דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


עיצוב חדרי ילדים על פי הפנג שואי 

מאת    [ 01/01/2008 ]

מילים במאמר: 974   [ נצפה 3111 פעמים ]

עיצוב חדרי ילדים על פי הפנג שואי 

מאת: אירית קוסטינר, יועצת פנג שואי

חדר ילדים, בשונה מחדר שינה של מבוגרים, משמש למספר מטרות: חדר שינה, חדר משחקים, חדר לימודים וחדר ארוח לחברים.ילדים, בעיקר ילדים קטנים, רגישים מאוד מבחינה אנרגטית, על כן החשיבות לעיצוב נכון של החדר, גדלה.  

לילדים קטנים, בגילאי 5-7: 

רהיטים

חדר של ילדים קטנים צריך להיות עם "רהיטים קטנים", כלומר, מומלץ שהרהיטים בחדר יהיו נמוכים בהתאם לגובהם של הילדים. חדר עם רהיטים גבוהים גורם לילדים להרגיש עוד יותר קטנים ותחושה שהם לא ממש חשובים, ילדים יכולים "ללכת לאיבוד" בחדר כזה.עם הרהיטים הקטנים הם מרגישים בנוח, שמחים יותר ובטוחים יותר.  

צבעים

על פי הפנג שואי ובכלל, צבעים חמים ועליזים מומלצים מאוד בחדרי ילדים, לדוגמא: ורוד, צהוב לימוני, צהוב בננה, אפרסק וכדומה. צבעים כאלה ישפיעו לטובה על מצב רוחם של הילדים ויסייעו ביצירת אווירה קלילה ושמחה בחדר. צבעים נוספים, בגוונים בהירים - פסטליים, גם כן מומלצים. בדרך כלל מקובל לצבוע חדר של ילדה בורוד ושל ילד בכחול. לא כדאי להגזים עם הצבע הכחול משום שהוא צבע מלנכולי ועלול להשפיע לרעה על ילדים, במיוחד אם הילד בכיין או לא עליז במיוחד בטבעו. בעזרת הצבעים החמים, הילד יקום בבוקר מהמיטה מהר יותר ובקלות רבה יותר. בחורף נבחר בצבעים החמים ובקיץ נעדיף צבעים בהירים יותר שיסייעו בקירור החדר.  כפי שציינתי בתחילת המאמר, ילדים קטנים רגישים יותר לסביבה שלהם ולכן יש להיזהר עם הצבעים הכהים והדומיננטיים, אם נרצה להשתמש בצבעים כהים, לא נצבע את כל קירות החדר בצבע כזה אלא קיר אחד בגוון הכהה ואת יתר הקירות בגוון בהיר מאותו הצבע. (לעיתים, גם קיר אחד בצבע כהה יכול להיות יותר מדיי.. תבחרו בקיר הצר ביותר או רק בחלק מהקיר). 

כיצד הצבעים ישפיעו על הילדים:

כתום: טוב ליצירת אווירה עליזה, נגד דיכאון ופסימיות. מאזן קיבה ולימפות וגם מעורר תאבון.

ירוק: מרגיע ומאזן, טוב לזיכרון ומסייע לריכוז. (לא ירוק כהה, אלא ירוק פסטלי ובכל מקרה במינון). 

כחול: צבע מאוד מלנכולי ומעורר עצב. מוריד חום גבוה, מרגיע את הכאב ומרפא דלקות.לילד לא רגוע או שלא ישן טוב, ניתן להכניס את הכחול בפרטים הקטנים בחדר (לא לצבוע את כל החדר בכחול! כדי שלא יכנס לדכדוך). כחול כהה עלול להפוך את הילד לאגרסיבי. 

סגול: הצבע בעל התדר הגבוה ביותר. גורם לאיבוד תחושת המציאות. טוב לפיתוח הדמיון וליצירה, מפתח את האינטואיציה. טוב למדיטציות.

תכלת: מחבר בין התת מודע למודע.

אדום: הילד עלול להפוך לעצבני. אך ילד "מנומנם" יקבל מרץ באמצעותו.

צהוב: "מקלעת השמש", כוח החיים, חיות. הצבע של השכל. צבע שמעודד חשיבה אך גם מגביר חרדות למי שיש נטייה לכך. טוב לשיפור יכולת הלמידה. 

צבעים ממריצים: אדום, כתום וצהוב

צבעים מאזנים: כחול, ירוק וטורקיז                      

חץ מורעל

על פי הפנג שואי, ריהוט עם פינות חדות, קצה של שולחן, קצה של שידה, תמונה מעל הראש וכד' יוצרים "חץ מורעל". (חץ מורעל-אנרגייה שלילית Sha Qi, הנובעת מחפצים חדים או מנוף "מכוער"). יש להימנע מרהיטים עם פינות חדות במיוחד בחדרי ילדים.  

מנורות, תמונות, מראות, עיצוב

גם את המנורות בחדר יש להתאים לילדים, מלבד עיצוב המנורות/אהילים, כדאי לשים לב לגודל ולאורך האהיל, על המנורות להיות בגודל המתאים ובגובה המתאים לילד. על התמונות לייצג משהו חיובי ועליז, לא תמונות עצובות או אלימות. תמונה של ילד עצוב תשפיע על מצב הרוח של הילד בהתאם, ולהיפך.מראה בחדר שינה לא מומלצת, ואם בכל זאת רוצים מראה אז עדיף בחלק הפנימי של הארון. בכל מקרה אסור שהמראה תשקף את הילד מהמיטה. כלל חשוב בנושא המראות הוא לא לשכוח להגביה את המראה בהתאם לגובהו הגדל והולך של הילד. לא נעים להביט במראה כאשר כל החלק העליון חתוך. עיצוב חדר הילדים צריך להשתנות לעיתים תקופות. לכל שלב בילדות יש להתאים את העיצוב המתאים לאותו הגיל. ילד בגיל ההתבגרות, שנשאר עם הריהוט הישן שלו מילדותו, יתקשה להתבגר וישאר ילדותי. על האווירה בחדר להשתנות בהתאם לגילו ולאופיו ההולך ומשתנה של הילד.   

 

לגיל ההתבגרות:

החדר צריך לשקף את אופיו ואת עולמו של הילד.ילד שאוהב ספורט או שעוסק בספורט, ודאי ירצה לעצב את החדר שלו עם פוסטרים של הספורטאים האהובים עליו או של הנבחרת המועדפת שלו, ועם חפצים רלוונטיים. ילדה שאוהבת מוזיקה ודאי תרצה פוסטרים של הזמרים שהיא מעריצה בחדרה וכד'.  

לכל ילד ובכל גיל, מומלץ להקצות "פינת גאווה" משלו. כלומר, ילדים (וגם מבוגרים) צריכים ואוהבים לראות את ההישגים שלהם ולדעת שגם אחרים מבחינים בכך. הם גם זקוקים לתזכורות קבועות לכך שהם מוצלחים, יפים, מוכשרים ומקובלים חברתית. ההמלצה היא לתלות לוח שהם גדול, בו ההורים תולים את כל התעודות של הילד, ציורים יפים שהוא צייר, תמונות עם החברים מהטיול או חברים מהכיתה, מדליות או כל דבר אחר הגורם לילד תחושת גאווה. זה ייסב לילד גאווה גדולה ובטחון עצמי, זה יסייע לו להיות מקובל חברתית והוא ידע שלהורים שלו אכפת ממנו ושהם אוהבים אותו ותומכים בו.  

מי שנעזר ביועץ פנג שואי, יוכל לזהות את החדר או את הפינה בתוך החדר הטובים ביותר לאותו ילד. כי לכל אדם מתאימות אנרגיות שונות, ואת ההתאמה הזאת ניתן לעשות בעזרת ייעוץ פנג שואי. 

באופן כללי ניתן לומר כי את המיטה של הילד (וגם של מבוגרים) לא מומלץ להציב מול דלת הכניסה לחדר בקו ישר, ההמלצה היא להציב את המיטה באלכסון הרחוק מהדלת, עם הפנים לכיוונה (בעמדת שליטה).על שולחן הלימודים לא כדאי לשבת עם הגב אל הדלת, עמדה כזו יוצרת תחושה לא נוחה ואי וודאות. את השולחן נציב בצורה כזו שלילד תהיה זווית ראייה טובה אל הדלת ואל הנכנסים ממנה. אם רוצים "לגדל מנהל לעתיד", אפשר לעצב לו פינת לימודים שתראה כמו חדר עבודה של ממש, כסא עם גב גבוה, שולחן טוב ורחב, חדר גדול בו ניתן לשבת עם הגב לקיר בעמדת שליטה על הנכנסים, ממש כמו של מנהל, כך שמי שנכנס לחדרו של הילד ירגיש כאילו הוא נכנס לטריטוריה לא שלו (היזהרו הורים..) והילד, כבר מגיל צעיר, ירגיש חזק, חשוב ומכובד (חומר למחשבה).

אם אין אפשרות להציב באופן כזה את המיטה או את שולחן הלימודים, כדאי מאוד לסגור את הדלת בזמן השינה או הלימוד. כמו כן, לא מומלץ לישון כאשר הראש מתחת לחלון, או ללמוד כשבגב הילד יש חלון. הפתרון גם כאן יכול להיות סגירת החלון, אם אין שום ברירה אחרת. בשני המקרים, לא כדאי לתלות תמונות, מדפים או כל חפץ אחר שעלול ליפול עלינו, עצם המחשבה שיש מעלינו משהו יוצרת חוסר נינוחות וחוסר בטחון.פוסטר מנייר לא ממוסגר, או תליית בד על הקיר לא מפריעים כי הם לא מהווים סכנה במידה ויפלו.

אירית קוסטינר
יועצת פנג שואי
052-6008211
irit@lifebyfengshui.co.i
http://www.lifebyfengshui.co.il



מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב