דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


לעבוד כחוקר פרטי 

מאת    [ 20/05/2012 ]

מילים במאמר: 379   [ נצפה 2103 פעמים ]

לעבוד כחוקר פרטי.

אז, כשהיינו קטנים, מי מאיתנו לא קרא ספרי מתח ותעלומות, תוך הערצה עמוקה לגיבור הסיפור, החוקר המהולל...?! כנראה שכולנו קראנו ונהנינו אך אחדים מאיתנו המשיכו לחלום על התעלומות, אחדים מאיתנו המשיכו להרגיש את הרצון הזה להיות בראש הצוות שפותר את החידה, בקיצור, רצון גדול להיות חוקר פרטי.

אז מה עושה חוקר פרטי?

חוקר פרטי, הוא בעצם חוקר שנשכר באופן פרטי על ידי אדם העומד בפני מצב המעמיד אותו בסיטואציה שבה הוא זקוק לאמצעים ומידע שיסייעו לו לראות מתחת לפני השטח, לראות את מה שלא כל אחד יכול לראות בצורה מקצועית ועניינית. זה יכול להיות חשש לבגידת בני הזוג, זו יכולה להיות תחושת בטן של מנהל חברה שחש במעשה מרמה המתרחש באופן סמוי וזה אפילו יכול להיות מצב שבו אנו מחפשים נעדר שחשוב לנו למצוא (חבר ילדות, אהבה ראשונה ועוד). חוקר פרטי, הוא אותו אדם שנותן מענה לצורך הזה בפיתרון התעלומה, חוקר פרטי עוסק במגוון תחומים ובעזרת הידע שלו, החוש והניסיון הוא מסוגל לתת תשובה לכמה וכמה חידות ובעיות בחיינו.

מה עושים כדי להפוך לחוקר פרטי?

חוקר פרטי הוא ללא ספק מקצוע חשוב ויוקרתי, התחום נע בין משרדים פרטיים ואף לחברות שלמות שמתמקצעות בתחומים ספציפיים. באופן מפתיע, למרות כל זאת, לא נדרש מחוקר פרטי ללמוד אף לא דבר אחד! אין מוסד אקדמי שמכשיר חוקרים פרטיים ואין קורס רשמי שחובה להשתתף בו על מנת להפוך לחוקר פרטי. חוקר פרטי בעל רישיון אינו מחויב למסגרת לימודית כלשהיא.

אז מה כן נדרש כדי לקבל רישיון של חוקר פרטי?- ניסיון! חוקר פרטי צריך לעבור התמחות כחלק מעבודתו במשרד חקירות תחת השגחתו והנחיתו של מאמן מורשה (בעל המשרד). ההתמחות חייבת להתפרס על מינימום שלוש שנים. בעצם על אף שאין חובה לעבור לימודים תיאורטיים, בשטח נדרשות שלוש שנות ניסיון! במהלך השלוש שנים, המתמחה מתנסה ברוב סוגי החקירות, כמו מעקבים, חקירה בכיסוי ועוד. חוקר פרטי מתלמד חייב לעבור מבחן מטעם משרד המשפטים על מנת לקבל רישיון לעסוק בחקירות פרטיות. את המבחן ניתן לעשות כבר אחרי שנה וחצי של התלמדות אך בכל מקרה- את שלושת השנים של ההתנסות יש לסיים ללא קשר למבחן עצמו.

נציין לסיום, שישנם קורסים רבים המיועדים לחוקרים פרטיים, כמובן שהידע עשוי לתרום רבות לחוקר המתהווה אך על מנת לקבל רישיון, חובה לעבור את ההתנסות בשטח תחת פיקוח במשך שלוש שנים.

בהצלחה!




מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב