דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


זמן איכות עם הילדים 

מאת    [ 17/05/2012 ]

מילים במאמר: 363   [ נצפה 2330 פעמים ]

הילדים שלנו הם ללא ספק הדבר היקר ביותר בחיינו והאושר שלהם הוא גם האושר שלנו. במרוץ החיים, בין העבודה, לאיסוף מהגנים ובתי הספר, בין הארוחות, למקלחות ולסידורי השינה, רובנו לא מוצאים די זמן כדי להנות מההורות שלנו ולכייף עם הילדים. ברוב המשפחות הכיף הוא סוג של פריבילגיה של סוף השבוע וגם אז הוא מלווה לפעמים בהתארגנויות ופרוצדורות או בניסיונות פיוס בין האחים. זמן איכות הוא זמן נעים ומהנה אותו אנו מקדישים לילדים, רצוי לכל אחד בנפרד, תוך שאנחנו משאירים בצד את כל טרחות היום יום והוא מהווה הזדמנות לתת להם תשומת לב מלאה וחום.

למה חשוב לבלות זמן איכות עם הילדים?

זמן איכות הוא הזמן להשלים כמה מהתפקודים ההוריים שהולכים לאיבוד בסדר היום הרגיל של המשפחה. זאת הזדמנות להורים להיות עם כל ילד בנפרד ולתת לו תשומת לב מלאה, שחשובה במיוחד במשפחות מרובות ילדים או כשוררת קנאה בין אחים ואחד גונב את הפוקוס לשני. בשעות הבילוי המשותף תוכלו לשפר את התקשורת ביניכם, לתת לילד אפשרות לדבר על רגשותיו ולהעמיק בדיבור על דברים שלא ירדתם לעומקם ביתר הימים.

זמן איכות שכזה נותן לילד תחושה שמשקיעים בו ומחפשים את קרבתו. במשפחות בהן יש קנאה, אפשר להשאיר ילד אחד בזמן איכות משלו אצל הסבא והסבתא, לבלות עם האחר ואחר כך להחליף.

איכות הקשר

חשוב  לדאוג לכך ששעות האיכות הנדירות לא יהפכו ל"שעת מחנך" ושלא תגררו להטפות בענייני השגרה. אפשר בהחלט לעשות מגוון של פעילויות, גם צפיה בטלוויזיה או הכנת שיעורי בית יכולה להחשב לזמן איכות, כל עוד ההשקעה ותשומת הלב שלכם  יגיעו ממקום של הקשבה ואיכפתיות וללא הפרעות והסחות.

פעילויות איכות מומלצות

יש הרבה אפשרויות לפעילות משותפת ולפעילויות לילדים בשבת, בה באופן טבעי יש לנו יותר זמן פנוי לבלות עם הילדים. אפשר לתת לילד לבחור את אופי הפעילות, בהתאם לאופיו שלו, ועדיף לפתח תחום עניין משותף – משחק אהוב, ספורט, הליכה לחוג הורים-ילדים ועוד. אפשר גם לנצל את ההזדמנות להעשיר ולהרחיב את אופקיו של הילד, בהליכה למוזיאונים, לאתרים היסטוריים וטיולים בחיק הטבע.

זמן האיכות עם הילדים אי אפשר להמיר בשום זמן אחר, לא בהכרח בגלל סוג הפעילות, אלא בזכות סוג הקשב וההתפנות מכל עניין אחר, כדי לתת תשומת מלאה לילד. ההשפעה של שעת בילוי כזו על חיי המשפחה וזרימת החיים בבית יכולה להיות משמעותית ביותר.




מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב