמרת אף היא. יחד עם זאת, חשוב לציין רצפות עץ העשויות באופן שכבתי רגישות מאד לשריטות, וכן ניתנות למעיכה על ידי הזזת רהיטים ממקום למקום.

רצפות עץ מאסיביים   

סוג פרקט זה נחשב לאחד האיכותיים ביותר, כשהוא עשוי כולו מעץ מלא, וניתן לרכוש אותו במספר גוונים תוך שימונו בלכה או שמן המיועד לעצים. שיטות ההתקנה דומות לאלו של הפרקט השכבתי, ויתרונותיו ברורים כשבראש וראשונה, לאחר התקנתו ניתן בהחלט לומר שמדובר יהיה בפרקט היכול להחזיק לכל החיים. עמידותו גבוהה ביותר אך מי שרוצה לחדשו, אין כל בעיה לעשות זאת. אולם, לאור איכותו הגבוהה של רצפות עץ אלו יש לזכור שמדובר בפרקט יקר אשר גם עלות התקנתו ואחזקתו גבוהה מהפרקטים האחרים. 

הוספת רצפת עץ לבית או לגינה – פרקט, הינה תוספת עיצוב מרהיבה. ניתן לומר כי ברוב המקרים רצפת פרקט, משתלבת עם כל עיצוב של חדר. בנוסף, הוספת רצפת פרקט לגינה מהווה תוספת יוקרתית ביותר. השילוב של עץ לעיצוב בגינה או הבית מהווה ללא ספק תוספת לעיצוב ומעניק יוקרה. 

תודה רבה, כמיסה מחסן עצים כפר יעב"ץ




מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב