דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


מה כדאי לברר לפני הרשמה לטיול מאורגן לסין 

מאת    [ 19/05/2012 ]

מילים במאמר: 766   [ נצפה 2283 פעמים ]

אם בחרתם לטייל בסין ולשם כך להצטרף לטיול מאורגן, מן הסתם צפויה לכם חוויה מרתקת. מאחר וקיימות מספר רב למדי של ספקיות בתחום, והשוואת מחירים גולמית איננה בהכרח מהלך נכון.  להלן צרור עצות שכדאי לקרוא במידה ועדיין לא נרשמתם:

1-חיפוש באינטרנט

   לצורך ביצוע חיפוש באינטרנט, הקישו תחילה את המילים טיול מאורגן ובצעו חיפוש. לאחר קבלת התוצאות, הוסיפו בשדה החיפוש את המילה סין. בצורה זו הסיכוי לקבל את כלל המגוון הקיים גדול יותר, ולמיטב ידיעתי תקבלו בשיטה זו את כל ההצע הקיים בארץ.

2-סינון ראשוני

  עליכם להחליט מה מתאים לכם בהתאם למשך הטיול ואופיו. אין דומה טיול של 7 ימים בביג'ינג שחלק נכבד ממנו מוקדש לקניות בשווקים המהווה חוויה בפני עצמה, לטיול גאוגרפי של 17 יום הכולל את חבל סצ'ואן.  המונח טיול גאוגרפי מציין על פי רוב טיול עומק. טיול זה כולל לפעמים אתרים יחודיים  והסברים רחבים ומקיפים במהלך הטיול. הקדישו מעט זמן לשיטוט באתרים אלו לצורך קבלת מושג ראשוני לגבי אופי הטיולים המוצעים.

3- מיון

  לאחר שבחרתם את המסלול שנראה לכם מתאים חיזרו לתוצאות החיפוש הראשוני והוסיפו את מספר הימים העדיף. רצוי להקליד בשדה החיפוש מספר ימים לבחירה. לדוגמא אם בחרתם טיול של 12 יום, הקלידו בשדה החיפוש את הספרות 11 12 13 ו 14. מסלולי הטיול והמקומות שבהם נהוג לבקר דומים מאד ברוב החברות בטיולים בעלי אותו האופי.

4-צימצום אפשרויות

  הכינו טבלה בת כ 6 עד 8 עמודות. הכנסו לאחד מאתרי האינטרנט,. רישמו בעמודה הימנית של הטבלה שהכנתם, את כל היעדים בהם עובר מסלול הטיול כמו גם את מספר הלילות בכל מקום. מלאו מול כל יעד את שמות האתרים המתוכננים לביקור בכל יעד. לדוגמא שאנגחאי-הגטו היהודי, גני Yu , מגדל תצפית, שיט, וכדומה. מאחר וברוב החברות המסלולים דומים, הטבלה תתאים למרביתם. בחברות בעלות מסלולים יחודיים, האתרים היחודיים יבלטו לעין בטבלה זו. כמו כן רישמו את מספר ימי הטיול נטו, בניכוי זמני טיסה. אל תשכחו לרשום את מספר הארוחות הכלולות במחיר (ארוחות בוקר בבתי מלון בסין, כלולות תמיד, אבל כדאי לוודא).

חשוב! סמנו בטבלה איזה מן הפעילות כלולה במחיר הטיול ואיזה פעילות הנה פעילות בחירה(optional). פעילות הבחירה מצוינת בדפי המידע או במפורש ככזו, או בנוסח כמו "תוכלו לבקר..." לחליפין .."ניתן להצטרף.."

רוב המארגנים בוחרים בקפידה את "פעילויות הבחירה" וממומלץ בחום שלא להחמיצם.

דפדפו בין הספקים השונים ומלאו את הנתונים בטבלה שהכנתם.

5-השוואת מחירים

  סמנו בטבלה  את מחיר הטיול. למחירי הטיולים בעלי מרכיב optional יש להוסיף על פי רוב כ $200 לאדם בממוצע. תעריף זה משתנה במדה ומדובר בפעילויות בחירה חריגות. סמנו לכם כ 3 חברות מתוך הטבלה בכל טווחי המחיר. לא לשכוח שההשוואה צריכה להתבצע כנגד זמן הטיול נטו. חשוב לבדוק את זמני הנחיתה וההמראה בסין והאם קיימת פעילות באותו היום. לדוגמא, התייצבות בנמל התעופה לטיסת אלעל מבייג'ינג, הנה בשעה 7 בערב לערך. חשוב לבדוק מהי הפעילות המתוכננת לאותו היום (גם קניות בשווקים המפורסמים של העיר, באותו יום, מתקבלות בברכה על ידי מרבית הנוסעים).

6-בחירת החברה המארגנת

  הכנסו לאתרים של החברות שסימנתם, או התקשרו אליהם ישירות ונסו לברר את מיקומם, איכותם והמדרוג של בתי המלון. במדה וכבר קיימת רשימה של בתי מלון, הכנסו לאתרי האינטרנט של בתי מלון אלו ונסו להתרשם. נסו גם לברר טלפונית האם יש למארגן הסכם התקשרות עם הספק המקומי והאם ההסכם כולל התנייות כל שהם לגבי איכות כלי הרכב שישמשו להסעת המטיילים.

 לפעמים מחיר נמוך עלול לבוא לידי ביטוי בפרמטרים הללו. תנסו לכמת פרמטרים אלו על סמך הנתונים שאספתם ותנו ציון מאחד עד עשר לארגומנט זה. סמנו בטבלה את הציון וחיזרו לשלב 5 "השוואת מחירים" בזמן ההשוואה זכרו שחברה המספקת טיולי איכות במלונות  5 כוכבים מן הסתם תציע מחיר שונה והדבר נתון לשיקול דעתכם. לא לשכוח לבדוק אם תאריכי הטיול מתאימים לכם.

7-קבלת החלטה

  במדה ובתהליך הבחירה המוצע הצלחתם לאבחן ספק אחד או שניים הנראים לכם ביותר, קיראו בקפדנות את ה"תנאים הכללים" שכל      ספק מפרסם כמו גם את רשימת ה "כולל..לא כולל". כמו כן יש לבדוק האם יתכנו שינויים במחירים ומדוע. מיסים והטלים שונים לא תמיד נמצאים בשליטת הספק. בשלב זה ניתן לבדוק אצל הספק את המחיר המדויק של סיורי הבחירה.

8-הכנסו לסוכן הנסיעות או לספק והרשמו לטיול. במידה וסוכן הנסיעות יציע לכם טיול שונה, תוכלו לבדוק את הצעתו בהתאם לאותם השלבים.  

בשולי הדברים,

-נדרשת ויזה לסין. קבלת הויזה אורכת כשבוע. הפקת הויזה כרוכה בתשלום.

-חיפוש השוואתי רגיל הקיים באינטרנט אינו כולל את הפרמטרים שהמוזכרים בכיתוב שבכאן, לפיכך מומלץ לבצע את התהליך כולו

-מדריכי הטיולים לסין ברוב החברות, הנם מדריכים מנוסים ויודעי דבר. בזמן שאתם עורכים קניות, אל תבזבזו את כל כספכם. במדה ונהנתם בטיול ורוב הסיכויים שאכן תהנו, השאירו די הצורך לתיגמול המדריך לפחות בהתאם להמלצה ב"דף לנוסע" שתקבלו מהחברה.

 

טיול נעים ומהנה.

 

 

הכותב הנו מדריך טיולים לסין




מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב