דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


השוואת ביטוח חובה - החופש לבחור 

מאת    [ 17/05/2012 ]

מילים במאמר: 486   [ נצפה 2211 פעמים ]

הבחירה בין מגוון רחב של ביטוחי חובה

השינויים הרבים בענף ביטוח רכב בשנים האחרונות מביאים את הנהגים להתוודע לכוחם כשצרכנים מחד, ואת חברות ביטוח הרכב השונות להתמקצע ללא הפסקה, בהציעם שירותים סביב השעון, מענה טלפוני לכל צורך או בעיה, הטבות רבות ומבצעים חודשיים, הנחות בגין סעיפים שונים, ועוד ועוד. מחד, שינויים אלה הלא הם מבורכים, שכן פתיחת הענף לתחרותיות בין חברות הביטוח השונות אכן מאפשרות לצרכן לקבל מחירים נוחים יותר. מאידך, בחירת ביטוח חובה הולכת ומסתבכת.

מאחר וחברות הביטוח רשאיות לנקוט במדיניות לפי שיקול דעתן, יכולה חברה אחת להעניק הטבת ביטוח חובה לאוכלוסיה ספציפית בעוד היא גורעת אותה מאחרת, בעוד חברת ביטוח שונה תציע ביטוח חובה הכולל כיסויים ושירותים משלימים, והאחרת תעניק הנחת ביטוח רכב לרוכשים ביטוחים בתחומים רבים אחרים כגון ביטוח דירה וכיו"ב.

הפרסומים השונים, הקמפיינים הרבים והמבצעים המשתלמים המשתנים מדי חודש בחודשו, עלולים לבלבל ולהקשות על ביצוע השוואת ביטוח רכב בהיותן נבדלות זו מזו בתחומים השונים. בעוד שבליבת ביטוח חובה דומות כולן בהצעותיהן, התוספות הרבות שמציעות החברות השונות אינן קלות להשוואה, ולפיכך על כל צרכן לקיים את תהליך הבחירה האישי שלו, כדי להתאים את ביטוח החובה המשתלם ביותר עבורו.

שלבי השוואת ביטוח חובה

כיצד, אם כן, נבחר ביטוח חובה בהתאם לצרכינו, תוך ניצול מרבי של תנאי השוק השונים ובריבוי הצעות ביטוחיות משתנות? ראשית, יכול כל נהג כיום לקבל מידע כללי אודות מחירי ביטוח חובה של החברות, מאחר והמפקח על הביטוח מחייב כל חברה להציג מחיריה בפומבי. שנית, ניתן לערוך השוואת ביטוח חובה פשוטה, קלה ומהירה, בזמנו הפנוי של הנהג, על ידי הזנת נתונים בסיסיים אודות גילו, מינו, וותק הנהיגה שלו, סוג הרכב ושנת הייצור, אזור מגורים ושימושי עיקרי של הרכב, ונתונים נוספים.

הצעות המחיר שיפיקו המחשבונים יספקו אמדן בעזרתו ניתן יהיה לקיים השוואת ביטוח חובה הוגנת, מבלי לבזבז זמן יקר והמתנה מיותרת ליד הטלפון, מבלי להתרוצץ בין חברות הביטוח השונות ולשבור את הראש אודות סעיפים לא מובנים. יחד עם זאת, ישכיל הצרכן החכם אם יקרא את האותיות הקטנות ויעמיק בהבדלים השונים בין ההצעות. השלב השלישי יכול להוזיל באחוזים נוספים את עלות ביטוח הרכב, על ידי בירור של זכאות להנחות. שיטוט קצר בין אתרי האינטרנט השונים, יעשיר את הנהג במידע אודות מבצעים משתנים.

מידע שחשוב לדעת

כמו כן, רצוי לברר באם קיימות הנחות נוספות בגין הימצאותה של כרית אוויר ברכב, קודן או אזעקה, שימוש מועט ברכב במהלך השנה, אי שימוש בשבתות וחגים, ועוד. לעניין זה יצויין כי חברות מסוימות מעניקות במסגרת ביטוח חובה בסיסי, תוספות שונות כגון ביטוח גרר או רכב חלופי, הסדרים שונים עם מוסכים מורשים, שירותים של חילוץ ואפילו הגנה משפטית בעת הצורך.

אין ספק כי השוואת ביטוח רכב עשויה לחסוך לנו מאות ואף אלפי שקלים מדי שנה, ולהעניק לנו, מאידך, כיסויים נרחבים ותמורה גדולה יותר עבור כספנו. כיום, מאפשרים בסיסי הנתונים הקיימים באינטרנט השוואה קלה, פשוטה ומשתלמת באמצעות מספר פעולות פשוטות. עולם ביטוח הרכב עובר שינויים רבים, ועימו הלקוחות ואפשרויות החסכון הרבות. צרכנים חכמים שהשכילו זה מכבר להשתמש באפשרויות השונות, זוכים לחסוך כספים לא מבוטלים מדי שנה, ולקבל תמורה נרחבת עבור כספם.




מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב