דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


מידת אמינות הפוליגרף על פי מחקרים 

מאת    [ 18/05/2012 ]

מילים במאמר: 460   [ נצפה 2516 פעמים ]

מידת אמינות הפוליגרף על פי מחקרים

רוב מחקר השדה מנתחים את תקפות בדיקת פוליגרף על ידי השוואה בין שיפוט עיוור וקריטריון של הודאה. קבוצה של מחקרים כאלה הם מבית מדרשו של ריד. משותף לכולם הוא השימוש במדגם של תרשימי בדיקה , שתוצאתם אומתה באמצעות הודאה , ומסירת התרשימים לשיפוטם של   מספר בודקי פוליגרף. מספר התרשימים שהופקו מנבדקים אשמים היה זהה למספר התרשימים שהופקו מנבדקים חפים , הבודקים התבקשו לחוות את דעתם ביחס לאשמתו או חפותו של הנבדק בשיטת הבדיקה הגלובלית וחוות הדעת שנמסרה הושוותה לקריטריון .

לאחר שנמסרה חוות דעתם התברר כי אחוז ההסכמה עם הקריטריון שיקף את התקפות תשעים ושמונה אחוז.

קריטריון נוסף של מחקר לביסוס אמינות הפוליגרף הוא להשוות את ממצאי הפוליגרף כדי לאבחן את תוקפם הוא על פי הרשעה בבית המשפט. ההנחה היא שאדם שנמצא נגדו מספיק ראיות עד כדי הרשעה הוא האיש הנכון שביצע את המעשה המיוחס לו . את ממצאי הפוליגרף לקריטריון ההרשעה השוו ומצאו כי תשעים ושבע אחוז מבין הנבדקים האשמים (שהורשעו בבית המשפט) נמצאו דוברי שקר בבדיקת הפוליגרף שנערכה להם .

מחקר נוסף שנערך הוא בדיקת פוליגרף בתנאי מעבדה, שם מנסים לשחזר מצבים המאפיינים את המציאות ,דבר שמאפשר להם לשלוט בתנאי המחקר וכן בקריטריון לאשמה או לחפות. בדרך כלל משוחזרת בתנאי מעבדה עבירה פלילית, והנבדקים מודעים לכך שהם משתתפי ם בניסוי וזאת על אף שקשה לבנות מציאות של בדיקה בפוליגרף בתנאי מעבדה. תוצאות בדיקות פוליגרף בתנאי מעבדה הניבו תוצאות מאוד אמינות לגבי תקפותו של הפוליגרף , תקפותו בתנאי מעבדה הגיעו לכדי תשעים ושמונה אחוזים של אמינות בדיקת הפוליגרף.

עלפי המסקנה המתבקשת ממחקרים מקיפי שנעשו בקריטריונים שונים  תסתבר כי מידת האמינות של בדיקות פוליגרף הם גבוהות ביותר וניתן להסתמך על ממצאיו בנושאים רבים שדרושים בהם גילוי האמת. 

היכן לבצע את בדיקת הפוליגרף?

שלא כמו בעבר  כיום ניתן לבצע בדיקות פוליגרף במגוון רחב של נושאים במכוני פוליגרף הפזורים ברחבי הארץ. חלקם של מכוני הפוליגרף משויכים לאחד מאיגודי הפוליגרף בארץ או בחו"ל.

מאחר ומדובר בבדיקה שלעיתים חורצת גורלות לבני אדם ,חשוב לבצע את בדיקת הפוליגרף במכון בעל ניסיון רב ומוניטין בענף בדיקות פוליגרף.

מכון פוליגרף המשויך לאחד מאיגודי הפוליגרף הפועלים בארץ או בחו"ל ניתן לומר עליו כי בודקי המכון הינם בעלי השכלה והכשרה מתאימה לבצע בדיקות אלו.

מכון או בודק פוליגרף שאינו משתייך לאיגוד פוליגרף יתכן שאינו בעל הכשרה מתאימה שעלולה לגרום לשיבוש תוצאות הבדיקה לטוב או לרע.

חשוב לציין כי לעיתים תוצאות בדיקות הפוליגרף משפיעות השפעה מכרעת בחריצת הדין בבית המשפט או בבתי דין שונים וחשיבות בודק הפוליגרף הינה בעלת משמעות רבה לקבלת בדיקה מהימנה .

לסיכום :

בחירת בודק פוליגרף הינה משימה ראשונה במעלה לפני קבלת החלטה לבצע את הבדיקה במכון כלשהו .

יש לשים לב לכך שבודק הפוליגרף הינו חבר באחד מאיגודי הפוליגרף בארץ או בחו"ל ובכך יחסוך מעצמו מזמין הבדיקה  עוגמת נפש בתוצאת פוליגרף שגויה .

חי סוריא - WEBZ קידום אתרים.




מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב