דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


הסילבסטר ותרבות האינסטנט 

מאת    [ 02/01/2008 ]

מילים במאמר: 478   [ נצפה 2992 פעמים ]

כל שנה בשבוע האחרון של חודש דצמבר חוזר אותו ריטואל, שואלים מה אתה עושה בסילבסטר? ואז מתחילות תגובות בעד או נגד. הרי מי מאיתנו לא קיבל את המייל המספר מי היה סילבסטר וכמה יהודים רצח, כולנו כבר יודעים שבאושוויץ הסילבסטר היה סיבה טובה לרצוח יהודים. נמאס די, הרי בטוח שכאשר ישראלי חוגג סילבסטר הוא עושה זאת לא בגלל אהבתו והערצתו לאותו אפיפיור, אלא, אם יש סיבה למסיבה למה לא לחגוג? ישראלי לא אוהב לצאת פראייר, ישראלי לא יתן ש"ידפקו" אותו, אם יש סיבה כזאת או אחרת ונוכל לחגוג למה שלא נעשה זאת? הרי בטוח שאם ננצל את המאורע נוכל למצוא מסיבה איכותית,אולי אפילו נוכל להכיר מישהי בשביל להתנשק איתה בחצות.
בעבר חשבתי שלצאת בסילבסטר זה בעייתי בגלל ההיסטוריה של היום. כיום, אני חושב שהבעיה היא לא בכך, לצערינו באושוויץ מתו יהודים בכל תאריך בלוח השנה (הי"ד) ולאורך כל ההיסטוריה מנהיגים של עמים אחרים רצו להשמידנו ולהורגנו,אז לא נצא אף פעם? ברור שנצא. הבעיה היא בתפיסת העולם שנטמעת עקב כך. זוג אוהבים אשר היה יוצא בסילבסטר היה עוקב אחרי מחוגי השעון ומחכה לשעת הש', זה דבר נהדר אשר מדליק אור ירוק ענק בראשם של שני מהאוהבים ונותן לשניהם את הלגיטימציה לעשות צעד קדימה ולהתנשק בפעם הראשונה או אפילו בפעם האלף. הבעיה מתחילה שקבוצות חברים וחברות פנויים פנויית באים לפאב, מסיבה וכו', ואז לפתע בלי משים לב השעון מראה דקה לחצות, כמובן שחבורת הפנויים פנויות לא שמו לב לכך בכלל. פתאום מתחלפת המוזיקה ומתחילה ספירה לאחור , הקהל מתחלק לשניים, הזוגות והפנויים, או אלו שבטוחים שבחצות יתנשקו ואלה שמתחילים לסרוק אחר מישהי כמותם. ואז מגיע הרגע, הרגע שחיכיתם לו או הרגע שהייתם מעדיפים לבלות בשירותים או בכל מקום אחר בו אף אחד לא ישים לב והבושה תימנע. לרוב, עקב לחץ מטורף ורצון לקיים מנהגים ומצוות בד"כ יתאחדו הפנויים עם הפנויית ויתנשקו רק על מנת לקיים את מצוות היום. התחשבות מדהימה שאין דומה לה,סולידריות שכזו.
אותו מנהג חשוב אפילו אולי מצווה, הורסת את היופי והייחוד של תגובות שרשרת הנחוצה בקשר זוגי. התרבות המערבית של זמרים אינסטנט, רקדנים אינסטנט וכו' רוצה לייצר קשר אינסטנט. הרי כיום לא מתחילים עם מישהי יוצאים כמה פעמים, מתנשקים מהדקים את הקשר ואז מתנים אהבים. היום אין סדר, רוצים להשיג מטרה באופן מהיר ועם טעם לוואי. בעידן שהבישול הפך לדבר שנעשה במיקרו ורקדן זה אחד שעובר מסך וקיבל כמה מאות סמסים אין סדר. היום הסקס הפך לדבר אשר אמור לבוא בסוף היציאה. מהטלויזיה ומהסרטים קיבלנו את הנוהג שנשיקה וסקס אפשר להשיג באופן מהיר אז למה להשקיע? אם אני יכול גם לצאת לפאב ובאותו יום גם להתנשק וגם אולי לסיים את הערב בדירה עם מישהי למה שנעבוד בדרך הקשה? אם אני רוצה להיות רקדן, זמר או שחקן למה לי להשקיע שנים רבות עם אוכל להשיג זאת ע"י תוכנית טלויזיה וכמה סמסים?
תרבות האינסטנט הזאת משפיעה על כל מהלך החיים ויוצרת אשליה שיש לנפץ. זה אמנם מביא רייטינג ומעביר את הזמן נהדר אבל אף אחד לא מבטיח לנו שהתהליך בדרך להשגת המטרה אמור להיות מלא זוהר וקסם ובטעם טוב.
ברצוני להעלות על הכתב נושאים אקטואליים אשר לדעתי טוב שיהיו חלק מהשיח הציבורי היומיומי
אשמח לקבל תגובות במייל yair82@nana10.co.il



מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב