דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


מדריך לרכישות טונרים 

מאת    [ 17/05/2012 ]

מילים במאמר: 566   [ נצפה 2045 פעמים ]

מדפסות הלייזר הן מוצר מבוקש והכרחי לתפקודו היעיל של המשרד המודרני. הדפסה מהירה ואיכותית מייעלת את תפוקת הניירת המשרדית, ומעניקה רזולוציית הדפסה גבוהה, להותרת הרושם העסקי הרצוי. רכישת מדפסת לייזר מלווה ברכישת תחליף הלייזר לדיו, הלא הוא הטונר.

מהם טונרים, ומהן האפשרויות ברכישתם? התשובות במדריך רכישת הטונרים להלן.

טונרים הם מחסניות צבע, בדומה לראשי הדיו במדפסות הזרקת דיו, אולם מחסניות הטונר מכילות חומר אבקתי, עשוי תשלובת של פחמן וחומר פלסטי, אשר נמצד לתוף המדפסת באמצעות כח אלקטרו-סטטי, ומועבר לדף הנייר בתהליך של חימום והתכה.

טונרים מגיעים בצבעים שחור, צהוב, תכלת  (Cyan) ובורדו (Magenta) (CMYK). באמצעות שילובי הצבעים הללו, יוצרת מדפסת הלייזר את כל הגוונים הדרושים לה, ומספקת איכות וחדות צבע גבוהה במיוחד.

קיימים טונרים מקוריים וחליפיים (או "מותאמים"), כאשר ההבדלים בין אלה מתקשרים בעיקר למחיר (טונרים חליפיים הינם זולים משמעותית מטונרים מקוריים), וכן לאיכות, אם כי הדעות בנוגע להבדל זה שנויות במחלוקת.

מדפסות לייזר מגיעות לרוב עם טונרים מקוריים, במידה והחברה היצרנית מייצרת גם טונרים כמובן. אל דאגה - רוב החברות המובילות בשוק כיום (HP, Samsung , Xerox וכד') מציעות טונרים בצירוף למדפסת הלייזר עם הרכישה. עם זאת, רכישה שגרתית של טונרים מצריכה התחשבות באפשרויות השונות, בעלויות הכרוכות בהן ובמספר דברים נוספים.

טונרים מקוריים מגיעים כאמור במארז המדפסת החדשה של יצרניות מסוימות, וכמו כן ניתן לרכוש אותם בחנויות השונות לציוד משרדי ואביזרי מדפסות. הטונר המקורי מותאם למכשיר המדפסת הספציפי, ועל כן נתפס כבעל יכולת גבוהה יותר למיצוי פוטנציאל ההדפסה של המדפסת. כמו כן, הטונר המקורי ניתן למחזור באמצעות שתי דרכים:


    • רכישה אצל חנויות ציוד משרדי של מחסניות ממוחזרות, אשר עברו תהליך של ניקוי ומילוי אבקת טונר אצל היצרן. שיטה זו אמורה לסייע גם בשמירה על איכות הסביבה, שכן יצרניות הטונרים לרוב מקפידות על פינוי אבקת הטונר (הנחשבת חומר מזיק לאיכות הסביבה) באופן מבוקר, וכמו כן, מחסנית הטונר עוברת תהליך ניקוי בעל יתרונות ברורים מאליהם. 
    • מילוי חוזר של אבקת הטונר אצל חנויות ציוד משרדי מסוימות. שיטה זו נחשבת פחות מומלצת, שכן אין מדובר במילוי המתבצע באופן מבוקר אצל יצרן הטונר, ומחסנית הטונר לא עוברת תהליך ניקוי.  

מחזור טונרים נחשב מועיל לאיכות הסביבה, ומוזל במידה מסוימת, אולם מנגד קיימת ביקורת הטוענת כי מחזור טונרים מביא לשחיקה של מחסנית הטונר, ולירידה באיכות ההדפסה.

טונרים מקוריים יקרים בטווח של כ-60 עד 90 ש"ח מטונרים חליפיים. חסרונם המרכזי של טונרים חליפיים נעוץ בכך שאינם נושאים אחריות. מעבר לכך, תשמחו לגלות כי כיום ההבדלים באיכויות ההדפסה בין טונרים מקוריים וחליפיים כמעט ואינם קיימים. כיום תוכלו להשיג טונרים חליפיים איכותיים במיוחד, בעלי התאמה ספציפית לדגמי המדפסות השונות של היצרניות המובילות, עם עמידות גבוהה המספיקה לאלפי הדפסות, תוך חיסכון משמעותי בתקציב הציוד המשרדי של העסק.  

החנויות השונות לציוד משרדי מקיימות תחרות נחושה בתחום הדיו והטונרים, ומציעות טונרים חליפיים במחירים נמוכים במיוחד! חפשו קודם כל באינטרנט – חנויות מקוונות לציוד משרדי בדר"כ מציעות מבחר גדול של מוצרים, מלאי מספק ומחירים זולים במיוחד, בזכות החיסכון המושג באחסון המוצרים במחסני ענק, בשונה מחנויות פיסיות המצריכות כח אדם, דמי שכירות גבוהים וכו'.

בררו בפרטי המוצרים באתרים, והתרשמו מהמחירים המוצעים ומההנחות המוצעות על רכישה מקוונת. השתמשו בעצות לעיל, ובחרו את השיטה המתאימה לניהול ציוד המדפסות עבור העסק שלכם. זכרו כי הפרש של 70 או 90 שקלים במצרך כה שגרתי הינו משמעותי, כאשר כמות ההדפסות שמייצרים טונרים חליפיים וטונרים מקוריים, היא למעשה זהה. עם זאת, התחשבו בנושאים נוספים כגון מחזור ואחריות מוצר, והכי טוב – התייעצו עם נציג מקצועי, שיתאים עבורכם את מוצרי הטונר המתאים לצרכי העסק שלכם.  

ענת קלינסקי - תוכן שיווקי




מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב