דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


רישום יאכטה תחת דגל זר 

מאת    [ 01/01/2008 ]

מילים במאמר: 862   [ נצפה 5481 פעמים ]

מדוע חשוב לרשום כלי שיט תחת דגל זר? מה היתרונות בהקמת חברה זרה?
על ההטבות הקיימות והאפשרויות הנפתחות בפני בעלי כלי שיט, עם רישום הכלי במדינה זרה.

רכשת יאכטה? מזל טוב. בחרת כבר שם? אם כן, אז כל מה שנותר הוא לצאת להפלגה מחוץ לגבולות ישראל ופשוט ליהנות. אך לפני כן, נשאר עוד דבר אחד קטן ופשוט אך חשוב ביותר שיש לבצע
והוא, רישום כלי השייט תחת דגל זר. לרישום כלי שייט ישנה משמעות רבה ביותר, אשר רבים לא מודעים לה.
באמצעות רישום כלי שיט תחת דגל זר ותחת חברה זרה, נפתחות אפשרויות רבות ומגוונות אשר יפורטו בהמשך.

מתוקף החוק הימי העולמי, ע"פ תקנה משנת 1982 אשר אושרה על ידי 154 מדינות, חובה על כל כלי שיט להפליג תחת דגל אחד.

רישום דגל הינו הליך פרוצדוראלי קצר ופשוט, אשר במהלכו מתבקשים להעביר לרשויות הזרות העתקי מסמכים אשר רובם קיימים ברשות הבעלים ובתוך ימים ספורים ההליך מסתיים.
רישום כלי שיט הינו חובה. כלי השיט חייב להיות שייך למדינה ספציפית. כתוצאה מכך, יחולו על הכלי כל חוקי ותקנות אותה המדינה, אך מצד שני, כלי השייט יזכה להגנה מלאה ממדינת היעד, במקרה חירום.

הבחירה במדינת הרישום הינה משימה חשובה ולא פשוטה כלל. מומלץ ביותר להתייעץ עם מומחים בתחום, זאת בכדי להגיע להחלטה הנכונה בבחירת האזור הנכון והנוח אשר אמור להתאים לבעל כלי השיט ולענות על צרכיו. על כן, הבחירה חייבת להיעשות בקפידה יתרה.

לכל מדינה יש חוקים ותקנות שונות ולכל אזור רישום יש יתרונות והטבות שונות. ברוב המדינות קיימת דרישה חוקתית לפיה אחזקת ורישום כלי השייט יכולה להיעשות רק על ידי תושבי המדינה המבוקשת. בכדי להפוך את המהלך לאפשרי, ניתן לעשות זאת באמצעות הקמת חברה ורישומה באותה המדינה כבעלים של כלי השייט.

יתרונות רבים יש לרישום דגל זר באמצעות חברה זרה:
- מקנה דיסקרטיות לכל מי שלא מעוניין שיידעו כי הוא בעליו של כלי השייט; הרישום תחת חברה זרה מאפשר זאת. זאת אומרת, החברה הזרה היא בעליה הבלבדיים והחוקיים של כלי השייט.
- הגנה בפני תביעות גוף ורכוש, זאת כאשר כלי השיט הינו בבעלות חברה בע"מ. זאת אומרת, באם כלי השייט פגע בכלי שייט אחר או נגרמו נזקי גוף, התביעה מצד הנתבעים תוגבל אך ורק כלפי החברה אשר בבעלותה כלי השייט ולא כנגד אף אדם נוסף.
- דגל זר מאפשר כניסה ידידותית, קלה ונוחה הרבה יותר לנמלים רבים יותר ברחבי העולם.
- הכרה בינלאומית.
- רמת מיסוי נמוכה יותר.
- מכירת כלי השייט וקנייה בדרך זו, מתבצעת בצורה קלה, מהירה וזולה יותר.
- התקשרות עם מדינות שלישראל אין יחסי מסחר עמן.


יתרון חשוב נוסף שיש לקחת בחשבון, הינו נושא המע"מ. כיום, מע"מ מחויב על כלי שיט שנרכשו על ידי ובבעלות תושבי האיחוד האירופי הידוע בכינויו "אזור המע"מ". כמו כן, מע"מ מחויב על כלי שיט, זאת ללא התחשבות בבעלים, אשר בילה בשייט יותר מ-6 חודשים במהלך שנה קלנדרית, במימי האיחוד האירופי.
אולם, לתושבים זרים מחוץ לאיחוד האירופי ישנה אפשרות לשוט ב"אזור המע"מ" תחת מימי האיחוד ולהיות פטורים ממע"מ. בכדי ליהנות מפטור זה, יש צורך להקים חברה זרה.

הקמת/רישום חברה במדינה שלא חברה באיחוד האירופי, תפקידה בין היתר יהיה לשמש כבעלים של כלי השיט. בכך, עלויות מע"מ גבוהות נחסכות והשייט הופך למהנה הרבה יותר.

גיברלטר ואיי הבתולה הבריטיים (BVI) הינן דוגמאות לאזורי רישום נוחים וזולים יחסית. מדובר במדינות פופולאריות לרישום חברות זרות ולרישום דגל, בעיקר בשל העובדה שמדובר באזורים הידועים כ"מקלטי מס" (Tax Heavens). מדינות נוספות הנכללות בקטגוריה זו, הינן: פנמה, דומיניקה, בליז, בהאמאס, איי סיישל וכו'.
במדינות הללו, הכלכלה המקומית חלשה באופן יחסי, אולם המשטר הפוליטי בהן יציב. המאפיין העיקרי של חברות במדינות אלו, הוא קלות התפעול של החברות.
ברוב מקלטי המס קיימת דיסקרטיות מלאה לגבי זהות המנהלים ובעלי המניות בחברה ומידע זה אינו נשמר ברשם החברות.
כמו כן, במדינות אלו יש פטור מלא ממס על כל סוגי ההכנסות. בחלק ממדינות אלו, רשם החברות אינו ממוחשב ואינו פתוח לציבור. יש לציין, שרמת הסודיות בניהול של חברות אלו היא גבוהה ביותר.

כאמור, רישום דגל בגיברלטר למשל, משמעותו שכלי השייט יפליג עם דגל בריטי, שמשמעותו הכרה בינלאומית, יוקרה וקבלת הגנה מלאה מהצי המלכותי וממשרדי הקונסוליה הבריטית ברחבי העולם.

בנוסף, רישום תחת דגל בריטי משמעותו שחל עליו "החוק הבריטי". למרבית הבנקים ברחבי העולם קיימת תחושת ביטחון גדולה יותר במתן הלוואות לחברות ולבעלי כלי שייט הנמצאים בבעלות בריטית, אשר כאמור מושתתת על פי החוק הבריטי אשר ידוע כמערכת חוקתית יישומית, מוכרת ופופולארית.
רכישת כלי שיט באמצעות חברה זרה מקנה את האפשרות לתבוע את כל היתרונות הקיימים מעצם הרישום תחת החוק הבריטי.
למרות שגיברלטר הינה חלק מהאיחוד האירופי, היא נמצאת מחוץ ל"אזור המע"מ", זאת אומרת, שתושב מחוץ לאיחוד האירופי, המחזיק בכלי השייט באמצעות חברה זרה ואשר הדגל רשום בגיברלטר, הוא זכאי לפטור מלא ממע"מ.

כאמור, לכל מדינה יש חוקים, תקנות, דרישות והתייחסות שונה לנושא, לדוגמא, רוב המדינות דורשות מבעלי כלי השייט אישור מה IACS (הארגון הבינלאומי של הוועדות המסווגות). מדובר בארגון ימי עולמי, המורכב ברובו מימאים מומחים, אשר מטרתו היא לקדם את נושא הבטיחות הימית ולפקח ולוודא כי כלי השייט עומדים בדרישות ובתקנים שהארגון קבע ואשר קיבלו תוקף חוקי. ללא מסמך זה, המאשר כי כלי השייט אכן עומד בסטנדרטים הבינלאומיים, לא ניתן יהיה לבצע את הרישום באותה המדינה.
העלויות הכרוכות ברישום דגל נעות בין 3,000 עד 5,000 דולר וזאת תלוי במיקום הרצוי, בסוג כלי השייט, בשירותים הנוספים הנדרשים וכו'.
על כן, בחירת מדינת היעד לרישום דגל ולרישום חברה הינה החלטה שאין להקל בה ראש והיא צריכה להיעשות על-פי בחינה מדוקדקת של מספר קריטריונים חשובים שיעזרו לנו בבחירה הנכונה לצרכינו.

www.com-exp.com
הכותבת הינה נציגה של הסניף הישראלי של קבוצת קומפני אקספרס. הקבוצה קיימת מעל שני עשורים ומתמחה בהחזרי מע"מ מחו"ל לחברות, מתמחה ברישום והקמת חברות בחו"ל, פתיחת חשבונות בנק בחו"ל ושרותים נלווים .
http://www.com-exp.co.il
israelvat@com-exp.com



מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב