דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


יתרונות לימודי רפואה באנגלית 

מאת    [ 18/05/2012 ]

מילים במאמר: 484   [ נצפה 8991 פעמים ]

מקצועות הרפואה בארץ הם בין המקצועות המבוקשים ביותר באקדמיה כיום. נתון זה הופך אותם גם למקצועות עם תנאי הקבלה הגבוהים ביותר, שהופכים את כל תהליך המיון והקבלה ללימודי רפואה, לעניין מתיש ומאתגר, שלרוב נצא ממנו בידיים ריקות. קל להבין מדוע, האלטרנטיבה של לימודי רפואה בחו"ל הופכת בשנים האחרונות לדבר מבוקש מאוד. עם התחלתם של תכניות לימודי רפואה באנגלית במוסדות אקדמאיים שונים בחו"ל, מהווה האופציה הזאת אף אפיק לימודים אטרקטיבי עוד יותר.
בשנים האחרונות, מגלים מוסדות להשכלה גבוהה שונים בחו"ל (באירופה וארה"ב בעיקר), את האופציה הגלומה ב"שוק" הסטודנטים הזרים. יותר ויותר מוסדות לימוד, טובים יותר וטובים פחות, מקימים מרכזים מתקדמים ותוכניות לימוד באנגלית שמאפשרים לסטודנטים לרפואה לבחור במסלול לימודי רפואה באנגלית.
אם בעבר, סטודנט שרצה ללמוד רפואה בחו"ל היה נדרש להשקיע לא מעט זמן והשקעה בלימודי השפה המקומית, בשביל שיוכל להתקבל וללמוד רפואה במדינה לבחירתו, כיום מנסים המוסדות לפתות את הסטודנטים בתכניות לימוד של 100% אנגלית. ממרצים שירצו באנגלית, ספרי לימוד באנגלית ומרכזי לימוד ייעודיים לסטודנטים זרים.
האנגלית אם כן, במוסדות המאפשרים לימודי רפואה באנגלית, היא מדד חשוב ביותר, ועל כן תידרשו להיבחן במבחני המיוןTOEFL ו-IELTS ,, כאשר אלה יקבעו את רמתכם באנגלית. מבחנים אלה כמובן בנוסף לסטנדרט המיונים בו תיבדקו במקצועות היסוד הרלוונטיים: כימיה, ביולוגיה, אנטומיה, פיזיקה ופיזיולוגיה.
מסלול לימודי רפואה באיטליה באנגלית הוא לרוב כמו לימודי רפואה בארץ, עם שינויים פה ושם. התואר נמשך 6 שנים אקדמאיות, כאשר הסמסטרים מתחילים ונגמרים בתאריכים מעט שונים ממדינה למדינה.
שנת הלימודים מתחילה בחו"ל בספטמבר, שלא כמו בארץ. את שנת הסטאז' תוכלו לבחור ברוב המקרים אם לבצע במדינה בה למדתם בשנות התואר, או אף לחזור ולבצעה בארץ בחלק מן המקומות. כדאי לדעת כי רוב הסטודנטים הישראלים שנוסעים ללימודי רפואה באנגלית, מגיעים ללמוד באירופה, כך שתוכלו אף להרגיש בבית גם שם.
חשוב שתבדקו מספר אוניברסיטאות כאשר אתם מחפשים מוסד לימודי רפואה באנגלית, ולא תנעלו רק על אחד. יש לבדוק את כל הפרמטרים הדרושים כמו שכר לימוד, עלויות מחייה, עלויות טיסה שכן מיקום קרוב עם טיסות זולות יאפשר לכם לבקר את הארץ תכופות בחופשות סמסטר וחגים. חשוב לברר המלצות מחברים, סטודנטים ישראלים שלמדו שם בעבר או חברות שמספקות שירותים ומידע ללימודי רפואה באנגלית בחו"ל. אפשר לחפש בעיתונות ובגוגל מידע ופרסומים על המוסד שמעניין אתכם ולקרוא המלצות עליו. אם תרצו להגדיל ראש תוכלו אף לברר על המרצים שלכם שכן המסלול ללימודי אנגלית בכל מוסד ומוסד הוא ספציפי מאוד ולעיתים ניתן לדעת מי יהיו המרצים ולראות מאמרים שהם פרסמו בירחונים רפואיים.
מסלול לימודי רפואה באנגלית אומנם דורש ממכם לעמוד בתנאי קבלה נמוכים יותר מאשר להתקבל לכל אחת מן הפקולטות לרפואה בארץ, אך אין זה אומר שכבר התקבלתם. כדאי לזכור כי המסלולים הללו לרוב מצומצמים וגם שם יש תחרות על כל מקום. לדוגמא מספר המקומות המוקצע למסלולי לימודי רפואה באנגלית באיטליה בכמה מוסדות:
א' ? אוניברסיטת רומא לה-ספיינה שמספקת 10 הקצעות לסטודנטים מחו"ל.
ב' ? אוניברסיטת מילנו סטטלה שמספקת 25 הקצעות לסטודנטים מחו"ל.
ג' ? אוניברסיטת פבייה שמספקת גם היא 25 הקצעות לסטודנטים מחו"ל.
לכן, גם למבחנים ולדרישות של האוניברסיטאות הללו יש להתכונן כראוי, אם זה בלימודים עצמאיים או אפילו במכינות שונות בארץ או בחו"ל.

סדנאות שיווק בפייסבוק, עורכת תוכן שיווקי וכתבת תוכן שיווקי, תוכן לאינטרנט לקידום אתר בגוגל - תוכן SEO, שדרוג תוכן ותחזוקת תוכן באתרי חברה ואיפיון אתרי חברה ממותגים ומסחריים, כתיבת ועריכת ניוזלטרים לחברות מסחריות ויצירת תוכן למועדוני לקוחות של חברות מסחריות




מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב