דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


אופציות דולר 

מאת    [ 20/05/2012 ]

מילים במאמר: 425   [ נצפה 2264 פעמים ]

אופציות דולר

אוכלוסיות שונות עושות שימוש במסחר בבורסה, על מנת להגדיל את רווחיהן או לחילופין להגן על עצמן מפני ירידה ברווחים כתוצאה משינוי כיוון השוק בכל הנוגע לסוגי הסחורות בהן הם מחזיקים. הכלים הפיננסיים בהם הם משתמשים לפעמים פשוטים להבנה ונוחים לשימוש גם עבור סוחרים מתחילים.

יתרונות המסחר באופציות

קחו למשל את התחום אופציות בינאריות. תחום זה נחשב למקום טוב להתחיל לקבל בו את ניסיון המסחר בשוק ההון היות והוא מאפשר להגדיר מראש פרמטרים רבים ועקרוניים הנוגעים לעסקה העתידה להתבצע. כך, ניתן להגדיר מראש לא רק מה יהיה סוג הסחורה אליו מתייחסת העסקה, אלא גם מה הצפי לגבי שינוי השווי שלו בשוק, מה תאריך היעד שבו הסחורה עתידה להחליף בעלים ומה גובה התשלום אותו מוכן הסוחר לשלם למי שכותב את האופציה, בתמורה לזכות לקנות או למכור את הסחורה במחיר נתון בעתיד. אחד מסוגי הסחורות (כלומר נכסי הבסיס) עליהן כותבים אופציות הינו אופציות דולר.

מהן אופציות דולר?

בדומה לאופציות על צמדי מט"ח אחרים, אופציות דולר מגדירות את הזכויות של המחזיק בה לגבי סחר בדולר לעומת השקל בנקודת זמן עתידית. כל אופציית דולר מתייחסת לכמות קבועה של 10 אלף דולר, כלומר סוחר הקונה אופציות דולר, רוכש זכויות לקנות או למכור בעתיד 10 אלף דולר תמורת סכום בשקלים, הנקבע במעמד כתיבת האופציה.

בדומה לאופציות מסוגים אחרים, אופציות דולר הינן בעלות תאריך פקיעה המוגדר מראש והוא יום ראשון האחרון בכל חודש זוגי, שהוא יום מסחר. ניתן ליצור אופציות חצי שנה לפני מועד פקיעתן. כלומר , מי שכתב אופציה בינואר, יכול להגדיר כי מועד פקיעתה יהיה באחד משלושה תאריכים נתונים: יום ראשון האחרון בחודש פברואר, יום ראשון האחרון בחודש אפריל או יום ראשון האחרון בחודש יוני, תחת ההנחה שימי ראשון אלו הם ימי מסחר.

אופציות דולר זו אופציה אירופאית, לכן ניתן לממש אותה רק ביום הפקיעה ולא לפני כן, כפי שניתן באופציות מסוגים אחרים. סוגי אופציה אפשריים הם אלו המאפשרים זכות קניית דולרים במועד פקיעת האופציה (אופציית CALL ) או כזו המאפשרת מכירת הדולרים כאשר האופציה פוקעת (אופציית PUT ).

מתי משתמשים במסחר של אופציות דולר?

בדומה ליתרונות הקשורים במסחר בסוגי וצמדי מט"ח אחרים, אחד היתרונות של אופציות דולר הוא הגנה עבור אותם הסוחרים להם יש סחורה או התחייבויות פיננסיות שעלולות להינזק אם ישתנה שער הדולר. מי שמשכיר נדל"ן וגובה את ערך שכר הדירה בדולרים למשל, ירצה להגן על עצמו מפני מצב של ירידה חדה בערך הדולר. במקרה של ירידה כזו, כדאי שתהיה ברשותו האפשרות למכור דולרים במחיר גבוה מערכם בשוק, על מנת ליצור רווח שיכסה על ההפסד הנובע מהירידה בשווי הנדל"ן. במקרה כזה, אופציות דולר מסוג CALL ישרתו את המטרה.

בניית אתרים מקצועית באינטרנט על ידי מעצבים עם 20 שנות ניסיון קידום אתרים בגוגל ובמנועי החיפוש על ידי מומחים




מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב